Ga naar inhoud

Hulp: Poot amputatie konijn


Freaky

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag lid geworden, en heb gelijk een hulp vraag met spoed.

Mijn konijn freaky Kruising blauwe wener/ witte wener hebben we vandaag naar de dierenarts gebracht omdat ze in eens veel pijn had aan der achter poot. Toen ik keek leek er een giga wond te zitten. Mijn ergste verwachting werd dan ook beantwoord "een open bot breek".

Nu heb ik twee optie gekregen en moet morgen de knoop door hakken.

Het is of haar inlaten slapen of poot amputatie.

Nu is mijn vraag zijn hier ervaringen met poot amputatie? en wat zouden jullie doen, Ze is drie jaar oud iets aan de zware kant.

KIm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Narcose met 3 jaar is geen probleem, nog relatief jong konijn hoor!

Een konijn met 3 pootjes kan best nog een tijdje mee.

Met overgewicht heb ik geen idee hoe dit zit met narcose behalve dat er waarschijnlijk wat meer nodig is. Als ze verder gezond is lijkt me dit niet zo'n issue.

Let wel dat er bij amputatie een stukje nazorg komt kijken en eventuele aanpassingen aan de leefruimte.

Maar ik zou persoonlijk haar de kans op een gelukkig leven op 3 pootjes gunnen.

Sterkte met de beslissing nemen

en ook bij deze toch een warm welkom op BB!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hart zegt ook echt amputatie, maar mijn hoofd weet het niet.

Ik kreeg net van iemand te horen dat 1 van haar konijnen als nog naar 8 maandjes is bezweken aan het gewicht (rug kon het niet meer aan). Heb nog nooit zo'n moeielijke beslissing moeten maken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inslapen kan dan altijd nog, volgens mij is de had ik toch maar veel erger om mee rond te lopen dan weten dat je er alles aan gedaan hebt en haar alsnog moet laten inslapen omdat ze het niet aan kan.

En ik zou dr inderdaad den wel op dieet houden, zodat ze in ieder geval geen obesitats hoeft rond te hupsen op drie pootjes ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou even zeggen dat ik gekozen heb te amputeren lees zoveel goede verhalen en denk dat ik de gok gewoon ga wagen.

Dat verdient ze! Morgen de dierenarts gelijk bellen als ze open zijn, hoop dat ze de nacht goed door komt de schat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de dierenarts gebeld, dus hier komt een kleine update:

Ze moet een nachtje blijven bij de dierenarts, dit omdat ze in een geinfecteerde wond heeft en ze moet hiervoor

24 uur aan de antibiotica. Morgen zal ze dan geopenreerd worden. Vind het allemaal heel erg spannend en we hopen op het beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend! Hopelijk verloopt de operatie goed.

Waarschijnlijk zal ze wel even moeten wennen aan het lopen op 3 pootjes, maar konijnen kunnen er goed mee leven. Zorg wel dat haar leefomgeving er op is aangepast, dat ze overal makkelijk bij kan en er zeker in het begin niet te veel obstakels in de weg staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .