Ga naar inhoud

brand geweest


pluis04

Aanbevolen berichten

  • Reacties 191
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat ben ik blij om te lezen dat ze weer in de ren lopen een geen koorts meer hebben!! 39,4 is namelijk geen koorts meer. Goed, je bent er natuurlijk nog niet, maar dat had ik ook niet in 1 nacht verwacht. Ze zullen zich nogsteeds niet lekker voelen, al is het ook een goed teken dat ze je tegen werken met het dwangvoeren..

Ik zou wel het gemengde voer geven. Het is belangrijk dat de darmen in beweging blijven en als je bij 1 ding begint, dan volgt de rest vanzelf..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah, wat een naar verhaal! 3 van die benauwde konijnen, ik moet er niet aan denken. Ik kan me trouwens helemaal voorstellen dat je ze niet naar binnen hebt gehaald. Zou ik ook niet aan gedacht hebben.

Ik heb net 1 konijn verloren aan een luchtweginfectie, die ook af en toe flink benauwd was. Hij kon met name niet bukken om te eten. Ik heb uiteindelijk SS brokjes in stukjes gebroken (want ze waren ook te groot voor hem) en op een verhoging gelegd. Dan ging het er wel in. Mondjesmaat, maar toch... Ook gemalen SS door een beetje peren-puree op een verhoging deed het goed. Wellicht nog iets om te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dwangvoer op een schoteltje eten ze ook niet

heb net de dierenarts nog terug gebeld en hij zei dat ze waarschijnlijk niet eten omdat hun keeltjes geiriteerd zijn door de rook.

heb net wat vers nat gras in de ren gelegd en Jill en Mickey hebben er wat van gegeten alleen Ginny eet nog niks.

moet vandaag nog door gaan met dwangvoeren en mochten ze morgen nog niet zelf eten de hooi en biks moet ik terug komen met ze.

ik had er nog wel bij stil gestaan om al het hooi wat in de ruif zat om dat wel meteen weg te gooien omdat je de as deeltjes naar beneden zag vallen maar inderdaad niet aan gedacht om ze binnen te pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee Pluis.... Ik lees dit vreselijke topic nu pas. Wat een ellende! Een geluk bij een ongeluk dat je een goede DA hebt getroffen, maar het zal de komende tijd nog wel erg spannend worden met de verzorging van je schatten... Heel veel beterschap voor je nijnen en sterkte voor jou! De duimen draaien hier voor een volledig herstel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb echt met een heel bang hartje je topic verder gelezen, dat moet voor jou natuurlijk nog veel heftiger zijn geweest.

Wat fijn dat ze in ieder geval de nacht door zijn gekomen en al wat opgeknapt zijn.

Als ze andere dingen eten en bijv. geen biks, zou ik me er niet heel druk om maken. Belangrijkste is dat ze blijven eten en ze voldoende binnen krijgen. Ze kunnen best een paar dagen zonder biks, als ze maar eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet wat kamille sap of een klein vleugje honing door hun water doen of over dat gras dat ze nu wel eten? Dat is verzachtend voor de keel..

Niet te veel honing hoor ivm de suikers.. Maar ik kan me voorstellen dat de geur en smaak het wel aantrekkelijk maakt om er meer van te eten, dus eigenlijk heb je dan 2 vliegen in 1 klap..

Of mss een klein beetje citroensap er overheen druppelen (vers van het fruit zelf)? Al vinden mijn konijnen dat echt niet lekker..

Hebben ze nog pijnstilling?

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ze hebben nog pijnstiller heb ik vanmorgen gegeven denk dat ze daarom ook daarna wat gras gingen eten.

Ginny heeft ook een heel klein beetje gras op.

ik heb het idee dat Ginny vandaag wat slechter is als de rest ze ligt meer dan de andere.

ze huppelen wel even een rondje en dan gaan ze weer liggen om bij te komen.

en de dierenarts zei ook dit warme weer werkt ook niet echt mee dan is het buiten al warmer en benauwder.

zal eens proberen een beetje honing door het water te doen al drinken zo nog niet echt veel.

ik heb tot nu toe alleen Jill even uit het flesje en bakje zien drinken de andere twee nog niet dus die geeft ik water via het spuitje.

gelukkig komt vanmiddag mijn moeder helpen want het is zo lastig alleen om te dwangvoeren.

en dan nog de medicijnen die je moet geven en dan werken ze al tegen terwijl ze zo benauwd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed dat Ginny toch wat gras op heeft!

Heb je een ice ding? Die zou je neer kunnen leggen voor ze, kunnen ze verkoeling zoeken wanneer ze dat nodig denken te hebben.

Dat ze nu veel liggen is op zich niet vreemd: het is overdag en dan zijn ze vaak minder actief, daarbij is het vrij warm en zijn ze ook nog benauwd.

Fijn dat je moeder ook even komt helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat laatste lijkt me echt heel naar om te zien, als ze zich toch eens rustig zouden houden.

En dan ook nog met dit warme weer nu, morgen 30 graden.

Ik weet wel een handige methode met een handdoek om te dwangvoeren, daarbij kunnen ze geen kant meer op en niet zo bewegen.

Hierbij zet je het konijn op een handdoek op tafel, kont naar jou toe, daar sta je met je buik tegenaan, en de rand van de handdoek bij de kop pak je samen in de nek, als een soort servet die je in de nek vasthoudt. Daarbij gaat de handdoek dus over de voorpoten.

Als je wilt kan ik het uitgebreider uitleggen. Hierbij kunnen ze niet meer tegenstribbelen dus dan gaat het sneller en makkelijker en kunnen ze dus zichzelf minder druk maken.

Maar fijn zeg dat ze de nacht overleefd hebben en geen koorts meer hebben! Zeker Mickey die zo'n grote kans had om het niet te halen, zo fijn dat de DA gisteren gekomen is en hem die prikken heeft gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat de mijne dolgraag eten ? Daar kan ik soms zelfs de moeilijkste eter mee verleiden : Knolselder.

Bij slechte eters rasp ik dat en die geur alleen al laat hun vlug komen kijken. Het proberen waard want de knolselders zijn deze tijd van het jaar echt niet duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed dat Ginny toch wat gras op heeft!

Heb je een ice ding? Die zou je neer kunnen leggen voor ze, kunnen ze verkoeling zoeken wanneer ze dat nodig denken te hebben.

Dat ze nu veel liggen is op zich niet vreemd: het is overdag en dan zijn ze vaak minder actief, daarbij is het vrij warm en zijn ze ook nog benauwd.

Fijn dat je moeder ook even komt helpen.

Een bevroren fles water of een koelelement, dat je goed inpakt in een handdoek en kussensloop, heeft hetzelfde effect. Icepods zijn vrij duur, niet overal verkrijgbaar en het duurt even voor je ze kunt gebruiken (24 uur vriezer) een koelelement hebben de meesten van ons wel in de vriezer liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bevroren fles water of een koelelement, dat je goed inpakt in een handdoek en kussensloop, heeft hetzelfde effect. Icepods zijn vrij duur, niet overal verkrijgbaar en het duurt even voor je ze kunt gebruiken (24 uur vriezer) een koelelement hebben de meesten van ons wel in de vriezer liggen.

Daar ben ik het niet mee eens. Mijn konijnen doen niets met een bevroren fles, wel met de ice pod. konijnen zijn ook knagers, waarbij een koelelement dus best gevaarlijk is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze hebben allemaal van het gemengde voer gegeten.

het is mischien niet zo gezond als de HFST maar ben al blij dat ze dit wel zelf eten.

nu het drinken nog wat dat doen ze echt weinig heb 2 flessen hangen en 1 bakje staan.

zal zo anders eens kijken of ze iets van hooithee wel willen.

ze zijn wel meer actief weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik dat je er goed aan hebt gedaan om ze gemengd te geven. Ze moeten toch zelf gaan eten, dat lijkt me toch een van de belangrijkste dingen.

Ben blij dat het langzaamaan toch de goede kant op gaat. Heel veel sterkte ermee! Hoe is het trouwens met je man? Heeft hij erg last van de allergie? Heel lief van m dat hij ze binnen heeft laten komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of mijn man nu nog veel last heeft vanacht wel, maar nu is hij gelukkig op het werk kan hij daar niezen en hoesten ha ha.

zal eens even een mail naar hem sturen voor de belangstelling helemaal niet meer aan hem gedacht vandaag.

erg he.

ben zo met de konijnen bezig dat ik hem vergeet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij zei dat hij het wel snapt.

mijn ouderste dochtertje gisteren naar groep 3 voor de eeste keer, de jongste naar de basisschool en dan de konijnen ziek.

merk dat ik er nu door heen begint te raken begin echt migraine te krijgen, natuurlijk ook van heel de nacht wakker blijven.

vanmiddag toen mijn moeder hier zat begon ik opeens te janken, stom maar had opeens echt zoiets van jee de konijnen hadden dood kunnen zijn mijn kleine meid naar school voor de eerste keer waar ik niet veel aandacht aan heb kunnen besteden en me nu een beetje schuldig voel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft je niet schuldig te voelen. Ik denk dat ik in die situatie ook meer aandacht aan de konijnen zou geven als aan mijn dochter. Het is even niet anders, maar dat vergeeft ze je vast wel ;) Als de konijnen beter zijn trakteer je haar gewoon op Mc Donalds haha

Anders als de kids in bed kruipen, kruip je er zelf ook even een uurtje in..

Goed dat je toch nog de gemengde korrels hebt gegeven. Het is goed dat ze daar van eten. Dat scheelt jou ook weer iets aan zorgen en stress. Verwacht nu niet gelijk wonderen, maar het is zeker een goed begin. Over een paar dagen (of paar weken afhankelijk hoe ze zich voelen) zullen ze hun HFST ook wel weer gaan eten als je het gemengde voer weg haalt.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .