Ga naar inhoud

En ja Noellie heeft EC


Boefje

Aanbevolen berichten

Vandaag ging ik weer ff bij me schattiepoepies kijken en Noellie een aai over dr bolletje geven..merkte dat ze dr koppie wel heel slap had.... ben ff bij dr gaan zien en dr geobserveerd...dr koppie stond n beetje scheef..hmm.. even kijken hoe ze liep.. ja ook niet helemaal zoals ze altijd deed... weer aaien..koppie helemaal plat..scheef... slap...oogjes half dicht....nee dit was niet als gewoon genieten van een knuffel... shit.. Noellie in draagmandje gedaan..ja daar ging t al..stress... koppie ging al..en dr oogjes deden raar... gelukkig had ik nog fenbendrops van Bailey... maar hoeveel moest ik geven..heb dr afgewogen.. toen spoedarts gebeld voor advies..die gaf gelijk maar advies t dubbele te geven wat ze me toen geadviseerd hadden bij Bailey..hmm.. Noellie is maar een halve kg zwaarder..ik ben geen rekenwonder dus ik heb maar een halve dosis meer gegeven..want tja tis weekend yay!! Maandag maar naar dierenarts...heb haar apart gezet...juneau ga ik vanavond meebehandelen en even apart zetten...moet straks ook nog weg... blah hoe dat zo ineens bij Noellie is verschenen geen idee...tot op heden was het altijd Bailey die er last van had..en die zit samen met Boefje.. welliswaar maanden geleden wel samen met zn viertjes..maar goed..het kan allemaal... Nou denk dat ik er ook wel aardig vroeg bij ben..maar ja dat was ik bij Bailey ook en die is er ook slecht aan toe... stramme spiertjes... ook nooit meer t zelfde geworden... zijn zicht wordt al minder..ookal is t nu niet actief bij hem... ik hoop echt dat het bij Noellie anders zal gaan en dat zij er niks tot weinig aan overhoudt..dit vind ik niet leuk.. ik had nog wel in mijn hoofd dat ik eigenlijk mijn hele leven wel konijntjes zou willen..maar ik denk dat ik hierna het wel even heb gehad... die beestjes zijn mij te kwetsbaar en je moet sterk in je schoenen staan wil je daar mee om kunnen gaan... zucht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte!

Ik ben 2 maanden geleden mijn lieve voedster verloren aan EC. Echt verschrikkelijk (er is nog een topic over mijn nijntje). Ik heb er wel samen gelaten met 'r vriendinnetje toen der tijd, vooral omdat ze DA me dat adviseerde. Ze zocht echt steun bij der vriendin, en der vriendinnetje zorgde ECHT voor haar, ze waste er echt constant omdat mijn schat dat niet meer kon. Ze gingen nog dichter dan dicht bij elkaar liggen en waren niet meer te scheiden. Ik heb wel dr vriendinnetje mee behandeld met Panacur, maar gelukkig heeft ze het niet gekregen. Verder kreeg ik Antibiotica en Pijnstillers. Helaas had het bij mijn nijn allemaal geen nut meer, het begon ook met het scheve hoofdje, echt heeeel licht! Maar uiteindelijk begon ze zo erg te tollen dat ze gewoon niet meer te stoppen was..

Ze was echt op, ze sliep zelf ook niet meer, en mijn vriend en ik ook niet, we konden er niet meer alleen laten. Als mijn vriend sliep, waakte ik bij der, en andersom. Het is beter voor haar, ookal is dit de moeilijkste beslissing die ik ooit heb moeten maken.

Ik wil je de hoop niet ontnemen, maar geniet echt nog van Noellie! Voor je het weet kan het niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie ook sterkte allemaal...ben bij dierenarts geweest en had een vermoeden dat t mogelijk ook midden of binnenooronsteking is...want .... ze heeft wel een scheef koppie..dr oogje draait wel ietsjes weg soms... maar niet zoals bij Bailey toen hij EC had.. toen ging die pupil heel snel heen en weer..en die had een slappe achterhand en Noellie is verder nog gewoon sterk..behalve dat ze dr balans niet altijd kan vinden.. ze schud wel eens met dr koppie en krabt wel eens achter dr oor... bij de dierenarts constateerde hij een rood oortje van binnen en andere kant niet.. nu las ik wel dat binnenooronsteking met de ogen draaien en draaien met kop..en dat middenoor alleen scheef koppie is... maar goed we zijn ook begonnen met een AB kuurtje..naast de fenbendrops... ik lees overal angstaanjagende verhalen over een blijvend scheve kop... terwijl Bailey ondanks lang herstel toch redelijk door de EC geholpen is.. zijn zicht is wel achteruit gegaan en hij heeft soms wel eens stramme spiertjes..maar geen scheve kop meer..en hij leek vandaag wel t fitst van alle vier...spelen, graven, eten, huppelen..lekker languit chillen.... heerlijk om te zien hoe dat manneke ineens zo opgebloeid is na maandenlang herstellen.... dus nu hoop ik dat Noellie er ook gewoon goed doorheen komt en geen scheve kop houdt... in eerste instantie overleven natuurlijk...maar daar ga ik gewoon eigenlijk al vanuit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me dan af... wat beter is.. EC kan dodelijk zijn inderdaad..en is vaak altijd wel letsel ookal is t in het lijfje... en kan weer terug komen... maar als Noellie straks hersteld is en ze had ooronsteking en dr kop blijft voor altijd scheef..... dan is Bailey toch beter af ... tenminste.. zo voelt t..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .