Ga naar inhoud

Twijfel..


BugsBailey

Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gaat al een stuk beter hier denk dat ze gewoon heeft moeten wennen, het is nog niet helemaal over maar ze heeft er heel weinig last van en gaat al meer op het toilet, neemt ze waarschijnlijk over van Bugs :mdr:

Ahhhh toe mogen wij er weer uit, kan je toch niet weerstaan :heart:

attachment.php?attachmentid=61364&d=1341166256

aangepast door BugsBailey
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nog geen verandering in de zaak hier we worden en langzamerheid wel een beetje moe van omdat echt de hele kooi onder ligt...

Elke dag weer en Bugs is echt een schoon en net konijn dus we zien ook aan hem dat hij boos wordt...

Maar toch schijnt ze het niet te leren..

Heeft iemand nog wat tips wat we zouden kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wormpjes hoef je niet altijd te zien. Ik heb ze wel gezien maar een konijn van een vriendin van mij liet ook zijn bd-keutels liggen en flinke plakaten en nadat ik het advies had gegeven om Panacur te geven kwamen er dus wel wormpjes mee met de gewone keutels.

Ik zou het in de gaten houden (misschien gaat het wel vanzelf over) en als het te lang duurt zou ik toch even ontwormen. Succes!

Kan je dat spul in de dierenwinkel halen of moet je echt naar de DA?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het via internet bestellen, maar dan moet je wel de juiste dosering weten.

Verkopen ze het niet in dierenzaken?

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken eigenlijk..

Ze zitten ook met ze 2en in 1 kooi en lees dat je de kooi dan elke dag helemaal moet schoonmaken maar hun hebben ook 3 verdiepingen..

Hoe kan ik aan de juiste verhouding komen, heb er helemaal geen verstand van helaas.. Bugs is zo makkelijk!

En vroeger mn andere konijn ben ik nooi bij DA of dergelijke geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panacur is niet te koop bij de dierenwinkel. Dat moet je echt bij de dierenarts halen. Denk dat je ze dan allebei moet behandelen voor de zekerheid. En je moet dan inderdaad alle 3 de verdiepingen ontsmetten iedere dag. Leuk is anders. Heb het helaas ook meegemaakt bijna 4 jaar geleden. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel succes!! Krijg je Panacur en geef je dan wel 14 dagen?

Dankje! Uhm m'n vriend heeft gebeld ze had het over dat je het 1x moest doen, als het niet overging dat je het dan na een maand weer opnieuw moest doen. Ze zei wel dat we ze idd allebei moesten doen. Verder heeft hij het eigenlijk niet verteld maar ik ga het vanavond gewoon goed informeren als we er zijn.. heb zelf niet gebeld dus weet niet wat ze precies heeft gezegd :)

Is het gebruikelijk 14 dagen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje... 1 dag zal denk ik niet gaan werken als er wormpjes uitkomen. Die komen volgens mij ongeveer 16 uur nadat je Panacur hebt gegeven met de keutels mee dus hou die dan in de gaten. Je zal ĆØcht 14 dagen moeten geven als er wormpjes worden gevonden. Succes! Op de site van Wilhelminapark staat ook heel veel info over wormen. http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/wormen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Misschien heb ik er overheen gelezen maar welk voer geef je en hoeveel gram?

Ze krijgen Selective Junior Rabbit, dus gewoon het juiste voer :yes:

Verder zitten ze met z'n 2en in een kooi... Dus het niet is echt te controleren wie er meer eet..

Ze hebben 2 bakjes in de kooi staan daar die we bij beide gewoon een klein handje in elke dag.. soms zijn ze wel helemaal leeg maar de andere dag ook weer niet..

Maar ze worden zeker niet overvoert, verder krijgen ze als tussendoor vaak andijvie of witlof en af en toe een peentje..

Verder wat dropjes als snoepjes omdat dat hetgene is waar ze een moord voor doen verder krijgen ze niet veel andere dingen...

Ze eet gewoon goed hooi, dat zien we haar regelmatig eten, drinken doet ze ook goed..

Verder is er niets raars aan haar te ondekken... ze heeft gewoon normaal gedrag en is heel nieuwsgierig..

We hebben haar inmiddels nu een week of 6, blijft gewoon zo door elke dag ligt weer heel de kooi onder, maar toch hebben we geen wormpjes gevonden met de kuur...

Volgende maand gaan we 2 weken op vakantie en gaan ze dus uit logeren, daar zit ik ook een beetje mee, dat me opa en oma dan elke dag die vieze stinkende keutels op moeten ruimen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je stoppen met het juniorvoer en overgaan op de gewone Science Selective. In de juniorvariant zitten nogal veel eiwitten en misschien krijgt ze wel teveel waardoor ze haar bd-keutels laat liggen. Snoepjes zou ik ook niet geven en vooral als ze bd-keutels laat liggen. Gewoon hooi als nummer 1, groenten als nummer 2 en biks als laatste. Die zijn het minst belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je stoppen met het juniorvoer en overgaan op de gewone Science Selective. In de juniorvariant zitten nogal veel eiwitten en misschien krijgt ze wel teveel waardoor ze haar bd-keutels laat liggen. Snoepjes zou ik ook niet geven en vooral als ze bd-keutels laat liggen. Gewoon hooi als nummer 1, groenten als nummer 2 en biks als laatste. Die zijn het minst belangrijk.

Bedankt voor je hulp weer!

Die hebben we ook in huis dus heb net gelijk de bakjes verwisseld met de andere korrels gaan we dat proberen :)

Heb der net peentje gegeven dus we gaan het wel zo proberen...

Wat zou jij voor groenten als eerst geven?

Ze hingen helemaal in de tralies toen ik deur opendeed zaten te hopen op een snoepje ahhhh...

Super bedankt voor je reactie weer, hoop dat dit misschien de oplossing is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel succes!! Wel eerst even een paar dagen het juniorvoer afbouwen hoor anders krijg je daar misschien weer problemen mee. ;) Ik weet niet hoeveel peen je geeft maar ikzelf geef eigenlijk maar een dun schijfje iedere dag. Binky krijgt hier andijvie, witlof, peterselie, paksoy en dus een plakkie winterpeen. Andijvie en witlof zou je mee kunnen beginnen. Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel succes!! Wel eerst even een paar dagen het juniorvoer afbouwen hoor anders krijg je daar misschien weer problemen mee. ;) Ik weet niet hoeveel peen je geeft maar ikzelf geef eigenlijk maar een dun schijfje iedere dag. Binky krijgt hier andijvie, witlof, peterselie, paksoy en dus een plakkie winterpeen. Andijvie en witlof zou je mee kunnen beginnen. Succes!!

Andijvie en witlof krijgen ze sowieso al een tijd dat heb ik al opgebouwd bij die kleine.

Peentje krijgen ze niet zo heel veel van, gewoon klein peentje door de midden ieder de helft..

Ik ga het aan kijken en hopen dat het werkt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben toch maar besloten een afspraak te maken met de DA...

Hebben al heel veel geprobeerd en er is niks raars aan haar te merken voorderst...

Hun zeiden ook al het kan ook liggen aan der tandjes of der darmpjes, dus dan maar even zekere voor het onzekere..

En met de vakantie in aantocht willen we toch kijken of het niet wat anders is..

Vandaag lagen er weer 3 etages helemaal vol... Niet echt en pretje en lekkere lucht in huis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt nog wel dingen veranderen aan de voeding... ik zie dat je bijv. nog steeds wortel voert. Je kunt ook nog helemaal stoppen met groenten. Er zijn konijnen die daardoor hun bdk laten liggen.

En vaak is het niet in een dag over, maar moet je het wat langer proberen. Zag namelijk ook dat je nog aan het overstappen bent van SS junior.

BDK laten liggen door tanden? Ik zou eerder onderzoeken of er geen sprake is van wormen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt nog wel dingen veranderen aan de voeding... ik zie dat je bijv. nog steeds wortel voert. Je kunt ook nog helemaal stoppen met groenten. Er zijn konijnen die daardoor hun bdk laten liggen.

En vaak is het niet in een dag over, maar moet je het wat langer proberen. Zag namelijk ook dat je nog aan het overstappen bent van SS junior.

BDK laten liggen door tanden? Ik zou eerder onderzoeken of er geen sprake is van wormen.

Hey, ik denk dat je het topic niet helemaal goed hebt doorgelezen :)

Het probleem is er al vanaf eind Juni, we hebben al een wormenkeur geprobeerd maar beiden konijnen hebben geen wormen.

Heb tot 3 dagen terug alleen maar Junior voeding gegeven en op advies van JoBoris 3 dagen geleden overgestapt naar gemengd, half junior en half de opvolger daarvan...

Verder kreeg ze in het begin helemaal geen groente en toen had ze het ook al, dus daar zou het ook niet specifiek aan kunnen liggen.

Zijn ook al gestopt met alles gegeven alleen nog maar biks/hooi/water in een periode dit werkt ook niet..

Dus wij weten op dit moment niet wat ze dan zou kunnen mankeren.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .