Ga naar inhoud

Oscar niet lekker


Oeps2012

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zit een beetje met een dilemma. Vanochtend toen ik mijn konijnen eten gaf, viel het me al op dat Oscar (een vrij stevig flink konijn, wat altijd als eerste grommend bij de voerbak wil zijn) geen interesse had in zijn eten.

We hebben vier konijnen hier en ze laten elkaar altijd tijdens het eten erbij.

Oscar is meestal wel het meest enthousiast wat eten betreft. Hij gromt vaak als hij eten krijgt en schiet naar voren zodat hij het lekkerste eruit kan halen. Dus het gedrag wat hij vanochtend vertoonde (geen interesse in zijn eten) is me dus meteen opgevallen.

Ik maak(te) me dus echt ongerust. Hij ziet er vrij actief uit, maar ik zie toch wat aan hem. Zijn ogen staan anders en zijn vacht is wat doffer dan normaal. Ook zijn haartjes op zijn vacht staan alle kanten op. Misschien dat hij zijn dag niet heeft. Ik heb hem trouwens wel zien drinken!

Nu zag ik dat hij (na een halfuur dat ik hun voerbak heb neergezet!) dat hij voorzichtig wat at. Nu loopt hij, wel actief, door de tuin. Maar Oscar is niet zoals hij normaal is. Vaak eten. Het enige wat hij heeft gegeten is wat brokjes van vanochtend. Ik heb het nog geprobeerd met een heerlijk klein tomaatje, waar hij normaal zo gek op is, maar hij moet er niks van hebben. Kan hij ziek zijn? Ik zit een beetje in dilemma om toch naar de DA te gaan.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Dorinda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch naar de DA gaan, als een prooidier als een konijn laat merken dat het zich niet goed voelt, voelt hij zich echt niet lekker. Misschien dat hij haakjes heeft en dat is zeer pijnlijk. Sowieso is niet eten voor een konijn erg gevaarlijk.

Dank je voor jouw reactie. Dan ga ik toch maar eens bellen, voor de zekerheid.

Hij eet nu wel weer, maar niet zoals altijd. Maar in ieder geval bedankt voor jouw reactie. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net gebeld. De assisstente zei dat ik even moest afwachten met Oscar en kijken hoe het straks gaat. Het was niet een "spoedgeval". Hij eet, is actief, drinkt etc.

Nu gaf ik ze net een stukje wortel. Als hij last had van haakjes dan (dacht ik) moet hij echt pijn hebben als hij een harde wortel moet doorbijten. Meneer ging er flink op in. Hij gromde weer (zoals altijd) en pakte de stukjes wortel van de anderen af. Denk dat het "vals"alarm was :mdr: gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou het goed in de gaten... Kan alsnog het gebit zijn! Ik had het pas met Jodokus, niet zoveel interesse in eten, oortjes wat anders, maar hij was actief. Later begon hij wel weer wat appeltje te eten enzo en 's avonds ook wat biks, maar nog wel wat minder enthousiast. Het was echter zaterdag, dus niet ideaal bij echt stoppen met eten was ik direct gegaan, maar in de loop van de dagen werd het alleen maar beter en maandag at hij eigenlijk weer behoorlijk goed. Ik ben toch naar de dierenarts gegaan en wat bleek een hele kies groeide scheef dus dat doet zeer, deze kies is toen getrokken. Het kan dus zeker nog in het gebit zitten dat nu ergens een wondje in het bekje zit bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn had last van verstoppingen en die gedroeg zich dan precies hetzelfde als jouw konijn nu doet.

in het begin liep de mijne ook gewoon levendig los in de tuin maar eten ho maar en bij mij was minder eten altijd de voorganger van een verstopping.

dus houdt je konijn goed in de gaten mijn ervaring is dat konijnen pas iets laten merken van zich niet goed voelen als het al ernstig is.

bij mij hielp prozyme altijd heel goed en dit gaf ik hem ook uit voorzorg maar als hij morgen nog niet eet zou ik een bezoekje aan de da niet uitstellen.

ik kan niet zeggen wat jouw konijn mankeert maar in ieder geval weet je wel mijn ervaring hiermee:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor jullie reactie! Ook jullie ervaringen helpen. Oscar heb ik goed in de gaten gehouden en hij lijkt de "oude" te zijn. Hij gromt weer en pakt eten af. Ik weet niet wat hij gisteren had, maar hij lijkt weer helemaal beter. Hij eet zoals altijd veel. Wel opluchting, maar vraag me af wat hij had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .