Ga naar inhoud

Iedere keer grote, harde keutels.


juudjuhlove

Aanbevolen berichten

Bij ons in de winkel zit nu een konijntje van een week of 10.

En iedere keer heeft ze hele grote harde keutels, daardoor gaat iedere keer haar poepgaatje een beetje open.

Erg vervelend natuurlijk!

Ze krijgt nu al stukjes komkommer (kleine stukje).

Ze drinkt goed en ze eet goed.

Ze krijgt nu SS junior te eten.

Wat kan ik hier nog meer aan doen om te zorgen dat ze niet meer van die harde keutels krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eens een foto maken van die 'grote harde keutels'?

De meeste konijnenkeutels zijn vrij groot, vind ik, en hard en vrij droog, al glanzen ze een heel klein beetje als ze pas gelegd zijn.

Misschien zijn de keutels wel normaal?

Abnormaal gevormde keutels kunnen het gevolg zijn van een verstopping, van de veel of te weinig vezels in de voeding, soms van stress. Eet ze goed hooi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keutels zijn echt heel groot voor de grote van madam.

We hebben altijd nijntjes van 8 tot 12 weken zitten en ben nog niet zulke grote keutels tegen gekomen.

En zijn altijd Duitse hangoren...

Ze eet prima hooi, SS junior gaat er ook goed in, ze drinkt ook netjes water (normale hoeveelheid), is vrolijk, komt naar je toe om geaaid te worden, dus wat dat betreft gaat het super.

Alleen die keutels...

En dus vooral dat openpoepen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand?

Moet hierbij wel vermelden dat ze terug gaat naar de fokker.

Ze groeit ook amper en blijft behoorlijk mager (Terwijl ze flink te eten krijgt en dit ook opeet)

Er is dus iets mis met haar, maar het is gewoon niet duidelijk wat!

Het enige wat te zien is, zijn die keutels en het bloed als ze weer eens te hard geperst heeft...

Arm droppie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van wat ze heeft, haar weer oplappen...

Waarom nog niet, omdat het in eerste instantie alleen maar leek dat het probleem alleen harde keutels waren.

Na haar vandaag weer gezien en gevoelt en besefte toen dat dat toch echt niet goed is.

Dat betekend bij de konijnen dat ze weer terug gaan naar de fokker en dat hij ze weer beter maakt ;)

We proberen wat we kunnen, maar als ze medische hulp nodig hebben, gaan ze terug naar de fokker.

Bij de dieren die we toen bij de groothandel vandaan haalde gingen we wel naar de dierenarts, omdat we niet wilde dat ze daarheen terug gingen.

Inmiddels komen de dieren bij de fokker vandaan en maakt de fokker ze weer beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gaat het weer super goed met haar.

Keutels zijn goed, kontje is mooi schoon.

Huppelt vrolijk door haar hokje heen, eet goed en drinkt goed.

Nadat ze een schoon hok had, moest ze hem helemaal onderzoeken.

Ze maakt een enorm levendige indruk!

Snap alleen niet waarom ze zo slecht groeit en waarom ze af en toe bloed mee poept met de grote keutels...

Het is echt een raadsel, we proberen echt het beste voor haar.

Maar waarschijnlijk kan een dierenarts hier nu ook niets mee, omdat er niets te zien is vanaf de buitenkant.

Ze is namelijk ook niet mager, maar ze blijft nogal klein en groeit echt amper!

Dat betekend dat er of een gok genomen wordt of er dure onderzoeken worden gedaan.

Dit is voor een dierenwinkel niet erg makkelijk.

We zijn hier al met heel wat dieren naar de dierenarts gegaan en hebben medicijnen gekregen enz.

Maar dit is een gevalletje apart.

Als er nou eens iets duidelijks zichtbaar was voor een DA, dan was het een ander verhaal...

Het is dus niet zo dat we niet naar een dierenarts gaan als er echt iets aan de hand is, maar zoals ik al aangeef is er aan dit hummeltje nogal weinig te zien!

Als iemand een idee heeft wat ze kan hebben, dan hoor ik het erg graag!

Kan haar namelijk ook mee naar huis nemen, haar oplappen en dan weer een huisje voor haar zoeken!

Als we dus echt geen idee hebben, gaat ze terug naar de fokker, gaat hij haar proberen op te lappen, als hij een idee heeft wat het is.

Maar als het bij hem ook niet lukt, dan wordt ze denk ik ingeslapen. (En dat gebeurt niet zomaar, maar dit is geen leven voor haar, elke keer een zere kont vanwege een paar keutels...)

aangepast door juudjuhlove
Link naar reactie
Delen op andere sites

Madam wordt zeker niet verkocht!

We weten niet wat er met haar aan de hand is, dus gaat ze zowiezo terug.

We verkopen geen zieke dieren of dieren waarvan we niet zeker weten of ze wel gezond zijn.

Als het even aan, lappen we ze zelf weer op, maar we weten met haar niet wat er aan de hand is.

Ik hoop dat er iemand is die enig idee heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat goed met het dametje!

Kontje is netjes schoon en ziet er goed uit.

Alleen ze blijft zo klein, nu aan het twijfelen of ik haar mee naar huis zal nemen.

En haar daar schandelijk verwennen en dan kijken of ze wel groeit!

Als iemand tips heeft om haar op een goede manier te verwennen?

Op SS brokjes, hooi en groente na.

Kan ze trouwens 24 uur per dag brokjes hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

een konijn moet geen 24 uur per dag brokjes hebben, als ze SS krijgt is het 15 gr per kilo lichaamsgewicht dat je moet geven. aangezien ze nog klein is moet je de hoeveelheid geven van het gewicht dat ze mogelijk zal bereiken. als je haar 24uur per dag brokjes geeft eet ze ook geen hooi meer toch?

wat betreft haar keutels, telefonisch advies is gratis toch? op basis daarvan kan de da eventueel aangeven dat onderzoek wel nodig is. hij kan keutels bekijken, voelen aan de buik, kijken naar de kont volgens mij kan een da hier wel een verschil in maken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 20 en half jaar konijnen en heb inmiddels enorm veel mee gemaakt!

Weet inmiddels ook redelijk wanneer een dierenarts meer kan dan ik kan zien.

Heb ook stetoscoop thuis enz, dus wat dat betreft...

En ook al heeft ze brokjes in haar bak, ze eet gewoon hooi.

Hapje brokje en dan weer een paar happen hooi...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dat nou voor een opmerking?

Ik vraag hier advies omdat iemand anders het misschien heeft meegemaakt?

Of misschien een suggestie heeft?

Ik weet lang niet alles, maar weet wel redelijk wanneer een dierenarts er wat mee kan ja of nee.

Daarnaast is het niet mijn dier, anders was ik al wel bij de dierenarts geweest!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je vraagt of ze 24uur per dag brokjes kan hebben en ik geef je gewoon de richtlijn van hoeveelheid SS die hier wordt aanbevolen, dat is dus niet 24 uur per dag brokjes. als je vindt dat 24 uur per dag brokjes goed is dan moet je dat maar doen maar dan moet je het toch niet vragen?

wat betreft de keutels, ik geef je gewoon mijn mening over wat ik zou doen. uiteindelijk kan telefonisch advies geen kwaad want het is gratis. je hebt misschien al 20 jaar konijnen maar hebt toch niet voor da gestudeerd?

ik probeerde gewoon te helpen, je moet je toch niet zo meteen aangevallen voelen als iemand ander advies heeft of een andere mening :)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou haar ontwormen - grote keutels en slecht groeien zijn daar wel symptomen van. Wormen hoef je niet per se te zien in keutels terwijl konijnen ze wel hebben.

Edit: lees net dat je in je andere topic dat advies al hebt gehad ;)

aangepast door HildeR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .