Ga naar inhoud

hooli wordt maandag gesteriliseerd!


twinsisterjoyce

Aanbevolen berichten

Daarom kies ik er ook voor om een week vrij te nemen zodat ik 100% voor hem kan zijn.

Dus geen afspraakjes, geen werk op dat moment helemaal niks. Zodat als er iets gebeurd ik DIRECT weg kan. Niet dat hoeft natuurlijk maar je weet maar nooit.

Maar Pluisje heeft bv hooi op de bodem liggen, hij is er niet zo van gedient om hooi in de ruif te plaatsen is het dan uberhaupt wel een goed idee om dan de hooi op de grond te leggen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt ook op 1 plekje naast zijn huis maar zijn huis gaat natuurlijk ook weg want hij gaat erop springen.

Dan ga ik vanaf morgen hem het maar weer aan leren of hij nou wilt of niet, is voor zijn eigen best wel.

Terug naar tweensisterjoyce is haar topic hihhihi :P sorry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een castratie kun je het best doeken op de bodem leggen. Die prikken niet in de wond. Je kunt natuurlijk wel een hoopje hooi neerleggen, of dat in een hooiruifje doen. Dat is ook juist de bedoeling, want hooi is goed om te eten, zeker na een castratie.

Hooi is overigens geen goede bodembedekker, nooit. Hooi neemt weinig vocht op, geeft weinig warmte en het is slecht als je konijn knabbelt aan hooi waar hij op geplast en gekeuteld heeft. Stro is een veel betere bodembedekker (of minihemp/hemperade/aubiose/houtkorrels/etc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom kies ik er ook voor om een week vrij te nemen zodat ik 100% voor hem kan zijn.

Dus geen afspraakjes, geen werk op dat moment helemaal niks. Zodat als er iets gebeurd ik DIRECT weg kan. Niet dat hoeft natuurlijk maar je weet maar nooit.

Maar Pluisje heeft bv hooi op de bodem liggen, hij is er niet zo van gedient om hooi in de ruif te plaatsen is het dan uberhaupt wel een goed idee om dan de hooi op de grond te leggen??

Ik BEN dus ook een week vrij... voor mijn gemoedsrust.. ik vind het zo eng... Ik lees net dat t een flinke ingreep is en nou heb ik wel de kriebels... :( Ik ga ook een kruik regelen, moet de heel warm zijn of gewoon lekker lauw?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh hey ik heb geen hooi als bodembedekking hoor ;)

kijk bij pluisje komen er ook ouwe handoeken en verder geen klim mogelijkheden. Alleen bakje water en flesje water en vers hooi, groenvoer en beetje biks. Maar ik vroeg om de hooi omdat bij pluisje het alijd los op de grond ligt vandaar, miss dat hij er boven op gaat liggen. Maar voor mij is het pas over een mnd.

Twinsisterjoys heel veel sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal de brief er nog eens extra op na lezen. Ik begrijp dat het heel vreemd over komt want ja een konijn moet eten. Ik heb die brief zo niet bij de hand maar er staat iets in de trant van dat een konijn niet zoals hond of kat 24 uur nuchter kan blijven en dat die mag eten tot 2 uur voor de operatie. Staat ook dat dat zo is omdat een konijn niet kan overgeven. Ik ga er dus van uit dat die arts dat zegt vanwege een bepaalde werkwijze of zo... ik ben daar niet mee bekend natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen hoor, konijnen MOETEN eten voor hun operatie!!!

Sommige da'en vragen wel om ze het eten een half uurtje tot een uurtje op voorhand weg te halen, zodat er zeker niets meer in de keelholte zit, maar ook dat is eigenlijk onzin, vermits ze eens bij de da toch ook niet gelijk onder het mes gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .