Ga naar inhoud

Graven


Jul

Aanbevolen berichten

Wij hebben een betegelde ruimte voor de konijnen.

Hier hebben we ook een grote diepe bak in gegraven met zand.

Toen die bak er net in zat heeft ons konijn er wel eens ingegraven, maar daarna een hele lange tijd niet meer,

ik denk wel een half jaar niet. Nu het de afgelopen dagen ineens weer wat warmer werd, is ze fanatiek begonnen met graven. Zodra je al het zand er weer in hebt zitten, begint mevrouw weer met het leeghalen. Het zand wat dan op de tegel ligt, gaat ze heel grappig voor zich uit schuiven.

Is er een reden waarom ze nu weer ineens graaft? De temperatuur schommeling? Of vind ze het ineens weer gewoon leuk?

Bedankt voor jullie antwoorden alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze het gewoon ineens weer leuk vindt. Hier wordt ook soms een week niet gegraven (in een overkapte kattenbak, want ze staan binnen) en dan ineens uren per dag, of ze het ineens weer opnieuw ontdekt heeft! Het valt me hier wel op dat ze minder graaft als ze minder lekker in haar vel zit. Mijn voedster heeft nogal last van hormonen (ik overweeg ook een castratie), als haar hormonen opspelen is ze behoorlijk knorrig en graaft ze eigenlijk niet. Nu heeft ze ook een week niet gegraven, we hebben een logeerhond deze week, daardoor is ze wat nerveuzer. Ik zie het in ieder geval als een goed teken als ze weer aan het graven is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .