Ga naar inhoud

Myasis vraagje


mupske

Aanbevolen berichten

Ons konijntje is helaas overleden aan de gevolgen van myasis, te veel maden vreselijk om te zien. Maar nu lees ik op de site van pets place iets over prefentief behandelen, kennen jullie deze producten en werkt het???... Of is dit weer echt zo iets van dierenwinkels???...

http://www.petsplace.nl/knaagdier/gezondheid/beaphar/anti_myiasis~M-010011

http://www.petsplace.nl/knaagdier/verzorging/greenfields/reinigingsspray_knaagverblijf~M-830015

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook heel toevallig, want maden zijn uitzonderlijk, als je gezonde dieren hebt. Zolang de konijnen schoon zijn en zichzelf kunnen verzorgen, is de kans op maden maar heel klein.

Ik heb zelf een teddy kruising die regelmatig plakpoep heeft. Hem spuit ik wel af en toe in, maar bij gezonde konijnen is het niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

onze kwibus is helaas aan myasis overleden, altijd goed schoongemaakt, maar 1 tel uit het oog verloren en vliegje natuurlijk gekomen. Me vriend geeft zichzelf nog steeds de schuld van haar overlijden. Helaas kon de DA niets meer voor haar doen, ze was al te ver heen en grote shock. Missen haar nog steeds, maar dan zouden we dit preventief wel in huis kunnen hebben. Maar bramluimes8, moet je dit gewoon van te voren al op sprayen of hoe moet ik het zien???...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook heel toevallig, want maden zijn uitzonderlijk, als je gezonde dieren hebt. Zolang de konijnen schoon zijn en zichzelf kunnen verzorgen, is de kans op maden maar heel klein.

Ik heb zelf een teddy kruising die regelmatig plakpoep heeft. Hem spuit ik wel af en toe in, maar bij gezonde konijnen is het niet nodig.

dan is het een uitzondering, ik maak elke dag de poephoeken schoon, en 1 x in de week het hele hok, inclusief een sopje.

dus heel uitzonderlijk!

ze was gewoon gezond hok was schoon, kan die kans wel heel klein zijn, maar het gebeurt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

onze kwibus had ook altijd een schoon hok, maar ja ik heb ook tegen mijn vriend gezegd je kunt niet 100% van de tijd constant kijken waar ze was, want bij ons mogen ze door de hele tuin rennen en mijn auto staat er ook, dus kunnen ze onder. De DA zei dat het toch nog regelmatig voorkomt. maar dan ga ik deze week is even die beaphar halen als jullie ook positief hierin zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat ik het ook mee gemaakt hebt die maden

en ik dit nooit meer wil mee maken heb ik ook alle konijnen er mee behandeld

ook heb ik een vliegenval hangen en die werkt top

had ik die val maar eerder gehad ook hier word elke dag met de spuit alles schoon gemaakt

wc zo veel mogelijk per dag

dus ik pak ook alle middellen om het te voorkomen ook al zijn ze gezond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn hier ook gezond maar toch zie ik steeds van die dikke blauwe bromvliegen en die gaan ook hun hol in.

Ik vraag me af wat zo'n vliegenval is en of je daar niet meer vliegen mee lokt dan dat er anders zouden zijn?

In een ander topic werd gezegd dat als je gezonde buitenkonijnen hebt preventief anti-myasis spuiten niet slim is, maar zo'n vliegenval kan natuurlijk nooit kwaad voor de konijnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zover ik weet waren mijn konijnen gezond al kan ik natuurlijk

niet van binnen bij nze kijken

misschien lokt die val meer vliegen hij vangt er genoeg

ik zie in ieder geval bij de konijnen nauwelijks vliegen

ik heb voor de anti maden spray met mijn da overlegd

ze heb gekeken wat voor stoffen er in zitten en zei dat

ik het prima kon gebruiken

ze zei ook dat er deze zomer veel gevallen zijn van maden

in haar praktijk

mijn da heeft ook de vliegenval aangeschaft ter bescherming van haar konijnen

iveel bb leden hebben de val ook aangeschaft en zijn ook zeer tevreden er over

dus misschien lokt hij ze wel maar ze gaan dan in ieder geval niet naar je konijnen toe

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hem online gekocht in belgie maar dan ben je 6.95 kwijt aan verzendkosten

andere hebben hem bij intratuin gekocht en werkt net zo goed

maar dat merk weet ik niet

kan loes je vertellen van morgen billy aan de vrouw

Jammer ik heb helemaal geen Intratuin in de buurt, hier zit de Overvecht.

Ik zal Loes wel eens vragen, misschien verkopen ze het ook wel bij de Overvecht of iets anders in de buurt zoals de Boerenbond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

onze kwibus is helaas aan myasis overleden, altijd goed schoongemaakt, maar 1 tel uit het oog verloren en vliegje natuurlijk gekomen. Me vriend geeft zichzelf nog steeds de schuld van haar overlijden. Helaas kon de DA niets meer voor haar doen, ze was al te ver heen en grote shock. Missen haar nog steeds, maar dan zouden we dit preventief wel in huis kunnen hebben. Maar bramluimes8, moet je dit gewoon van te voren al op sprayen of hoe moet ik het zien???...

Ja je sprayt ongeveer 15x bij het kontje en rondom het staartje. De spray zorgt ervoor dat de eitjes niet uitkomen. Je kunt dit preventief gebruiken en werkt 3 maanden (ik hou zelf twee maanden aan). Ook mijn DA zei dat ik het gerust kan aanbrengen bij de nijnen. Voorkomen is beter dan genezen denk ik dan maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aniek zei geloof ik dat die niet de eitjes doodt maar dat de maden doodgaan als ze van het konijn eten dus dat je het dan al te ver liet komen en zij had het over een ander middel wat in Nederland wel minder goed te verkrijgen was wat wel de eitjes doodt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aniek zei geloof ik dat die niet de eitjes doodt maar dat de maden doodgaan als ze van het konijn eten dus dat je het dan al te ver liet komen en zij had het over een ander middel wat in Nederland wel minder goed te verkrijgen was wat wel de eitjes doodt.

volgens mij zei aniek dat ze met die anti maden spray juist konijntjes had gered toch?

dat andere merk schijnt idd beter te zijn

ik denk niet dat je kan spreken van te ver heb laten komen je hebt het echt niet direct in de gaten hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aniek zei geloof ik dat die niet de eitjes doodt maar dat de maden doodgaan als ze van het konijn eten dus dat je het dan al te ver liet komen en zij had het over een ander middel wat in Nederland wel minder goed te verkrijgen was wat wel de eitjes doodt.

Nee dat was zwarte panter meen ik, maar dat had ze verkeerd begrepen denk ik want op het flesje staat ook dat het de eitjes doodt anders zou het nog geen zin hebben lijkt mij dan kunnen de maden alsnog flinke schade aanrichten. Volgens mij gebruikt Aniek het al heel lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .