Ga naar inhoud

Konijn is pas 5 jaar maar ziet erg erg oud en versleten uit


Stéphanie87

Aanbevolen berichten

Afgelopen half jaar heeft mijn voedster Fluffie heel wat te verduren gehad. Eerst is in februari haar hele baarmoeder en eierstokken eruit gehaald. Hier zaten al tumoren in. Ze is opgeknapt maar in april kreeg ze myx. Vlak voor de nieuwe inenting. Na een behandeling die drie keer meerdere weken herhaald is is ze ook hier van weer genezen. Ze was extreem mager, maar helemaal genezen.

Met veel pijn en moeite hebben we haar weer een beetje aan kunnen laten komen, maar niet op haar oorspronkelijke gewicht gekregen.

Nu is ze weer iets afgevallen. Ze is gezond, maar erg dun. Ze eet goed, keutelt goed, eet hooi, maar ze ziet er gewoon oud uit. Ze heeft minder spieren en ze ligt het liefst de hele dag te slapen. Echt zo'n bejaard dametje.

Nu vroeg ik me af of ze door de tumoren en de myx sneller oud is geworden. Ze lijkt wel een beetje 'op' te zijn zeg maar. Ze heeft geen pijn maar het zou me niks verbazen als ik haar binnenkort dood aantref, van 'ouderdom'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Franse hangoren lopen met 5 jaar helaas al behoorlijk tegen de bejaardengrens aan, dus zo gek is het niet dat ze er al 'oud' uitziet. Het kan natuurlijk wel zijn dat alles wat er met haar gebeurd is een behoorlijke aanslag op haar lichaam is geweest, waardoor ze nog eens extra snel oud is geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een Hollander (ik heb wel ook Franse Hangoren). Ik houd haar goed in de gaten. Ze ziet er verder wel gelukkig uit. Ze geniet van het zonnetje en kroelen met haar vriendjes. En ze komt vaak even om geaaid te worden.

Ik denk wel dat het door de myx en tumoren komt.. want hollanders worden juist heel oud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je niet bang maken, maar weet je zeker dat de kanker niet al uitgezaaid was en/of dat ze nu opnieuw kanker heeft? Dieren (en mensen) die kanker hebben komen vaak zeer moeilijk aan..

Als je konijn geen aangetaste huid heeft, zou je mss ook vaseline kunnen smeren? Mijn idee daarachter is dat de urine niet op de huid komt, maar door de vaseline er juist vanaf 'loopt'. Maar mss is het beter om je konijn lekker naar binnen te doen.. In de winter ivm de kou en wassen en in de zomer ivm vliegen en maden en wassen..

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar binnen halen is geen optie. Dan moet ze uit de groep en die eenzaamheid zal haar fataal worden ben ik bang. Ze is extreem gehecht aan haar vriendjes. Ik ben inderdaad ook bang dat de kanker is uitgezaaid. Ik ga morgen naar de dierenarts. Ze gaat er elke dag slechter uit zien. Elk botje en ribje is nu te zien en te voelen. Hoewel ik haar niet kwijt wil bereid ik me voor op het ergste...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er nog iets waar ik aan moet denken? Wat het voor haar makkelijker maakt? Ze heeft net al wat lekkers gekregen en dat heeft ze samen met haar vriendjes kunnen eten. Ik heb er foto's van gemaakt en gefilmd.

Ik laat haar bij de dierenarts inslapen morgen en dan neem ik haar mee naar huis en dan leg ik haar in het hok van de groep zodat ze zien dat ze dood is. Hoe lang moet ze daar liggen?

Ik wil haar in de tuin begraven. Hoe diep moet dat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jeetje wat erg. Heel veel sterkte.

Betreft je vragen; Toen wij Moortje hebben begraven hebben we toch zeker een meter diep gegraven, haar wel in een doosje (ik vond het te zielig om haar koud in de grond te leggen) wat grond erop, een plank erop en die ook ingegraven. Wij hebben veel katten in de tuin, maar er is nooit een kat ofzo gekomen die heeft gegraven. Ze heeft wel een mooie steen gekregen met haar naam erop. Ik ga er vaak nog even kijken, even gedag zeggen. Klinkt gek maar geeft wat rust ofzo, ik was erg gek op haar.

En ik zou haar even laten liggen, je merkt dan wel wat je konijnen doen. Grote kans dat ze op een gegeven moment verder gaan met wat ze normaal doen; dan is het klaar. Ik zou haar niet te lang laten liggen (zeker geen uur) want de kans op bacteriën etc. is erg groot. En dat wil je niet overbrengen op je andere konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .