Ga naar inhoud

Eten hooi


bobbie2012

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb hier op het forum gelezen dat konijnen over onbeperkt hooi moeten beschikken. Nu eten onze konijnen echt heel veel hooi. Iedere ochtend en avond gooi ongeveer 3a4 grote plukken hooi in het hok en als ik weer opnieuw geef is het vorige weer op. Naast het hooi krijgen ze beide ook nog (gemengd) voer. Ze krijgen gemengd omdat 1 konijn geen biks lust. Ik heb het idee dat ze wat dikker worden. Hoeveel hooi eet een gemiddeld konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er geen gemiddelde is van hooi.

Het hooi is heel gezond voor ze en mogen ze daarom ook onbeperkt eten.

De echte dikmaker is natuurlijk het gemengde voer, omdat hier heel veel snoep in zit!

Heb je geprobeerd het te mengen met biks? Of met een ander soort biks?

Want dat is uiteindelijk wel het gezondste ...

Hoeveel gemengd voer krijgen ze nu per dag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemengd voer is een echte dikmaker (mijne krijgen het nu ook hoor, biks was op bij de dierenwinkel, dus ik bedoel het niet lullig). Stap zsm over op biks. Of ze het nou lusten of niet. Kijk maar eens naar alle gekleurde dingetjes in het voer: allemaal suikers. Misschien kun je langzaam overgaan op biks (steeds wat meer biks door het gemengde voer), en dan gewoon geen nieuw voer geven tot alles op is?

Hooi mogen ze onbeperkt, en het ene konijn eet meer dan het andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen 90 gr. Per dag. Ze zijn nog niet uitgegroeid maar ik denk dat ze dan ongeveer 2 kg wegen. Ik meng het gemengde voer wle met hf maar aangezien Bobbie die het lekkerst vind en hij sneller eet als Luna denk ik dat Luna hier weinig van eet.

Het probleem met de biks was dat Luna echt een paar dagen niet had gegeten omdat ze het niet wilde hebben. Ben nu aan het kijken of het werkt om de biks als snoepjes te geven. Als het gemengde voer dan op is krijgt ze alleen nog maar 'snoepjes' ;)

aangepast door bobbie2012
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat gemengd voer van een goed merk opzich geen ramp is, als ze alles maar opeten. :) Dus biks heeft dan een voordeel omdat één van jouw konijnen het minder lekker vind, dus alleen het lekkere eet en de rest aan je andere overlaat om op te eten.

Biks als snoepje kan ook werken ja :) Misschien een ander merk biks? Misschien is er wel net zoiets als kruidenhooi kruidenbiks? :P Geen idee, maar als zoiets bestaat werkt dat misschien ook wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn eet ook veel hooi, wanneer hij buiten in zijn ren is zit hij zowat de hele tijd in zijn hooiruif te eten, als dat niet meer naar zijn zin is weet hij dat zijn hooiballen en ruif in het hok opnieuw bijgevuld zijn.

En je raad het al dan gaat hij lekker binnen zitten.

Ik heb nu een grote baal hooi gekocht bij een boer voor 5 euro ben je de man en heb je 15kg duits kruidenhooi.

Hij vind het heerlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .