Ga naar inhoud

Zij eet geen biks (SS x HFST), hij alleen HFST!


Catelootje!

Aanbevolen berichten

Dag BB'ers,

Sinds zaterdag hebben wij twee buitenkonijnen. Woodrow was al gewend aan HFST en dat eet hij nog steeds elke ochtend en avond trouw op. Omdat Rozemarijn in de opvang SS kreeg, heb ik dat door de HFST gemengd. Alleen laten ze beiden consequent de SS liggen! Ik weet dat het de afgelopen tijd warm is geweest, maar normaal eet Woodrow dan wel zijn biks 's nachts op. Maar als ik er op let eet zij helemaal geen biks, ze zit alleen met haar kop in de bak als ik er een rozijntje/stukje brood in heb gelegd. Hooi eet ze trouwens wel goed, en na één dag plakpoep na de verhuizing kan ze ook probleemloos groente aan.

Ze was heel kort in de opvang en voordat ze daar kwam kreeg ze onbeperkt gemengd voer. Ik heb alleen echt geen zin om dat ook nog te mengen, want het duurde al een langere tijd voordat Woodrow eindelijk HFST at.

Wat kan ik doen zodat ze wel HFST/SS eet? Alleen op biks en hooi staan ze al (uitgezonderd 's ochtends en 's avonds wat (minder dan normaal omdat ze amper biks eten) groente).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eet ze groenten? en gedroogde kruiden? En hooi? Konijnen kunnen perfect zonder biks als ze onbeperkt hooi krijgen, wat gedroogde kruiden en een goede variatie aan groenten. Op het eerste zicht denk ik dat het konijntje precies weet wat goed is ;-)

Ja hoor, dat eet ze. Ze is alleen heel weinig gewend qua groente (lustte alleen andijvie) en ze eet nu voorzichtig peterselie en witlof mee met Woodrow. Wortel eet ze niet bijzonder graag. Ik ben enorm aan het opbouwen en weet wel dat ze uiteindelijk aan hooi en groenvoer ook voldoende heeft, maar ik zie haar graag ook biks eten zodat ik weet dat ze geen terkorten oploopt - juist omdat ze nog relatief weinig groente eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Woodrow wel HFST eet en geen SS lijkt me eerlijk gezegd juist géén probleem: HFST is stukken goedkoper dan SS dus dat is mooi voor jou :mdr:

Misschien zijn de biks te groot voor Rozemarijn? (Leuke naam trouwens!) Je zou eens een zakje van een ander merk kunnen proberen waar de biks nog de 'ouderwetse' biks maat van hebben. En anders gewoon zo laten, zolang ze goed hooi, kruiden en groente eet is er niet zoveel aan de hand. Niet mokken, lekker wokken (zie topic in Off Topic ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de kleinste zak SS gehaald omdat ze dat bij de opvang kregen, en ik natuurlijk niet wist welk konijn ik mee zou nemen: of ze gewend zou zijn aan SS, hoe lang ze zou moeten overstappen naar HFST (Woodrow deed daar héél lang over)...

Het formaat had ik nog niet aan gedacht. Ik ben alleen bang dat als ik er kleinere biks bij doe Woodrow de HFST links laat liggen en het weer een lange tijd duurt voordat hij HFST weer echt gaat eten. Maar welk merk zou dan goed zijn qua samenstelling en formaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nog niet te vroeg juichen, maar ik denk dat de regen zijn werk gedaan heeft. Het bakje was per ongeluk in een beetje regen komen te staan en de SS was uitgezet en zacht. Ik heb het uiteraard meteen ververst en vanmiddag zat ze ineens te eten uit het bakje! Ik weet niet welke brok ze at, maar er zat alleen HFST/SS in. Je hoorde duidelijk dat ze aan het knabbelen was!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .