Ga naar inhoud

bestaat er zoiets als teveel wilgentakken?


Eefje

Aanbevolen berichten

De vraag zegt het al, zaterdag heb ik aan de dijk een flinke bos wilgentakken afgesneden voor mijn konijnen. Een groot succes, want ze zijn nu al grotendeels op! Niks mis met de nijnen, ze zijn superactief, eten en poepen goed, geen diarree of gekke dingen, maar ik dacht, misschien is het wel een beetje erg veel. Ik weet niet of het kwaad kan? Heb zo'n vermoeden van niet, maar ik wilde het toch even vragen hier voor de zekerheid..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ps. Ik zag een oud topic hierover waar mensen zich druk maakten of je wel zomaar takken kon afsnijden. Mijn zus is vrijwilligster bij natuurbeheer, wilgen zijn als onkruid, er staan er snel te veel van en natuurbeheer heeft het superdruk met het weghalen van wilgen op veel plekken, het woekert als een gek. Voel je dus absoluut niet schuldig en als iemand tegen je begint te zeuren als je aan het snoeien bent vertel je hem/haar dit maar :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja op zich is het niet goed voor de maag om heel veel wilg te eten. Wilgenbast is een natuurlijke pijnbestrijder maar is net zoals veel pijnstillers niet goed voor de maag. Je kan er uiteindelijk bij grote hoeveelheden bijvoorbeeld maagbloedingen van krijgen.

Beter kan je de wilgentakken gewoon verspreid geven, je kan ze eeuwig bewaren. Gewoon buiten zodat het niet kurkdroog wordt, of in een bodempje water. Vers is het lekkerst, maar altijd alles met mate, te veel is nooit goed. Dus ik zou zeggen bewaar wat en geef iedere dag 1 tak of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .