Ga naar inhoud

Bodri is opgenomen.....


Suuzz

Aanbevolen berichten

Ik moet het even kwijt, ben echt verdrietig en voel me een beetje machteloos...

De afgelopen week al 2x met Bootje langs de DA geweest. Eigenlijk voor niet veel bijzonders. Ze niesde wat en er bleek een stifttandje terug te groeien. Verder was er niks aan Bodri te merken. Zo hyper als altijd en verslaafd aan haar SS-brokjes.

Vanochtend de medicijnen tegen het niezen gegeven, ging prima. Ze trapt er altijd in als ik haar een brokje geef en dan stiekem het spul in haar bekkie spuit. Een paar minuten later ging ik met de bak eten naar buiten om de brokjes te geven. De konijnen worden dan altijd helemaal hyper. Maar Bo zat ik een hoekje in het hok en reageerde pas laat. Kwam uiteindelijk wel naar buiten, maar niet zo enthousiast als normaal. Vervolgens ging ze gewoon eten. Niks aan de hand, dacht ik nog. Ik lekker de stad in met het idee dat er niks aan de hand is.

Maar toen ik 's middags thuiskwam zag ik meteen dat het mis was. Bodri, die normaal meteen komt aangestormd, lag suf bovenin het hok. Ik deed het hok open, maar kreeg weinig reactie. Heb haar voorzichtig op schoot genomen, om haar te controleren. Normaal is ze behoorlijk pittig op schoot, maar nu bleef ze als een lapje liggen... Ik zag meteen dat er iets mis was met haar buikje. Ze schrokte wat als ik het aanraakte.

Meteen mijn DA gebeld. Gevraagd of het door de medicijnen kon komen. Ik kon kiezen: of ze zou het later op de dag met de DA overleggen van wie Bo de medicijnen had gehad (maar die zou pas laat weer aanwezig zijn) of toch even langskomen en dan kon ik meteen komen. Ik heb er voor gekozen er toch meteen naar te laten kijken.

Deze DA, die ook Bodri's tanden gedaan heeft, zag meteen hoe lusteloos ze was. Na voelen aan haar buikje bleek dat het eten vast blijft zitten in de maag. Er vormen zich wel keutels in de darmen, maar het eten gaat niet meer door van de maag naar de darmen... Toen de temperatuur opgenomen, die veel te laag was.

En toen kwam het schrokkende advies: Haar op laten nemen. Dus moesten we Bodri achterlaten....

Ik heb gevraagd naar de overlevingskansen van mijn kleintje.. Helaas is dit 60%, wat ik weinig vind omdat je natuurlijk altijd wil horen dat het goed komt.

Nu zit ik thuis, mijn kleine grijze actieve bolletje missend en me machteloos voelend, zo bang voor het telefoontje wat ik vanavond krijg. Wat als de behandeling niet aanslaat? Wat als ik mn kleintje kwijt raak? We hebben al zoveel voor haar gedaan!

Mijn vriend vroeg nog hoe het kon dat er zoveel met haar mis is. Ik legde al uit dat onze Bodri grofgezegd een miskoop is geweest. We zijn supergek op haar, maar hadden gewoon nooit aan een tuincentrumkonijn moeten beginnen. Het arme beestje is gewoon vrij zwak. Maar ja, laat je het dan maar inslapen als er wat mis mee is? We hebben voor haar gekozen en willen er dan ook alles aan doen om haar er bovenop te krijgen! Maar hoelang zal dat nog duren, als ze er al bovenop komt...

Wat een ellende...:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ah wat zielig..

Mijn konijntje had dit ook. Hij had een hele dikke buik en was erg veel aan het knarsetanden.

Helaas heeft mijn konijntje dit niet overleefd.. Maar die is ook niet opgenomen door de DA.

Ik wil je niet bang maken, maar ik denk dat ze een grotere overlevingskans heeft doordat ze is opgenomen!

Heel veel sterkte! Laat je het nog even weten hoe het gaat?

Ik hoop voor je dat ze het overleefd, sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel beterschap voor Bodri, hoop dat ze er boven op komt!

Slof heeft ook zoiets gehad, toevallig ook toen zijn tandje weer terug was gegroeid en geknipt, en hij heeft het overleefd! Ik wist zeker dat hij dood ging, hij was ook zo lusteloos en wilde niet eten. Niks voor Slof. Maar een paar dagen nadat we bij de DA zijn geweest begon hij weer te eten. :)

Dus....

Geef de moed niet op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ellende inderdaad. Het zit jullie ook niet mee. Arme Bodri. Hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop.

Heel veel sterkte. Ik weet helaas maar al te goed hoe ontzettend zwaar het is om een konijntje te hebben dat steeds opnieuw van alles mankeert. Gelukkig is ze in goede handen. Ik zal voor Bodri duimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte, hoop dat ie weer opknapt!

Maar neemt niet weg dat dierenwinkelkonijntjes altijd zwakker zijn,

ik heb er hier ook zitten die in 5 jaar tijd nooit de dierenarts hebben gezien behalve voor entingen

en een ras konijn me al 700 euro aan dierenarts heeft gekost, je moet net als bij andere dieren zoals honden en katten gewoon geluk ermee hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de steunende berichten..

Net de DA even gebeld, helaas niet het nieuws waarop ik gehoopt had...

Haar lichaamstemperatuur is nog steeds te laag. Ze eet nog niet zelf en is nog even lusteloos als toen we haar achterlieten. Op zich niet heel raar, want ze is daar pas een paar uurtjes. Maar ik voel me zo machteloos! Kan helemaal niks doen voor m'n kleintje.... :(

Morgenochtend weer bellen, maar wat ben ik bang voor wat ze me dan gaan vertellen! Ik duim er echt voor dat ze is opgeknapt morgen! Maar ben zo bang voor ander nieuws.....

Dat wordt een slapeloze nacht....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief dat jullie allemaal zo meeleven.

Nog geen half uur nadat ik de DA gesproken had, kreeg ik van haar een telefoontje.

Lieve Bodri, nog geen 7 maandjes oud, is vanavond overleden... Toen de DA nog even bij haar ging kijken, was ze ingeslapen...

Wat mis ik haar, nu al... Ze heeft een veel te kort leven gehad, maar wel een gelukkig leventje. Ze heeft veel liefde gehad van ons en van haar konijnenvriendjes.

Lieve Bo, wat zal ik je missen. Je vrolijke gehuppel, je helikopteroortjes en je hyperactiviteit. Ik had nog veel langer van je willen genieten... Ook Yeti, Nessi en Stewie zullen je enthousiasme en je dikke knuffels missen. Je wurmde je altijd zo heerlijk tussen de andere konijnen. Een heerlijk viertal waren jullie...

Pfff wat is dit moeilijk zeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh dat meen je niet. Wat verschrikkelijk! Ik krijg er zelfs traanogen van, bah.

Ze heeft ondanks haar pech, een hele goede tijd gehad bij jou en je andere 3 schatten! Ik ga de leuke fototjes van lieve Bodri ook heel erg missen.

Echt super veel sterkte, geef er een mooi plekje en verwen de rest nog maar extra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .