Ga naar inhoud

Twijfel..


BugsBailey

Aanbevolen berichten

We zitten hier een beetje in twijfel over wat te doen..

Wij hebben Bailey nu iets meer als een weekje ze is 7-8 weken

Sinds paar daagjes heeft ze soort van kettingpoep... zit geen haar tussen of iets.

Maar het stinkt wel verschrikkelijk, soms tussendoor heeft ze dan wel weer een paar normale keutels die ze dan gewoon opeet..

Verder is ze wel springlevend en lijkt er niets aan de hand te zijn..

Wel hebben we het idee dat ze niet heel veel hooi eet, heb nu het voer eruit gehaald en kijken of ze het nu wel gaat eten... ze drinkt wel voldoende.

Wat zouden jullie hiermee doen, zal nog een fotootje toevoegen (heel smakkelijk..)

http://www.bunnybunch.nl/community/attachment.php?attachmentid=61255&d=1340969635

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ze eet ze dus helemaal nog niet op hoop dat ze het snel gaat snappen want die lucht hahaha.

Bedankt voor jullie reacties ik neem aan dat het vanzelf wel overgaat, had haar alleen als met mn andere konijn gekoppeld en in 1 kooi gezet maar nu zit ze weer in haar eigen kooi want ze laat ze over los en Bugs zit daar dan ook fijn tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen vinden het helemaal niet erg om in hun eigen 'stront' te zitten :P

Als je ze echt gekoppelt had heb je kans dat je ze opnieuw moet koppelen nu ze apart zitten. Als het goed gaat tussen beide zou ik haar om die reden niet apart houden eerlijk gezegd. Of begrijp ik het verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppeling ging eigenlijk helemaal niet moeilijk! Hebben er gelukkig niet veel voor hoeven doen..

Ik vond het zo'n vies idee en wilde jullie reacties eerst even afwachten en omdat als ze alleen zit ik haar beter in de gaten kan houden had ik had apart gezet, maar ik ga ze zo wel weer bij elkaar zitten want Bugs zit de hele tijd naar Bailey te zoeken hahaha :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kleintje deed dat op het begin ook heel veel. Ze leren het inderdaad vanzelf. Mijn 3 volwassen konijnen eten ze gewoon tussen de poten vandaan. Die kleintjes zijn daar inderdaad nog niet zo mee bezig. Nu eet hij ze ook gewoon tussen de pootjes vandaan, maar laat soms ook nog een hoopje liggen.

Inderdaad niet echt fris. Ik liet vaak een doos tissues in de buurt van het hok staan. Dan kun je ze af en toe uit het hok verwijderen. Anders gaan ze er ook in staan en zit het zo lekker onder die pootjes ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kleintje deed dat op het begin ook heel veel. Ze leren het inderdaad vanzelf. Mijn 3 volwassen konijnen eten ze gewoon tussen de poten vandaan. Die kleintjes zijn daar inderdaad nog niet zo mee bezig. Nu eet hij ze ook gewoon tussen de pootjes vandaan, maar laat soms ook nog een hoopje liggen.

Inderdaad niet echt fris. Ik liet vaak een doos tissues in de buurt van het hok staan. Dan kun je ze af en toe uit het hok verwijderen. Anders gaan ze er ook in staan en zit het zo lekker onder die pootjes ;)

Legde jouwe toen ook wat kleinere keuteltjes?

Het is idd niet fris ze stinkt zelf ook...

Net zag ik haar wel likken aan de onderkant maar nog niet alles is eraf...

Ik hoop igg dat ze er snel vanaf is hoelang heeft hij dat bij jou gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Legde jouwe toen ook wat kleinere keuteltjes?

Het is idd niet fris ze stinkt zelf ook...

Net zag ik haar wel likken aan de onderkant maar nog niet alles is eraf...

Ik hoop igg dat ze er snel vanaf is hoelang heeft hij dat bij jou gehad?

Ja hij legde toen ook kleine keuteltjes. Die werden naarmate hij ouder werd ook wat groter.

Ik heb niet precies bijgehouden hoelang het duurde, ik maakte me er niet zo druk om omdat mijn andere konijntjes dit op het begin ook hadden. Maar ik denk zeker wel een week of 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster liet in het begin ook standaard haar blinde darm keutels liggen. Vervolgens ging ze er dan op staan of er bovenop liggen en zat alles eronder. Blinde darm keutels kunnen inderdaad behoorlijk stinken.

Ze eet inmiddels gelukkig het merendeel van de blinde darm keutels op, maar dit heeft echt wel een aantal maanden geduurd.

Ik hoop dat ze uiteindelijk gewoon alle blinde darm keutels op eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wormpjes hoef je niet altijd te zien. Ik heb ze wel gezien maar een konijn van een vriendin van mij liet ook zijn bd-keutels liggen en flinke plakaten en nadat ik het advies had gegeven om Panacur te geven kwamen er dus wel wormpjes mee met de gewone keutels.

Ik zou het in de gaten houden (misschien gaat het wel vanzelf over) en als het te lang duurt zou ik toch even ontwormen. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .