Ga naar inhoud

Romeo heeft zijn bekken gebroken


Peacefull

Aanbevolen berichten

Hoi Allen

Ik zit hier met een groot probleem

Romeo(groot Lotharinger) heeft zijn bekken gebroken dit is gebeurt toen ik op vakantie was hij heeft waarschijnlijk een hele foute sprong gemaakt

Nu ben ik naar de DA geweest en heeft Romeo al een kleine 3 weken kooirust gehad

de medicatie toedienen was een drama , hij heeft een ontstekingsremmer/pijnstiller , hij wil het niet in banaan, niet in yakult of yoghurt dus dan maar met de hand ook dit was een drama Romeo is zo verschrikkelijk bang dat dit helemaal niet goed ging ondanks datr ik hem in een handdoek wikkelde , hij vocht zo hard tegen mij dat dit ook weer slecht was voor zijn bekken hij wurmde alle kanten op..(ik heb allang konijnen dus heb vaker medicatie toegediend, hij heeft alleen een heel traumatisch verleden waardoor hij geen vertrouwen heeft in mensen)

aangezien hij wel goed eet en drinkt ben ik in overleg met de DA gestopt met de medicatie, dit 1 week geleden

Nu mocht hij donderdag voor het eerst weer wandelen , dus dat vond hij fijn sowieso samen zijn met zijn vriendin was helemaal fijn

Nu maak ik me toch ernstige zorgen om hem het lijkt of het alleen maar erger wordt , hij sleept steeds erger met zijn achterhand , hij eet en drinkt nog steeds goed maar kan zichzelf niet wassen en kan zijn blinde darmkeutels niet opeten ,nu zodra ik deze vind geef ik ze aan hem en eet hij ze op en was hem zelf met een was hand , maar het is natuurlijk niet normaal

Wie o Wie heeft dit wel eens mee gemaakt?

En kan mij er wat meer over vertellen?

Ik ben er helemaal stuk van

Het enige wat de DA kan doen is een foto maken maar dan moet Romeo onder narcose en we schieten er weinig mee op want de behandeling is hetzelfde

Gezien Romeo's traumatische verleden is het allemaal nog zieliger.. alles wat we opgebouwd hebben breek ik nu weer af nu we hebben wel afgesproken dat ik de nare dingen bij hem doe en mijn vriend de leuke dingen zodat hij zijn vertrouwen in mensen niet helemaal verliest

dus wie heeft goede raad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

E. Cuniculi is een parasiet in de hersenen en veroorzaakt onder andere verlamming in de achterhand en urinebrand.

Volgens mij kunnen konijnen niet tegen lactose. Weet je zeker dat je dierenarts verstand heeft van konijnen? Ik zou voor een second opinion naar een andere dierenarts gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

E. cuniculi is een neurologische aandoening. De protozoa tasten namelijk de zenuwcellen aan. EC nestelt zich in de hersenen, het evenwichtsorgaan en in het ruggenmerg. Op deze manier veroorzaakt het verschillende afwijkingen aan onder andere de kop en de achterpoten van een konijn. Een aantal belangrijke symptomen van EC zijn:

1.) Hersenproblemen(epileptische aanvallen, zwaaibewegingen met het hoofd): oogproblemen (het ritmisch heen en weer bewegen van de oogbol), draainek of tollen om de lengteas;

2.) Achterhandsproblemen: slappe of verlamde achterpoten, ongecontroleerde bewegingen;

3.) Blaas of nierproblemen: nierontsteking, veel drinken en plassen, lekken urine (met huidontsteking tot gevolg);

4.) Ontsteking van het oogvlies of andere oogproblemen;

5.) Afvallen zonder aanwijsbare oorzaak.

dit heeft hij niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zijn maar een paar druppels bij de medicatie mijn DA is zeker nijnkundig ik heb haar al jaren ik ben me ervan bewust dat nijnen niet goed gaan met lactose , het is een noodoplossing..

ik zou sowieso toch naar de DA gaan

maar ik twijfel niet zo zeer aan de diagnose meer aan het verloop ervan daarom wil ik graag wat advies van mensen die eerder met een bekken breuk te maken hebben gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

perenprutje dat ga ik proberen ...hopelijk eet hij dat wel

Romeo is ook een rare hoor hij is dol op banaan bv zolang er niks door heen zit ,heb ook wortelprutje geprobeerd maar meneer haalt zijn neus ervoor op

Hopelijk pakt hij peer wel ,dat heeft hij nog nooit gehad ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de Da net weer gebeld ze belt me ze zo terug ga toch behandelen met panacur

mocht het niet werken ga ik naar een andere DA voor een foto deze kan namelijk wel gasnarcose toedienen

hoe besmettelijk is dit ? want heb ook nog een andere nijn (zijn vriendin Chimsee) die verder gezond en vrolijk is

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de da weer gebeld (de andere) en gasnarcose is geen succes bij Romeo omdat nijnen nogal tegen stribbelen bij het toedienen van de narcose is het niet verstandig een nijn die een vermoedelijke breuk heeft in de achterhad op de manier te narcotiseren...

even ter verduidelijking

romeo is niet verlamd aan zijn achterhand hij hobbelt/zwabbert meer zal ik maar zeggen en hij kan zijn rug nog mooi rond maken en hupt ook nog wel ....

t is lastig hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net terug van de DA , het is toch 95 % zeker een breuk

het is waarschijnlijk verergert doordat hij toen hij de eerste keer eruit was een paar keer flink besprongen (bereden) is door Chimsee en hij er dus flink vandoor ging , het is dus weer opnieuw gebroken. Door de bokkensprong die hij maakte ook is het een groot konijn van 7 kg dus een breuk herstelt minder snel , ze heeft hem goed bevoeld en is zeker van haar zaak

Ook de DA zag geen enkel verschijnsel van EC dus dat is eigenlijk wel een opluchting. Ook het preventief behandelen met Panacur zag ze in het geval van Romeo niet zo zitten omdat hij zo getraumtiseerd is en het de breuk alleen maar verergerd. Ook is Romeo actief , alert , druk , stevig , precies zoals hij altijd is , helaas mag je niet zelf injecteren anders had ik het wel gedaan maar dat is verboden in NL

T is niet eigenwijs bedoeld maar wacht deze week nog af, hokrust , 3 x per week een schoon hok, BD keutels aanbieden , heb helpen bij wassen, dus zijn buik en kont en poten schoonmaken zodat hij geen maden infectie krijgt.

Ik heb een uitkering en mijn DA potje is helaas dus nu leeg door de DA bezoeken van afgelopen week, volgende week heb ik weer geld en laat ik als nog een foto maken , ondertussen probeer ik ergens geld te lenen (het kost +/- € 200-250 ) voor een foto

dus ik denk dat jullie het probleem wel snappen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je wel goed bezig bent. Misschien was het gewoon nog wat te vroeg, bij een flinke breuk is 3 weken hokrust nog niet zoveel. hoewel je een konijntje toch graag rond wil laten lopen is misschien gewoon wat extra hokrust helemaal niet verkeerd. En dan zonder zijn vriendinnetje even rondlopen, om de spieren wat sterker te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het ook duidelijk waar de breuk precies zit? En is het eventueel niet een optie om het operabel te repareren? Ik begrijp je financiële situatie, maar misschien kan je met de dierenarts een betalingsregeling afspreken?

Ik vind het altijd zo ja..... sneu eigenlijk om zo'n breuk maar te laten voor wat het is, bij mensen wordt het ook geopereerd. Dit is totaal geen aanval op jou hoor... maar het lijkt me zo pijnlijk en omdat het konijn steeds loopt en beweegt krijgt het bot voor mijn gevoel niet genoeg rust om te helen.

Wij hebben vroeger ook een konijntje gehad met een gebroken pootje. De ene dierenarts zei dat het zelf wel zou genezen, maar dat voelde voor ons niet ok, en een andere dierenarts heeft er toen een spalk omheen gemaakt.

Nogmaals, ik val je niet aan hoor, zo bedoel ik het helemaal niet. Ik probeer mee te denken voor een eventuele oplossing.

Succes in ieder geval!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een botbreuk is lang niet altijd nodig om te opereren, ook bij mensen niet. Alleen als het een vervelende lelijke breuk is die van zichzelf niet meer aan elkaar kan groeien :)

Je moet dan wel ook zeker weten dat het wat uithaalt dus, zo'n operatie. En de operatie zelf is ook heel pijnlijk hoor, doet zeker net zoveel zeer als de breuk zelf. Plus dat je daarna weer 5 à 6 weken niet mag belasten dus dan begint het weer opnieuw.

Kijk als het iets uithaalt dan is het het overwegen waard natuurlijk, ook als je geen geld hebt. Een vriendin van mij had een hond met 3 gebroken poten waar pinnen in moesten en de dierenarts is toen heel schappelijk geweest en ze kreeg ook nog eens een betalingsregeling inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondertussen probeer ik ergens geld te lenen (het kost +/- € 200-250 ) voor een foto

dus ik denk dat jullie het probleem wel snappen

Pardon?? 200 euro????? Zoveel was ik nog niet eens kwijt bij Wilhelminapark :$, bij m'n eigen dierenarts kost het iets van € 50

Verder wens ik je heel veel sterkte met Romeo, hopelijk knapt ie snel op ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

@ Domino voelde ook zeker niet als een aanval Fijn dat je mee wil denken:yes:

de foto op zich is niet duur (ik geloog iets van 30 a 40 €), de narcose wel , Romeo weegt ruim 7 kg , en een foto van de rug moet onder narcose omdat Romeo zich dan volledig moet ontspannen en dat gaat zonder narcose zeker niet lukken en narcose + de verzorging maakt het heel duur.

Eindhoven hanteert ongeveer overal de zelfde prijzen en de omliggende dorpen ook , opereren is zover ik weet geen optie en niet zo handig het resultaat zou het zelfde zijn, ze kunnen een rug niet spalken of gispsen

dus dan zou hij en geopereerd worden en alsnog kooirust krijgen ...

Hij is nu lekker rustig en hij is geloof ik wel tevreden met de rsut in zijn hok

Arme schat van me ...maar t komt vast allemaal weer goed althans dat hoop ik maar!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .