Ga naar inhoud

Gedrag ram


wendy15

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Wij hebben een teddy widder nijntje, een ram. Hij is heel tam en heel aanhankelijk

een plezier om in huis te hebben. Hij volgt je constant, is zindelijk geeft lekjes...

Nu is mijn vraag als er een voedster in de buurt zou zijn, of als hij een voedster zou

dekken zou zijn gedrag dan veranderen? Iemand ervaring?

groetjes,

Wendy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram was vroeger ook zo.

Totdat er een voedster kwam. Toen keek hij alleen maar naar haar om. Wilde haar idd ook dekken (maar dat kon niet want ze zaten apart).

Twee weken na zijn castratie was hij mak als een lammetje. Hij volgt me nu niet meer, is nog wel zindelijk maar heeft nu meer intresse in zijn vrouwtje dan in mij.

Maar dat vind ik eigenlijk wel prima. Een konijn hoort verliefd te zijn op een ander konijn en niet op een mens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen,

Wij hebben een teddy widder nijntje, een ram. Hij is heel tam en heel aanhankelijk

een plezier om in huis te hebben. Hij volgt je constant, is zindelijk geeft lekjes...

Nu is mijn vraag als er een voedster in de buurt zou zijn, of als hij een voedster zou

dekken zou zijn gedrag dan veranderen? Iemand ervaring?

groetjes,

Wendy

Wat ik bieruit opmaak isdat jou konijn alleen zit.

Dat iemand een voedster heeft en een nestje wilt?

Als dat waar zou zijn nietbdoen.

Er zijn al genoeg konijnen op de wereld, laat je ram castreren.

Dankun je een voedster erbij zoeken uit de opvang, dan weet je vrijwel zeker dat het klikt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je dat er héél veel Teddy Widders op marktplaats staan? Omdat mensen er na een tijdje achter komen dat ze er geen tijd voor hebben of omdat ze erachter komen dat het niet leuk is voor het konijn om het steeds te moeten oppakken en kammen en daardoor een boos konijn krijgen. Dus nog meer kleine Teddy Widdertjes maken waar iedereen vervolgens mee in z'n maag zit is niet zo leuk voor de konijnen zelf.

Daarom zou ik zeggen: Laat je ram castreren en zoek een permanent vriendinnetje voor hem, dat zal zijn gedrag zeker ten positieve veranderen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zoiezo! ik zou iedereen bijna smeken te stoppen met het fokken van teddy's. die vacht is alleen maar onhandig en hoe moeten ze zich voelen als het zo heet is als afgelopen weekend. ze slepen alles mee in die haren en ze zien bijna niks.

je ram kun je het best laten castreren (dat verandert zijn gedrag dan weer wel want dan is hij van de hormonen af) en dan samen laten wonen met een voedster, dan zullen ze heel gelukkig worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben mij gezegd als ik er een voedster zou bijzetten dat het nijntje zou kunnen

veranderen van karakter. En dat hij zou beginnen sproeien...

Als we thuis zijn loopt hij los rond in huis of buiten in de tuin... Het is niet de bedoeling om

hier 10 konijntjes te houden maar misschien er toch eentje bij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je hem laat castreren zal hij waarschijnlijk niet sproeien. mijn ram deed dat voor zijn castratie en sinds hij gecastreerd is nooit meer gedaan. van een vriendinnetje zal je konijn erg gelukkig worden. na de castratie nog 2 weken alleen laten en dan kan hij gekoppeld worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Castratie geeft geen 100% garantie dat er niet meer wordt gesproeid, maar bij mij heeft het ook geholpen: nooit meer gesproeid. Hij reed ook veel minder op zijn knuffel en hij is ook niet veranderd van karakter bij mij, hij bleef aanhankelijk. Nu hij een vriendin heeft is het iets minder, maar hij komt nog steeds naar mij toe voor een aai. Castratie is bij rammen trouwens een redelijk eenvoudige ingreep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram sproeide ook juist voor zijn castratie, erna niet meer.

Eerst had hij de godganse dag aandacht nodig, en hij zoemde en knorde terwijl hij rondjes liep te draaien om je voeten en als je hem wilde aaien om je hand heen, zoveel hormonen. Met een castratie en vriendin waren die dingen allemaal opgelost en aaien en aandacht vindt hij nog steeds fijn, maar dat verschrikkelijke aandacht MOETEN hebben is eraf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram had wel meer fans voor zijn castratie. Als hij naar de opvang ging (was een kinderboerderij) dan kochten vrijwilligers van hun eigen geld groenvoer voor hem omdat hij zo leuk was. (Kreeg hem altijd veel dikker mee terug :P)

Maar nu weet ik dat hij gelukkiger is met een dame. Vond het ook niet leuk dat hij de hele dag in zijn 1tje thuis moest zitten terwijl ik aan het werk was. Nu hoeft hij dat gelukkig niet meer.

Sproeien deed hij eigenlijk helemaal niet. Alleen me overal volgen, rondjes om me heen rennen enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .