Ga naar inhoud

Water in flesje/bakje en vrieskou


Bellatrix

Aanbevolen berichten

ik heb ongeveer zo'n zelfde systeem als op de foto hier boven,

een cola fles in een tupperware bakje. bij mij hangt hij in het hok, vast gemaakt met

tieribs.

's winters zet ik het bakje vast met klittenband op de snuggelsafe (op het hoesje)

mijn konijnen kagen niet aan de hoes en laten het bakje prima staan.

's avonds verwarmen ='sochtends maar een dun laagje ijs.

zie foto in mijn mijn album.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja jouw idee is eigenlijk hetzelfde. Maar zo kan je het bakje niet van de vloer hangen en kunnen ze het ook om gooien?

Nou ja bij mijn konijnen zou dat ook geen probleem zijn.

Mag ik weten waar je die vandaan hebt?

Ja, dát weet ik dus niet, haha! 't Is een soort erfenis :P Het was van de konijnen die eerst vorig jaar in de ren zaten, van de huisbaas. Maar die is nu dood, dus ik kan het niet meer voor je vragen. Hij heeft gezegd dat ik de ren en al die dingen mocht gebruiken voor mijn konijnen, zo kom ik eraan.

Hij had een winkel met doe-het-zelf-spullen, maar ook tuin-artikelen en zo. Misschien dat hij het zelf ook verkocht heeft, dus ik zal het eens aan zijn zoon vragen die nu in de winkel staat. Helaas is dat geen winkelketen of zoiets dus dan zou je er nog niet verder mee komen maar dan weet ik wellicht de naam van de fabrikant en op welke site je die misschien kan kopen. Misschien is het ook bedoeld voor kippen of siervogels eigenlijk en niet voor knaagdieren, ik heb even heel kort op google gekeken en dan zie ik ook dit soort dingen: http://www.broedmachinewebshop.nl/voer-drinkbakje-creme-400ml-mod498.html

Je zou zoiets kunnen kopen en dan het idee van Pluis en Barrel kunnen gebruiken, al wordt dat misschien allemaal wat lastiger en zelf lopen fröbelen. Ik laat het je weten als ik weet waar je mijn drinkwatersysteem kan halen.

Snap eigenlijk niet dat het niet wijd-verbreid is omdat het zo handig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees net het verhaal van een tong bevroren aan het tuitje en krijg meteen een beeld in mijn hoofd. Wat zielig.

Mijn konijnen gaan in de serre en ik denk dat ik daar de temperatuur in de gaten ga houden. Onder nul en dan krijgen Willow en Maggy een waterbak. Bovenstaand wil ik echt niet, wat sneu als je zoiets ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je een hele fles slaolie erin gooit.. Maar per liter een theelepeltje olie. Dan kan het niet veel kwaad, tenzij je konijn zowiezo al gevoelig is voor bepaalde dingen.

Mijn konijnen kunnen namelijk "alles" eten en krijgen dan nog geen diarree, alleen van teveel biks dan dat ze gewend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit gehoord of meegemaakt dat een tongetje van een konijn aan het drinktuitje bleef plakken. Aangezien er echt heel veel konijnen drinkflesjes hebben vraag ik me ook af of dat echt wel gebeurd is?

In de winter wissel ik de drinkflesjes minimaal 3x per dag om, zodat ze een volledig ontdooit flesje hebben. Naast de flessen krijgen ze in de in de winter ook extra een waterbak. Daaruit kunnen ze wat gulziger drinken, ik heb gemerkt dat ze dit prettig vinden. Ik heb met deze manier eigenlijk nooit problemen gehad.

Ik zou zelf niets toevoegen aan drinkwater. Het veranderd toch de smaak wat er toe kan lijden dat je konijn minder drinkt, iets wat nou net niet nodig is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal!

Ik heb het ook maar ergens online gelezen van dat tongetje toen ik ben googelen, volgens mij wad het op bokt.nl

Als ik een hele werkdag heb ben ik na half 6 pas thuis, vandaar dat ik er wel mee zat. En 's nachts ook natuurlijk.

Lonja, dan wordt het Lastig;), maar bij de welkoop is zo'n soort systeem dus, dat is mooi. Al houdt Kenzo z'n glazen bak ook mooi schoon, dat scheelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal!

Ik heb het ook maar ergens online gelezen van dat tongetje toen ik ben googelen, volgens mij wad het op bokt.nl

Als ik een hele werkdag heb ben ik na half 6 pas thuis, vandaar dat ik er wel mee zat. En 's nachts ook natuurlijk.

Lonja, dan wordt het Lastig;), maar bij de welkoop is zo'n soort systeem dus, dat is mooi. Al houdt Kenzo z'n glazen bak ook mooi schoon, dat scheelt

Heb je daar toevallig een foto van? Dan weet ik een beetje waar ik naar moet zoeken (:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Madammie zei dat ze dat systeem dat ik heb bij de Welkoop hebben, een foto van dat systeem staat hier eerder in dit topic. Misschien is het niet precies hetzelfde, dat weet ik niet, maar als je de foto ziet en de uitleg leest dan snap je vast het idee en dan kun je het vast ook wel vinden bij de Welkoop-boerenbond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad ook zo een zelfde fles als Lonja! Ideaal, als de fles vies is komt er gewoon een nieuwe in! Alleen de flessen van de aldi werken niet zo goed want die zijn van heel dun plastic, dus die vervormen snel.

Een ander nadeel is (als je dus geen afwasmachine hebt) dat het onderste bakje vrij lastig schoon te maken is, want je kunt er net niet tussen met een sponsje haha!

In de winter zet ik een aardewerken bak ik het nachthok tussen het strooi. De waterfles gebruik ik dan niet. Ik heb dan 2 bakken en daarmee wissel ik af gedurende de dag. Meestal bevriest het alleen 's nachts. Overdag lukt het aardig op deze manier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee wat grappig dat jij het ook hebt! Ideaal systeem hè?

Ik poets tussendoor het bakje soms schoon met een oude tandenborstel, dan kan ik er nét bij. Niet ideaal maar in de afwasmachine wordt het altijd wel echt schoon. Je zou eens kunnen proberen het ding in heet water met flink soda te leggen dan weekt het ook wel schoon misschien?

In de winter bevriest dat ding dus heel snel? Dat dacht ik al. Nou ja dan doen we dan maar een gewoon bakje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .