Ga naar inhoud

Vechtende konijnen tot grote wondjes aan toe.


volle en maan

Aanbevolen berichten

Hallo, sinds december hebben 2 konijnen (mannetjes 1 japanner en 1 witte van Hotot) ze zijn samen opgegroeid ook bij de fokker. Toen ze in april oud genoeg waren hebben we ze laten castreren. We hebben ze toen tot vorige maand apart gehouden. I.V.M. vechten.:boxing: Dat ging allemaal goed, ze hebben afgelopen maand weer samen in een hok gezeten. Tot eergisteren ze weer een onzettend grote ruzie kregen. Ik heb ze tussentijds geprobeerd samen te laten, maar zo gauw de 2 kooien open gaan. Vliegen ze elkaar aan en vechten ze er op los. :boxing::boxing:Dus hop allebei de kooi weer in. 10 minuten straftijd in de kooi helpt niet. Wie weet hier wat er aan de hand is. Het ging zo goed en leuk, ik wil dit graag weer ervaren met de konijnen.:bunny3::bunny3:

Prive reageren mag omdat ik afhankelijk ben van andere mensen heb geen pc thuis.

mobiel nummer staat in profiel .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees een beetje dat dit nooit meer goed gaat komen, want twee mannetjes, zelfs gecastreerd, zijn erg moeilijk te koppelen, zeker als ze al gevochten hebben... Ik heb hier een soortgelijk probleem met twee voedsters...

Hoe groot is de ruimte die ze ter beschikking hebben? Enkel een hok, of ook een grotere ren? Als ze te klein behuisd zijn, kan dat misschien nog een oplossing zijn van ze meer ruimte te geven...

En anders moet je misschien overwegen van ze elk een vriendinnetje te geven.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

twee rammen is een aanrader voor niemand, een wijfje erbij kan het oplossen, nouja eerder misschien twee vrouwtjes want dadelijk krijg je het jaloeziegedeelte,. of.. misschien ieder een aparte ren/hok zodat ze geen enkel contact kunnen maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal, Sinds vandaag gaat het weer redelijk. Het hok dat ze hebben is ruim. Maar over het algemeen lopen ze vrij als er iemand thuis is. Ze hebben altijd samen gezeten en nooit geen problemen gehad. Zelfs niet toen ze nog niet gecastreerd waren.

Op dit moment zijn 2 vrouwtjes erbij ook niet de oplossing omdat we momenteel daar een te klein huis voor hebben. En de konijntjes alleen de huiskamer en het afgesloten balkon hebben.

Ze zitten nu dus 3 dagen apart in een kooi en savonds laat ik ze er uit om te kijken hoe het gaat. Het gaat nu al iets beter. Zelf hoop ik dat het ook aan het weer lig. Ik weet natuurlijk niet hoe het met jullie konijntjes is, maar de mijne reageren erg sterk op weerswisselingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .