Ga naar inhoud

Discus premium petfood


mocly

Aanbevolen berichten

hallo

wij hebben 2 konijnen genaamd molly (voedster) en mocca ( ex ram) het zijn teddy dwerg konijnen.

het zijn echt kieskeurige eters wat betreft de brok, verder eten ze alles wat los en vast zit :he:

nu heb ik een vraagje wij voeren ze discus premium petfood, (ik weet dat dit niet de beste brok soort is maar, ze eten geen andere brok soort) nu is mijn vraag is deze brok soort echt zo slecht om te geven of niet? ze eten iedere dag netjes hun bakje leeg. we hebben geprobeerd over te stappen op andere broksoort bijv, ss maar deze brok laten ze netjes in het bakje liggen en de discus brok eten ze er tussen uit. en vervolgens beginnen ze aan het hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken de brok niet, dus kan daar ook neit over oordelen. Wat is de samenstelling? en is het gemengd of biks? heb je ook al geprobeerd om in 1 keer over te stappen? dus ze gewoon geen keus te geven? En hoeveel van die brok krijgen ze? in het begin is het best normaal dat ze het oude voer er tussenuit pikken, maar op een gegeven moment is dat op en zullen ze het andere voer wel moeten eten:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak is het zo dat ze de mindergoede voeders lekkerder vinden door de ongezonde toevoegingen (smaakstoffen, suikers etc). Het kan dus best zo zijn dat ze even moeten wennen aan de gezondere smaak van science selective.

Geef het gewoon even de tijd. Elke dag minder discus brokken en meer SS, en uiteindelijk alleen nog maar SS. Het kan best dat ze het een dag of 2-3 nauwelijks eten, maar uiteindelijk zullen ze de SS ook gaan lusten hoor! En zo lang ze goed hooi eten, kunnen ze best een paar dagen met minder of geen brokjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .