Ga naar inhoud

Welke kruiden vinden jullie konijnen lekker?


teddydwergx

Aanbevolen berichten

Ik lees veel dat mensen kruiden en dat soort dingen bestellen bij caviakruiden.

Ik heb zelf al een zakje met gedroogde bananenschijfjes een keer gekocht, maar wil eigenlijk dingen bestellen.

Welke kruiden en andere dingen vinden jullie konijnen lekker?

En hoeveel bestellen jullie per keer? Ik wil voor ongeveer een half jaar dan bestellen.

Ik wil dan ook gelijk voer bestellen.

aangepast door teddydwergx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag gewoon de normale Hope Farms brokken geven hoor. Het kan alleen wel zo zijn dat je konijnen in het begin wat moeite hebben met het eten van die grote brokken. 1 van mijn voedsters kreeg ze in het begin nauwelijks weg. Mocht het wat lastig worden, dan kan je misschien tijdelijk eerst wat anders geven. Hoe oud zijn je konijnen nou?

Wat ze hier aan gedroogde kruiden krijgen is Echinacea (voor de weerstand) en kamille. Beiden vinden ze erg lekker.

Verder krijgen ze hier alleen verse groenten en kruiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag gewoon de normale Hope Farms brokken geven hoor. Het kan alleen wel zo zijn dat je konijnen in het begin wat moeite hebben met het eten van die grote brokken. 1 van mijn voedsters kreeg ze in het begin nauwelijks weg. Mocht het wat lastig worden, dan kan je misschien tijdelijk eerst wat anders geven. Hoe oud zijn je konijnen nou?

Wat ze hier aan gedroogde kruiden krijgen is Echinacea (voor de weerstand) en kamille. Beiden vinden ze erg lekker.

Verder krijgen ze hier alleen verse groenten en kruiden.

Robijn is van 1 juni, en Bibi van 3 juni dus iets ouder dan 20 weken. Ik geeft ze nu Hope Farms voor de kleine konijnen, en SS jonge konijnen door elkaar. Maar er zijn maar heel weining winkels hier in de buurt die Hope Farms verkopen, en dan allen kleine zakjes en al bijna helemaal geen grote zakken. Dus wilde ik het tegelijk bestellen met de kruiden, allen daar hebben ze allen de normale Hope Farms.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgt Binky brandnetelblad, weegbree, paardenbloemblad, tijm en dillestelen. Daar is hij helemaal verzot op. ;) Ooh ja, en hij krijgt ook nog peterselie maar dat takje krijgt hij altijd bij zijn groentenmaaltijd.

Dat brandnetelblad, krijg je daar zelf geen 'iritaties' van aan je handen etc. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Robijn is van 1 juni, en Bibi van 3 juni dus iets ouder dan 20 weken. Ik geeft ze nu Hope Farms voor de kleine konijnen, en SS jonge konijnen door elkaar. Maar er zijn maar heel weining winkels hier in de buurt die Hope Farms verkopen, en dan allen kleine zakjes en al bijna helemaal geen grote zakken. Dus wilde ik het tegelijk bestellen met de kruiden, allen daar hebben ze allen de normale Hope Farms.

HFST en HF junior is exact hetzelfde, maar dan zijn de brokjes wat kleiner gemaakt. De ingredienten en de analyses zijn exact hetzelfde. Je zou de HFST dus kunnen kopen en als de brokken te groot zijn, kun je ze zelf even kleiner maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HFST en HF junior is exact hetzelfde, maar dan zijn de brokjes wat kleiner gemaakt. De ingredienten en de analyses zijn exact hetzelfde. Je zou de HFST dus kunnen kopen en als de brokken te groot zijn, kun je ze zelf even kleiner maken.

Wat is het verschil dan tussen de Hope farms Rabbit supertrio en Hope farms Rabbit select, voor de laatste betaal je echt veel meer dan de ander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 x Paprika vlokken rood - 100 gram

1 x Rode bieten stukjes - 100 gram

1 x Tropisch fruit mix - 100 gram

1 x Hope farms Rabbit select - 2 Kg

1 x Tomaten vlokken - 100 gram

1 x Brandnetelblad - 100 gram

1 x Peterselie - Paardenbloem mix - 100 gram

1 x Eetbare peen voor knaagdieren

Ik ga denk ik dit bestellen, zit er nog iets verkeerds tussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 x Paprika vlokken rood - 100 gram

1 x Rode bieten stukjes - 100 gram

1 x Tropisch fruit mix - 100 gram

1 x Hope farms Rabbit select - 2 Kg

1 x Tomaten vlokken - 100 gram

1 x Brandnetelblad - 100 gram

1 x Peterselie - Paardenbloem mix - 100 gram

1 x Eetbare peen voor knaagdieren

Ik ga denk ik dit bestellen, zit er nog iets verkeerds tussen?

Wat is de eetbare peen? Is dat dat spul van mais? Dat mag namelijk wel.

Fruit mix moet je echt met mate geven (is een snoepje).

HF select zou ik vervangen voor HFST. HFST heeft een iets betere samenstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de eetbare peen? Is dat dat spul van mais? Dat mag namelijk wel.

Fruit mix moet je echt met mate geven (is een snoepje).

HF select zou ik vervangen voor HFST. HFST heeft een iets betere samenstelling.

EETBARE%20PEEN%20VOOR%20KNAAGDIER%2019X5%20CM.bmp

Dit is de eetbare peen. De HFST is er allen in 15 kg, en dat is een beetje erg duur. (Ik verzorg de konijnen helemaal zelf, met mn zakgeld..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je dan geen HFST in de buurt kopen?

Die wortels mogen idd. Het is hetzelfde als mais blad, maar dan een ander kleurtje en duurder ;)

Nee, allen kleine zakjes van 500 gram. Heb maar 1 dierenwinkel waar ze dat verkopen, en daar zijn allen die kleine zakjes.

Heb de wortel weggehaald, zag dat er nog verzendkosten bij kwamen, en dan worrd het een beetje té veel.

Oh en ik heb er paardenbloem bijgedaan.

aangepast door teddydwergx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik onlangs besteld

1 x Echinacea / rode zonnehoed - 500 gram (eczz0500) = 3.00EUR

1 x Paardenbloem gedroogd - 100 gram (pbzz0100) = 1.25EUR

1 x Weegbree - 100 gram () = 1.40EUR

1 x Pepermunt steeltjes - 100 gram (pmst0100) = 0.95EUR

1 x Frambozenblad - 100 gram () = 1.50EUR

1 x Dille stelen - 100 gram () = 1.00EUR

1 x Peterseliesteeltjes - 250 gram (pest0100) = 1.20EUR

1 x Luzernesteeltjes - 500 gram (lust0500) = 1.70EUR

1 x Kamille bloemen gedroogd - 100 gram (kmbl0100) = 1.50EUR

1 x Goudsbloem - 100 gram (gobm0100) = 1.00EUR

1 x Wortelchips - 500 gram (woch0500) = 2.95EUR

1 x Brandnetelblad - 100 gram (brbl0100) = 1.30EUR

1 x Melisse pellets - 100 gram () = 1.50EUR

Ze moesten even wennen, maar inmiddels wordt alles gegeten, Frits eet zelfs de melissepellets inmiddels wel op, maar hij is er niet gek op. Ik heb het allemaal in een grote bak gemengd, behalve de echinacea, dat nam te veel ruimte in en de wortelchips, die krijgen ze als snoepjes hier;) Ze krijgen nu regelmatig een losse bloem echinacea, maar niet elke dag. Van het mengsel krijgen ze elke dag 2 eetlepels en er wordt op aangevallen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet meer uit mijn hoofd, maar volgens mij bevatte die HF select te veel calcium, vet en eiwitten.

De meningen over de richtlijn van HFST is erg verdeeld. De een zegt (vaak niet gebruikers) 25 gram per kilo volwassen konijn en de ander (vaak gebruikers) zeggen minder.

Hier zitten ze op iets van 13 gram per kilo konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig was ik net nog in de dierenwinkel en zag ik ook gedroogde brandnetels. Ik twijfelde alleen of dit goed was dus wou het eerst even hier op zoeken. Maar dat is dus wel goed? Zag op caviakruiden dat het wel gezond was.

Zo lang je konijn goed blijft eten en goede keutels blijft houden is het goed. Mijn ram kon er bijvoorbeeld niet tegen (vermoedelijk doordat er veel eiwitten in zitten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .