Ga naar inhoud

2 Konijnen ziek... beetje spoed..


Sascha

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit met 2 konijnen die ziek zijn. Juul heeft bulten onder haar tepels. Ook komt er wit spul uit. Verder is ze gewoon actief en eet etc. Wat denken jullie dat dit kan zijn? Ga morgen sowieso wel naar de dierenarts...

Dribbel eet sinds gister niks meer. Ben al met hem naar de dierenarts geweest vandaag, en hij heeft hem vocht en antibiotica gegeven. We proberen hem dwang te voeren, maar hij slikt niks door. Hij is suffig en komt heel soms van zijn plek af. Wat kan ik verder nog voor hem doen??

Ik ga vrijdag voor 2 nachten (3 dagen) weg, en heb een hele lieve buurvrouw maar kan haar niet opzadelen met 2 zieke konijnen... :frown: Wat moet ik nu doen? :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Dribbel moet je asap wat te eten zien te krijgen. Heeft hij vocht binnen sinds je bij de dierenarts kwam? Krijgt hij pijnstilling en iets om zijn darmen eventueel te ondersteunen? Konijnen die pijn hebben eten niet, dus pijnstilling is wel aan te bevelen.

Geen idee wat Juul voor zou kunnen hebben.

En wat je moet doen: vanavond nog naar de dierenarts met beiden, eventueel Dribbel daar laten dwangvoeren als het jou niet lukt. Zelf zou ik nooit of te nimmer weg gaan als mijn konijn ziek was, maar goed, er zijn buitengewone omstandigheden. Kan de dierenarts ze opvangen tot ze tenminste goed genoeg zijn om door derden te worden verzorgd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat eten gaat gewoon niet lukken. Dat hebben we al geprobeerd. De dierenarts heeft hem vocht gegeven en hij zei dat dat genoeg zou zijn t/m morgen. Pijnstilling en darmondersteuning krijgt hij niet, omdat de dierenarts niet weet wat hij heeft (hij had het over nierproblemen, VHD, er zijn meerdere mogelijkheden).

Vanavond kan en ga ik niet meer naar de dierenarts. Deze is namelijk gesloten. Morgenochtend neem ik ze beiden mee, maar ben bang dat het inslapen wordt vooor Dribbel :(

Mochten ze morgen niet wat opgeknapt zijn, zal ik ook inderdaad vragen of ze daar kunnen blijven tot wij weer terug zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met 2 konijnen die ziek zijn. Juul heeft bulten onder haar tepels. Ook komt er wit spul uit.

Ehm.. als in haar tepels zijn opgezwollen en hebben afscheiding of zijn het bulten in de buurt van haar tepels? Klinkt anders verdacht veel als (schijn)zwangerschap of ontstoken melkklieren ofzo?

En Dribbel.. is er geen avonddienst ergens in de buurt waar je heen kan of om advies kan vragen? Hier in de buurt hebben de meeste dierenartsen ook spreekuur in de avond en het is nu nog niet eens zes uur, kan je echt nergens terecht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werken zijn favoriete hapjes ook niet? Zou echt alles proberen om ook maar iets aan voer in Dribbel te krijgen. Dan maar plagen met eten en dwingen.

Kan je nu niet nog de dierenarts iig bellen? Er is altijd wel een spoed arts te bereiken toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dichtsbijzijnde dierenarts is in Amsterdam, tegen Haarlem aan. Dat is een flink stuk rijden. De dierenarts neemt de telefoon niet meer op. Plagen en favoriete hapjes werken helaas ook niet nee. Heb hem al flink lopen pesten door stukjes voer etc. helemaal achterin zijn keeltje te duwen, maar hij doet zijn bekkie open en kiepert het er zo weer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien stomme vraag, maar waarom zo snel ingeslapen? Weet je wat hij had dan? Mijn konijn Banjer was zaterdag op zondag ook heel ziek. Hij had echt flinke buikpijn en ik ben 's morgens nog met hem naar de dierenarts geweest. 's middags op zondag begon ie pas weer wat te leven.

Daarvoor kreeg ik ook met pijn en moeite wat eten naar binnen.

Is het bekend geworden wat hij had?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, maar de kans dat hij het zou overleven was zo goed als nihil. Hij heeft ook alleen een narcosespuitje gekregen en na een halve minuut was hij al overleden. Zijn slikreflex was er ook niet meer dus hij zou ook niks meer gaan eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .