Ga naar inhoud

Hoe zit dit?


Fluf en Tinus

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik bij Fluffy klitten bij haar staartje en onderbuik weggeknipt, maar bij het voelen kwam ik ook iets tegen wat ik niet helemaal thuis kan brengen...

Onder de staart vond ik een klontje van een soort verharde donkere afscheiding die ik uit de betreffende opening heb gepeuterd, maar ik weet niet zeker of dit nou de vulva of anus is. De massa is duidelijk geen poep, maar lijkt een beetje op anaalklierafscheiding bij een kat, maar dan (gelukkig) zonder de stank. Fluf leek blij om van deze massa af te zijn, hoewel het volgens mij niet pijnlijk was om het te verwijderen.

Het viel me sowieso op dat het hele gebied onder het staartje nogal stevig aanvoelt, maar in m'n onervarenheid met de voortplantingsorganen van konijnen heb ik geen idee of dit zo hoort of dat er iets vreemds aan de hand is.

Ik ben dus erg benieuwd wie dit mysterie op kan lossen. Fluf is overigens gecastreerd, dus afscheiding uit de baarmoeder kan het niet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb ik precies het zelfde als jou gezien afgelopen dagen bij mijn voedster. Ze moest sowieso naar de DA ivm haakjes, dus heb het meteen nagevraagd. Wat mijn nijn had, was gewoon afscheiding, wat wij vrouwen ook kunnen krijgen, maar dan in een konijnen versie. Je moest er ook vooral niet aan gaan pulken, dat moet ook heel erg gaan stinken dan. Maar het kon verder niet kwaad. Gewoon een vrouwen kwaal. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah Fluf en Tinus, ik zit net te eten :P:P:P:P:P

Maar zit het aan beide zijden naast haar geslachtsdeel?

Volgens mij is dat de uitgang van de blindedarmkeutels. En soms zit er volgens mij een verdroogd stukje in.

Dit is wat ik ervan maak, ik heb het ook wel eens gezien.

Misschien dat iemand anders een andere verklaring heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Domino: je hoort ook niet te internetten als je aan het eten bent (en zeker geen risico nemen door het gezondheidstopic te lezen...) Sorry!

De "smurrie" die ik tegenkwam heb ik er wel uitgepeuterd, maar het stonk niet. Nou ja, het zal dan ook verder geen kwaad kunnen. Misschien is het inderdaad wel wat verharde afscheiding uit een geurklier en ruikt het niet zo sterk omdat Fluf al vrij jong gecastreerd is. Zal me maar niet teveel zorgen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lastigst met Fluf is dat je het risico loopt op een enorme schop voor je hoofd bij het rommelen onder haar staart :P Ze heeft me inmiddels al twee keer een bloedlip bezorgd en dat is best pijnlijk.

Maar ik houd het nu gewoon extra in de gaten en desnoods maak ik een afspraak bij de DA om het even te laten checken. Bedankt voor de respons zover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .