Ga naar inhoud

Konijnkundige dierenarts in Overijssel..en niet zo duur natuurlijk


FHMuis

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben op zoek naar een konijnkundige dierenarts in Overijssel. Ik heb de lijst van BB al bekeken (maar vraag me af hoe actueel die nog is na 2 jaar). Ik heb ook al contact gehad met een aantal.

Wat zijn jullie ervaringen?

Ik zit te denken aan:

www.arts4dieren.nl

www.dapzw.nl

www.dierenkliniekdetweesprong.nl

En dan m.n. de laatste 2.

Heeft iemand verder ervaring met:

www.middensalland.nl

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in het begin vaker naar de tweesprong gegaan. Omdat die toen de kennis wel hadden van EC. Ik vond het daar heel prettig.

Kooikershof heb ik goede en slechte ervaringen mee. Ze zijn wel konijnkundig hoor.

Nu ga ik vaak in Vriezenveen naar Weemelanden dierenkliniek. Maar dit komt omdat ik daar altijd voor de dierenbescherming naar toe moest gaan. IK ga dan wel altijd bij Jos. Die bevalt me beter dan die vrouw.

Die andere dierenartsen ken ik niet.

Knuffels belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is trouwens het verschil tussen een dierenkliniek en een dierenarts? Zou iemand dat misschien kunnen uitleggen?

Ik wil nog een keertje benadrukken dat Den Ham erg fijn is met hoe ze met je omgaan. Ze kijken in het belang van het dier en ik ben daar al 2x met een konijn geweest waar ik geen consult voor hoefde te betalen (1x met jonkies en dode moeder en 1x om te checken of mijn mannetje wel gecastreerd is). Terwijl ik genoeg dierenartsen ken die gelijk 25 euro neertikken voor je.

De laatste keer hadden ze alleen vergeten de ontlasting te checken onder de microscoop (diarree bij jong konijn), maar een andere dierenarts heeft dit overgenomen (die in Almelo) en daar kwam niks uit. Maar voor de rest keek hij wel uitgebreid naar haar.

Ik denk dat ik met mijn konijnen gewoon in Almelo blijf en met mijn honden en katten Den Ham / Vroomshoop aanhoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zitten daar ook.

Nooit geen klachten gehad, totdat ons konijn echt wat kreeg: haakjes afslijpen en gecastreerd. Kreeg ik bij hen geen pijnstilling mee naar huis (ook niet toen ik er om vroeg toen ik hem ophaalde, was niet nodig).

Moest zelf om critical care vragen. Dag later dus pijnstilling ophalen.

We dachten dat Muis van jongsaf aan een traanoog had...maar nu zijn gebit afgeslepen is...heeft ie eigenlijk geen traanoog meer, dus dat is wel goed gegaan.

Maar ik moest zelf vanalles aandragen (veel aan dit forum gehad).

Volgens mij heeft alleen die man verstand van konijnen, die heeft de "operatie"ook gedaan.

Die 2 vrouwens wilden na die tijd het konijn niet in de bek kijken...gaf teveel stress (terwijl ik dacht niet zo bangig pak eens door). Plus Muis traanoog werd erger na de operatie: wilde ze me een zalfje voorschrijven tijdens de nacontrole (nee...dat is goed voor de stress). Niet gedaan, gekookt water.

Op mijn vraag of dit niet erger geworden kon zijn door het "gewroet in zijn bek" was het antwoord"nee hoor dat kan echt niet" Maar binnen een week was het bijna weg.

Vond ze ook niet doortastend, die ene was er volgens mij, nog niet zo lang.

Maar goed tanden en castreren is wel goed gelukt, maar ik heb een heel stuk goede nazorg gemist door andere dierenartsen van daar. Dus vandaar dat ik toch op zoek ben gegaan.

Maar tis zo lekker dichtbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben er 5 konijnen laten castreren, ook geen pijnstilling meegekregen, maar is volgens mij ook niet nodig, zo''n grote ingreep is het niet. Na 10 dagen wondcontrole.

Vond ze juist wel heel betrokken. Zo mochten wij bv 1 nijn niet op komen halen omdat hij nog geen keutels had.

Ook haakjes verwijderen ging prima en was niet duur. Konijn is er echt van opgeknapt.

Wij zijn er voor zowel de hond, als de katten, als de konijnen.

Weekend dienst ook altijd goed bereikbaar. Assistentes ook erg betrokken bij de dieren. Voel me altijd erg serieus genomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee pijnstilling is niet standaard, maar Muis had natuurlijk wel gelijktijdig zijn haken af laten slijpen. Heb er wel op aan gestuurd dat ik het mee wilde, maar vonden zij echt niet nodig.

Ze luisteren wel naar me hoor, niet serieus genomen vind ik een groot woord. Ik had het idee dat ze zelf niet goed advies konden geven omtrent de nazorg. Qua hoeveelheid; hoe ik moest dwangvoeren; hoe ik dan het konijn vast moest houden. Daar voelde ik me wat verloren in.

Later heb ik nog wel tegen mijn vriend gezegd dat ik misschien naar die mannelijke dierenarts had moeten vragen, die ook de operatie deed.

Maar goed is ook maar mijn indruk.

Verder loop ik daar al jaren, maar mijn nijnen die ik gehad heb, heb ik nooit zoiets gehad. Momentopname nu dan misschien.

Ook goed om te horen dat er wel goede ervaringen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je ook zeker arts4dieren aanraden, maar alleen als je bij Yvonne Simon terecht kunt. Ik geloof dat ze twee vestigingen hebben, één in Hengelo en één in Haaksbergen. Als je in Hengelo komt kan ik je huppeldepup Cupery (ofzoiets) echt niet aanraden. Ze schijnt heel kundig te zijn maar ze gaat vreselijk onvriendelijk met konijnen om. De twee keer dat ik haar gezien heb vond ik echt geen succes. Yvonne daarentegen is super kundig en ook nog eens heel aardig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

En waar zit je nu dan bij pechkonijn?

Heb met meerdere contact gehad. Den Ham is daar relatief goedkoop bij zeg. En echt wel goed dus?

Kreeg vna een reactie van een andere waarin ook ondermeer stond dat konijnkundig en goedkoop vaak niet samengaan.

Zij hadden het idee dat ik niet serieus was, omdat ik naar veel tarieven vroeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik zou de prijs ook niet als prioriteit zien, maar konijnkundig en prijs hebben echt geen donder met elkaar te maken. Hoogstens bijvoorbeeld de narcose waarvoor je meer betaald, maar dat gaat echt niet om giga verschillen. De kundigheid heeft vooral met de keuze van nascholing en de interesse voor konijnen te maken. En daar betaal je echt niet perse meer voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Den Ham is wel konijnkundig hoor. En idd relatief goedkoop. De Kooikershof in Almelo is ook erg goed, maar je betaalt daar echt veel en veel meer. Belleke heeft goede ervaringen met iemand in Vriezenveen en die is ook niet duur. Dus dat ze goedkoper zijn, wil niet zeggen dat ze niet konijnkundig zijn. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .