Ga naar inhoud

Noor in hongerstaking, wanneer houdt het nu eens op?


Gast

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Het ene konijn is nog niet dood of de volgende begint al weer te klieren, wat is dat toch hier? Noor wordt de laatste tijd steeds stiller en minder enthousiast van eten. Gisteren kwam ze niet eten en moest ik haar van de bovenverdieping van haar hok roepen, toen kwam ze wel. Maar er gingen maar een paar brokjes naar binnen en vanmorgen lagen er nog steeds brokjes en groenvoer. Ik was vandaag naar mijn werk, maar Noor blijkt vandaag helemaal niks te willen eten.

Het is nu bijna 2 maanden terug dat Moos, haar broer en vriendje, overleden is en ik heb het idee dat de eenzaamheid haar nu toch teveel wordt en ze letterlijk in hongerstaking is gegaan. Ik ben druk aan het koppelen in de hoop een trio te vormen, maar de konijnen willen niet erg meewerken helaas. Ik heb Noor vandaag dus naar binnen gehaald zodat ze wat meer beweging en gezelschap om zich heen heeft. Ze had overigens wel contact met Chevy en Sophie door het hek heen, ze was dus niet helemaal afgezonderd.

Morgen ga ik met haar naar de DA om haar na te laten kijken (gebit enzo...) Ze lijkt verder niet ziek, kijkt helder uit haar oogjes en is levendig. Ik ben haar sinds vanavond aan het dwangvoeren (vond ze niet leuk, er is al één spuit gesneuveld en ik vrees dat er nog wel meerdere zullen volgen) en ik heb haar voor de zekerheid ciseral gegeven omdat ik ook nog geen keuteltjes heb gevonden....

Zucht, op hoop van een goede afloop maar. Daar is het wel weer eens tijd voor want nóg een konijn verliezen kan ik niet aan denk ik....

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er liggen nu gelukkig wel keuteltjes bij Noor. Hele ienieminikeuteltjes en ook erg donker van kleur, maar ze eet dan ook nauwelijks hooi of brokjes, dus ze krijgt weinig vezels binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vormen van tweetallen is qua ruimte, geld en tijd inderdaad een optie, alleen wil ik er zelf liever niet weer een konijn bij, en mijn ouders ook niet. Het is helaas alleen wel zo dat daar waar ik zou kiezen voor het welzijn van Noor en er een konijn bij zou nemen als het niet anders kan, mijn ouders blijven bij het 'er komen geen dieren meer bij' verhaal en zij hebben toch het laatste woord.

Hoewel ik wel nog hoop heb dat dat nog goedkomt als ik ze écht niet gekoppeld krijg, zij zien nu namelijk ook wel dat Noor niet alleen kan blijven (en ik wil haar ook echt niet weg doen, de andere optie die mijn ouders me voorgelegd hebben) en zijn gelukkig ook wel betrokken met haar welzijn nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet hoe lastig het kan zijn als je ouders niet helemaal mee willen werken. Ik woon zelf pas een half jaar op mijzelf.

Ik hoop voor je dat Noor opknapt en dat je ouders inzien dat Noor in ieder geval niet alleen kan blijven zitten en dat jij ook geen afstand van haar kan doen.

Succes en sterkte in elke geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de dierenarts heeft zoals verwacht niks kunnen vinden. Ze heeft een vitaminespuit en een eetlustopwekkend middeltje gekregen...

Maar ik kan nu dus niks anders bedenken dan zsm (laten) koppelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is erg sloperig en de hooitunnel die ik voor haar gekocht heb moet t ontgelden. Ach, zo eet ze iig iets. Ik heb haar net nog weer een gram of 10 dwangvoer gegeven, dan heeft ze vannacht iig weer iets in haar buik. Morgen maar eens kijken of ik nieuwe spuiten mee kan nemen van mijn werk. Deze zet ze steeds haar tandjes in en begint erg ruw te worden, dat lijkt me erg pijnlijk voor haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .