Ga naar inhoud

Snackjes


Kaoutar

Aanbevolen berichten

als mijn konijnen ouder woorden wil ik ze graag af en toe verwennen met een lekker snackje maar lees dat het niet goed voor ze is

zijn er wel soort snackjes die lekker en goed voor konijnen zijn? en vanaf hoe oud mogen ze die dan eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud zijn ze nu??

Groente kan van begin af aan langzaam opgebouwd worden, wel letten op plakpoep.

Gezondere snackjes zijn:

-groenten.

-fruit. (in appel en wortel zit veel suiker, hier worden ze snel dik van. Dus niet te veel geven.)

-wilgen en fruittakjes. (ook de bladeren mogen ze)

-rozijntjes. (hier worden ze ook snel dik van. Max. 3 per dag.)

-kruiden. (http://caviakruiden.nl/)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als snack geef ik gewoon eens één of een paar biksjes van een ander merk. De basisbiks is hier Science Selective en als snoepje geef Cuni Complete en Mucki Aktiv Fit. Heel af en toe 1 of 2 rozijntjes. Of lekker een twijgje van een knotwilg (groter dan een twijgje wil ze niet).

Verder geef ik 1x per dag witlof en andijvie en 1x per dag loof van de bospeen en diverse verse kruiden. Zulke dingen kun je ook als snack geven. Gewoon een basilicumplantje kopen en blaadjes daarvan als snack geven. Kan natuurlijk ook met andere kruiden als peterselie, selderij, munt, citroenmelisse, marjolein, oregano, salie, enz. En wat denk je van blaadjes van een wilg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als snack geef ik gewoon eens één of een paar biksjes van een ander merk. De basisbiks is hier Science Selective en als snoepje geef Cuni Complete en Mucki Aktiv Fit. Heel af en toe 1 of 2 rozijntjes. Of lekker een twijgje van een knotwilg (groter dan een twijgje wil ze niet).

Verder geef ik 1x per dag witlof en andijvie en 1x per dag loof van de bospeen en diverse verse kruiden. Zulke dingen kun je ook als snack geven. Gewoon een basilicumplantje kopen en blaadjes daarvan als snack geven. Kan natuurlijk ook met andere kruiden als peterselie, selderij, munt, citroenmelisse, marjolein, oregano, salie, enz. En wat denk je van blaadjes van een wilg.

konijnen krijgen hier gewoon bix en als snack geef ik ook ander voer dan is het vaak wat ss broken vinden ze heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .