Ga naar inhoud

is mijn konijntje hitsig of niet


isaura

Aanbevolen berichten

hallo

ik ben nieuw hier en ik heb eens een vraagske over mijn dwergkonijntje

ze is een maand of 6 en dat raar ik denk dat zer hitsig is maar dat ben ik niet zeker ze draaid rond mijn hand terwijl ze rond mij loopt hoor ik ze leek knorren is niet meer zo goed zinnelijk en is enorm aanhangelijk rijden op haar beertje heb ik nog niet gezien maar een dekentje neemt ze tegen haar en ook trekt ze soms mijn pantofel eens tegen haar maar rijden doet ze niet. is ze hitsig of is ier iets anders mee

mvg

isaura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat het een dame is?

Dacht ik ook net aan! Is precies het gedrag wat Pooke liet zien voordat hij gecastreerd werd... de dames hier hebben dit gedrag allemaal nog niet laten zien, zij zijn vooral chagerijnig door hun hormonen.

Misschien toch voor alle zekerheid nog een keer het geslachtje laten controleren bij de DA?

Link naar reactie
Delen op andere sites

"voorbeelden van typisch mannengedrag:

- sproeien. Mannetjes zijn veel meer bezig met hun territorium dan vrouwtjes. Ze sproeien vaker in het rond met urine om daarmee het territorium af te bakenen. Dit gedrag komt veel minder voor bij vrouwtjes en gecastreerde mannetjes.

- Rondjes rond je voeten lopen. Dit is puur seksueel gedrag. Hij is opgewonden van je. Dit gedrag komt veel voor bij mannetjes die zonder soortgenoot le-ven. Vrouwtjes en gecastreerde mannetjes doen dit veel minder.

voorbeelden van typisch vrouwtjesgedrag:

- schijnzwangerschap. Dit gedrag komt vrijwel alleen voor bij vrouwtjes en komt regelmatig voor. Het konijn denkt dat ze zwanger is en gaat dan een nestje bouwen. Het konijn loopt met strootjes in de bek en plukt haren uit de borst. Ook gaat ze haar territorium feller verdedigen tegen indringers. Veel konijnenverzorgers denken dan ten onrechte dat ze 'vals' is geworden, maar dit gedrag heeft alles te maken met de hormonen. Meestal duurt zo'n schijnzwangerschap een paar dagen, en daarna is ze weer 'de oude'. Is je konijn regelmatig schijn-zwanger of duurt het wekenlang, dan is er sprake van een hormonaal probleem. De enige oplossing is dan om haar te laten steriliseren."

http://www.hetkonijn.nl/konijninfo/aanschaf/geslacht.htmbron:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik zou inderdaad toch ook wel nogmaals het geslacht laten controleren bij de dierenarts, maar dat lijkt me toch wel handig dat ie dat zelf al doet als hij gaat castreren ;)

Ik heb dit gedrag bij mijn voedster namelijk nog nooit gezien, alleen maar schijnzwangerschap 1 keer, maar wat jij beschrijft zijn allemaal dingen die echt bij mijn ram hoorden toen hij nog niet gecastreerd was. Ik zou toch wel heel vreemd opkijken als mijn voedster zo ging doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .