Ga naar inhoud

Antibiotica en probiotica?


Domino

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds 10 jaar weer een kleine frummel in huis rondlopen. Hij komt uit de opvang en is daar onverwacht geboren.

Alleen is het nu zo dat hij snot heeft. Hiervoor wordt hij behandeld, maar nu vraag ik me af, hij is nog zo jong, is het wijs om hem probiotica te geven?

Er is iets van Bio-Lapis http://www.medpets.nl/protexin+biolapis/

Is dat wat? Of vinden jullie het totaal niet nodig om het te geven? Bij een volwassen konijn ben ik er niet zo bang voor. Maar bij zo'n kleine frummel vind ik het niet zo'n fijn idee.

Hij krijgt trouwens Duplocilline injecties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Protexin heb ik van de dierenarts ook meegekregen toen mijn nog jonge voedster (een maand of 2 1/2 was ze toen) last van haar darmen had. Of het nodig is......ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar antibiotica is een behoorlijke aanslag de darmflora, dus ik vond het zelf wel een fijn idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt pas na de kuur.

Ik heb het toen mijn kleintje en Mamski wormen en coccidose hadden ook na de behandeling probiotica gegeven.

Het heeft hun toen wel geholpen vind ik.

Heb voor de zekerheid dus altijd een paar zakjes in huis.

IK heb ooit een artikel gelezen van een onderzoek naar het grootbrengen van kleintjes met de fles en daar gaven ze dus keuteltjes van een gezond konijn aan de kleintjes. Omdat daar ook goede darmbacteriën in zitten.

Er lopen trouwens ook al proeven voor mensen met darmziektes en ontlasting van gezonde mensen die dan op een of andere manier in die darmen gebracht worden en dat schijnt ook zeer belovende resultaten te hebben. (ben zelf darmpatient vandaar dat dit mijn interesse heeft. Dus misschien dat je dat ook nog zou kunnen proberen keuteltjes van een gezond konijn geven?????

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het aan mijn (zeer konijnkundige!) dierenarts gevraagd toen mijn konijn coccidiose had, vroeg het bij haar na omdat ik wel zeker wilde weten dat het in combinatie met de antibiotica kon.

Zij vertelde me dat ze een groot voorstander is van probiotica, en zeker bij honden en mensen vindt zij probiotica voor de darmen zeker iets goeds. Maar zij vertelde dat ze nog nooit effect had gezien bij konijnen en dat zij van mening was dat konijnen er geen baat bij hebben. Als ik wilde kon ik het na de AB geven, baat het niet dan schaadt het niet, maar ondanks dat ze dus wel degelijk voorstander is van probiotica betwijfelt ze bij konijnen het nut ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .