Ga naar inhoud

mn konijnen worden vandaag gecastreerd.......


sprinkie

Aanbevolen berichten

Heb net mn 2 nijnen naar de dierenarts gebracht voor castratie. De laatste tijd vochten ze elkaar de tent uit en nu zaten ze als 2 bange wezeltjes bij elkaar. Voel me net een heks :devil: dat ik ze dit aan doet!

Ik kan tussen 12 en 1 bellen hoe het met ze gaat en dan mag ik ze om 4 uur ophalen......

Wat is trouwens jullie ervaring met hoe het daarna gaat. Wanneer kan ik ze weer bij elkaar zetten???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn voedsters toch?

Onze voedsters begonnen rond een maand of 6/7 te vechten. Met 8 maanden hebben we ze laten castreren. Binky knapte goed op na de operatie, natuurlijk heb ik haar wel even een dagje gedwangvoerd en pijnstillers gegeven, maar daarna at ze echt snel weer en was ze snel weer de oude. Aan haar karakter is weinig veranderd.

Vlekje knapte niet goed op door de castratie, ik heb haar meer dan een week moeten dwangvoeren en pijnstillers moeten geven, ze at echt heel slecht. Uiteindelijk is ze door Sience Selective voer weer wat aan het eten gegaan. Daarna kwam haar oogbeschadiging er ook nog bij, dus ze heeft het best zwaar gehad. Ze was ook eigenlijk al een rustig konijntje en na de castratie is ze nog rustiger geworden.

Vraag in ieder geval pijnstillers mee aan de dierenarts, deze zul je bij de castratie van voedsters echt nodig hebben om ze weer aan het eten te krijgen. Verdere tips kun je ook in dat artikel vinden eigenlijk... ( http://www.bunnybunch.nl/content/view/25/31/ )

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat ze snel opknappen!

Een week na de castratie is de wond als het goed is in zoverre genezen dat hij niet meer snel open zal gaan. Het ligt er een beetje aan of je voedsters snel opknappen of niet of je ze dan al samen kan zetten, of dat je nog even wil wachten. Als het voor de hormonen is zal het ook wel eventjes 2 of 3 weekjes duren voordat die helemaal tot rust zijn gekomen, en je daadwerkelijk de veranderingen in het gedrag ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is perfect gegaan! :bunny4: Heb ze vrijdagmiddag opgehaald en waren nog helemaal suf, het leken wel 2 gremlins, heel de oogjes zaten nog half dicht vd zalf.

Heb ze bij elkaar gezet en ze gingen lekker tegen elkaar aanliggen om bij te komen vd narcose. Heb ze steeds een bakje water voorgehouden en ze dronken vrijwel meteen, eten heeft iets langer geduurt maar ook dat ging eigenlijk best vlot. Zaterdag waren ze nog rustig alhoewel ze ook weer nieuwsgierig werden en even de bak uitkwamen om een beetje te keuvelen. Vanaf gistermiddag vliegen ze elkaar weer in de haren, maar ja de hormonen zijn er ook nog niet uit. Dus ben heel tevreden en hoop dat ze over een aantal weekies weer lekker knus bij elkaar kunnen zitten....... :bunny6: :bunny6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb ze helemaal niet hoeven dwangvoeren, gelukkig maar. Heb ze ook meteen nadat ik ze bij de dierenarts had gehaald in hun eigen kooi gezet en ben er heel de tijd naast blijven zitten, beetje water geven uit een bakje even rusten, als ze weer een beetje bij waren probeerde ik ze iets te eten geven, begon met andyvie daar hadden ze nog niet zo trek in, weer een beetje water, daarna loof vd wortels geprobeerd en daar hadden ze best trek in dus dat ben ik ze steeds blijven geven en dat bleven ze eten, dus ging helemaal goed. Voelde me gewoon een beetje een konijnenmoeder hahaha

Nog een week en de mogen de hechtingen eruit, ziet er nu ook al mooi uit, dus verwacht voor de rest geen complicaties meer........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas maar op hoor, ons zwartje sprong iets van 2 of 3 weken na zn castratie nog over een plank heen, sprong niet goed en bleef met zn buikje hangen en toen lag zn wond weer open :(

Dus even opletten dat je konijnen niet te wild aan het spelen zijn hehe.

Maar echt fijn dat het zo goed is gegaan zeg! Heb je trouwens mogen zien bij de dierenarts wat ze er uit hadden gehaald?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb eigenlijk niet gezien bij de dierenarts wat ze er uit gehaald hebben, was ook zo bezig met mn nijnen!

Het gaat echt heel goed met ze :thumbsup: Ze eten, drinken, spelen, knuffelen enz. Ze zitten ook al samen in 1 hok, wel met een ren erom heen, maar ze kunnen goed met elkaar overweg. Maandag de hechtingen eruit, en ik zou zeggen, operatie geslaagd :yay:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .