Ga naar inhoud

Naar DA met konijn van kennis


Caatje1988

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Zoals de titel al zegt ik en me kennis gaan zo naar de DA met meneer konijn die van kennis is( noem het maar kennis ivm privacy)

Meneer gaat gecastreerd worden

Kennis wou dit al een tijdje laten doen, had er alleen geen geld voor, en ik vond het een beetje zielig voor meneer konijn, hij loopt de hele tijd op de knuffel te rijden, en probeert het ok bij mij en me vriend als we daar zijn.

Dus nou heb ik kennis overgehaald om te laten castreren :) ( op mijn kosten)

We hebben zo een afspraak

Meneer konijn heeft door mij ook al een groter hok gekregen :)

Volgende stap word een vriendinnetje ;)

Ik wou dit toch ff met jullie delen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over voeding hebben we het een tijdje terug al gehad :)

Beestje kreeg paar maanden terug alleen nog maar gemengd voer met stro,

Heb toen een zak hooi gegeven :D

Sindsdien krijgt ie tenminste elke dag hooi, alleen nog wel gemengd voer

Maar hij eet daarvan wel alles op, dus dat vind ik niet zo een heel groot probleem, natuurlijk is biks beter ( die van mij zitten op hfst)

Maar dat zijn maar net de kleine dingen vind ik,

Groente krijgt ie nou ook af en toe :)

Maar langzaam aan, het is begonnn met dat meneer konijn in een inie minie hokje op het balkon stond, met nagels van 4 cm...

Nu staat ie binnen, mag regelmatig loslopen, en heeft al een groter hok.

Ik verwacht ook absoluut niet dat kennis, net zo gek als mij is dat ze de hele woonkamer zowat ervoor inricht.

Maar we zijn al goed op weg zo :)

( dat castreren vond ik zelf ook vooral nodig hoor, als ik op bezoek was werd ik een potje bereden af en toe :/ , niet heel fijn zeg maar...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh super joh! Ja het zijn soms de kleine stapjes waar je meer mee bereikt dan meteen vertellen wat er allemaal niet goed is. Echt super dat je voor de kosten wilt opdraaien ook! Hopelijk wordt het ventje wat rustiger nu na z'n castratie en kan er straks misschien een dametje bij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen bericht gehad alles gaat goed met meneer konijn :) eet goed keutelt goed.

Het uitgebreide verhaal:

Meneer is dus gecastreerd, kiezen zijn bijgeslepen

Ze wangetjes was aan de binnenkant een beetje open :(

En meneer had ook nog een ontstoken oog, gevolg van de haakjes, dus ook een antibiotica spuit gekregen

Verders is meneer ook goed geborsteld ( verhaarde als een gek) en zijn ze nagels goed geknipt :)

Dit alles voor de mooie som van afgerond 100 euro( valt me heel erg mee)

Ben best tevreden met deze DA ( mijn nijntjes zijn er ook geweest)

Dierenkliniek Meerwijk in Haarlem ( wel de vrouwelijke DA daar)

Zij heeft mij toen ook goed advies gegeven ( wat ik al wist vanaf hier ;))

Binnekort ff aanmelden als kkda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat je dit voor het konijn over hebt. Hopelijk lukt het om hem nu ook nog van ruimte en een vriendin te voorzien.

Alleen even als advocaat van de duivel: wat nou als het konijn ziek wordt. Of zijn vriendin? Want nu geen geld voor een castratie is misschien later ook geen geld voor een spoedconsult bij ziekte. Is het dan wel handig om er een konijn bij te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Christaaa, ik snap je heel goed hoor, maar meneer was nog niet zo heel lang aan het rijden( last van ze hormonen hebben) dus was het nog niet eerder nodig om te castreren.

En de geen geld kwestie is nu ook tijdelijk ( opnieuw werk vinden) voor kennis. Dus daar maak ik me nog niet heel veel zorgen over.

En mocht er nog een tweede konijntje bijkomen( nog mee bezig natuurlijk) dan zal dit niet zijn voordat er geld voor is...

Mocht het nou echt niet meer gaan dan zal ik kennis zeker adviseren over een konijnenopvang ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .