Ga naar inhoud

Welke kamerplanten zijn wel ok als je konijnen los hebt lopen?


Ainariel

Aanbevolen berichten

Ik kom er achter dat mijn huis allesbehalve safe is voor konijnen op plantengebied. Ik heb hier een Spathiphyllum (lepelplant) staan, de ficus heb ik net naar buiten gegooid en ook de tabaksplant is niet goed.

De ficus staat nu in de serre, maar mijn man wil dat de tabaksplant blijft staan, want hij vindt het een supermooie plant. Maar goed, de lepelplant was eerlijk gezegd mijn project omdat ik planten altijd vergeet water te geven en die dingen geven aan wanneer ze water mogen hebben. Ik heb verder nog een of andere plant met groen bovenop en rood onderaan het blad, maar aangezien die op een zuil staat van een meter hoog, lijkt die me wel veilig (staat ook in een gietijzeren bakpan).

Wat voor planten hebben jullie in de kamer staan die geen kwaad kunnen als ze er eens een hapje van nemen? Ik heb nl geen zin om steeds te moeten opletten straks of hij niet bij de vensterbank in de buurt komt, want ze zijn snel en kunnen al een hap hebben genomen voor je het weet. Dus ik mieter liever de planten eruit en vervang ze dan voor onschuldige kamerplanten. En planten gaan afschermen voor je konijn zie ik ook niet zo zitten, met uitzondering van de tabaksplant natuurlijk. Als die er niet uit mag, moet er maar wat omheen, simple as that.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gewoon alle planten hoog staan en aan de muur gehangen in hangpotjes, en aan de balken in hangpotjes.

Planten waar de konijnen bij kunnen zonder dat ze giftig zijn zoals de cholorophytum waar we het laatst over hadden ook, anders hou je toch niks over. Konijnen moeten naar mijn idee gezonde dingen eten, dus je zou wel bijvoorbeeld kruiden in potten neer kunnen zetten.

Maar als ze er gewoon bij kunnen heb je na een week geen plant meer dus schiet naar mijn idee niet echt op.

Volgens mij zijn de meeste kamperplanten eigenlijk niet goed, ik kan er zo eigenlijk weinig bedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de intratuin hebben ze eetbare plantjes voor dieren. Dat zijn ook gewoon kamerplanten, maar dan niet giftige varianten die in een bestrijdingsmiddel-vrije omgeving zijn gekweekt. Planten hoog zetten is al als tip gegeven, maar je kan bijvoorbeeld ook planten oppotten in een mooie hoge vaas. Bijvoorbeeld bij orchideën kan dat, dan kunnen je konijnen er ook niet bij.

Verder kun je ook gewoon kijken wat konijnen wel mogen eten, rozen bijvoorbeeld (een potroosje zou dus kunnen), en allerlei kruidenplantjes, ook die kun je gerust in huis halen dus. Ik zou alleen wel proberen het iets buiten bereik van de nijnen te zetten, anders zullen ze niet zo lang mee gaan haha :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet de bedoeling dat Stampertje aan de planten mag komen (ik ben m aan het "trainen" en het lukt aardig maar af en toe wordt de verleiding gewoon te groot). Maar hij is zo snel en voor je het weet heeft hij een hap te pakken. En dan heb ik het liever van een onschuldige plant dan van een giftige plant. Ik ga binnenkort es bij de Intratuin kijken, want ik vind planten voor de ramen heel gezellig staan. ;) We hebben niet zulke grote ramen en ook een laag plafond, ophogen of hangplanten staan helaas niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen is dat. Ik mag namelijk ook graag iets op tafel hebben staan dus altijd een hele zoektocht. Ik doe nu als ik naar bed ga de plantjes die bijv. op de salontafel en tv tafel staan hoog op de eettafel zetten als ik naar bed of werk ga. Ze zitten nooit op tafel of op de kast hoor maar durf het risico niet te nemen. In de vensterbank heb ik de eetbare plantjes van intratuin staan in potten. Nijnemans ging daar altijd "stiekum" naar toe en ik dacht laat hem maar denken dat het niet mag. In begin snoeide hij de plantjes maar nu kijken ze er beiden niet meer naar om. Ik heb de "spriet" variant en ik moet zeggen ze staan best leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .