Ga naar inhoud

Knaagsteen op advies van dierenwinkel gekocht


flexjoly

Aanbevolen berichten

Hallo,

We sinds kort een jonge teddydwerg. Het is alweer een tijd geleden dat ik 2 konijnen had en ik weet er niet zoveel van.

Dus bij de plaatselijke dierenwinkel gevraagd wat ik behalve hooi en stro nodig had en wat goed voer was voor een jong konijntje (8wk)

Ik kreeg junior gemengd voer.... inmiddels lees ik overal dat dat helemaal niet zo goed is.

En als extra advies moest ik echt een knaagsteen kopen want dat had tie nodig. Ooit gerbils gehad en die hadden ook zo'n steentje, maar dit was wel een andere werd mij verzekerd. Want die voor hamsters en gerbils is niet goed/nodig voor konijn.

Dus ik zo'n duur ding gekocht van paar euro. :duivel:

Nu lees ik hier dat het superslecht is.... Kan ik me ook nog wel voorstellen ook. In het weiland knagen ze ook niet aan een zoutsteen, ze komen hooguit kiezels tegen.

Zou ik het terug kunnen brengen? En ze ook vertellen dat ze dat niet moeten adviseren aan mensen?

Denk alleen dat dat niet echt goed gaat vallen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Greetz, Lydia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het personeel in de dierenwinkel doet gewoon alles voor de verkoop. Zo verkopen ze ook zo genaamde konijnensnoepjes, die superslecht zijn voor die beestjes. Er zitten veel dingen in die slecht voor ze zijn. Zelf heb ik wel een liksteen, soort zoutsteen, maar die gebruiken ze ook niet veel. Er zitten genoeg voedingsstoffen in het voer zelf. Ik gebruik het Supreme Science Selective voer. Daar zit alles al in wat ze nodig hebben :) Veel plezier met je konijntje ;)

Groetjes Jessica en twee pootjes van Bailey en Pixie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat word je toch moedeloos van al die slechte adviezen, die in dierenwinkels gegeven worden.

Ik wilde eens solliciteren bij een dierenwinkel, maar zag, dat je daar een dieren-opleiding voor nodig hebt (wat logisch is), maar ik durf te wedden, dat ik, dankzij BB, meer weet van konijnen dan de mensen, die daar rondlopen. Mijn vriend zag eens een vacature bij een dierenwinkel en zei: "Ga het daar eens proberen." Mijn antwoord: "Ik durf te wedden, dat ik binnen een week ontslagen word, omdat ik het zou vertikken om gemengd voer, te kleine kooien, konijnensnoepjes en knaag-/likstenen te verkopen.

Heb je het bonnetje van de aankoop nog? In principe heb je bij bijna elke winkel binnen een bepaalde termijn het recht een product terug te brengen/te ruilen om watvoor reden dan ook. Ik zou dus gewoon terug gaan naar die winkel en zeggen, dat je wilt ruilen/terugbrengen en als ze dan akkoord gaan, zeggen waarom je dit product dus niet wilt en dat het slecht advies is geweest van die winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en dan ook vooral uitleggen waarom het niet goed voor ze is ;)

(Er zit in hun voer al genoeg zout, mineralen en vitaminen en als je zo'n steen geeft, zorg er alleen maar voor dat de nieren extra moeten werken en dat kan nierproblemen veroorzaken. Daarnaast kan een teveel aan mineralen, geloof ik, blaasproblemen veroorzaken, dus blaasstenen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het personeel in de dierenwinkel doet gewoon alles voor de verkoop. Zo verkopen ze ook zo genaamde konijnensnoepjes, die superslecht zijn voor die beestjes. Er zitten veel dingen in die slecht voor ze zijn. Zelf heb ik wel een liksteen, soort zoutsteen, maar die gebruiken ze ook niet veel. Er zitten genoeg voedingsstoffen in het voer zelf. Ik gebruik het Supreme Science Selective voer. Daar zit alles al in wat ze nodig hebben :) Veel plezier met je konijntje ;)

Groetjes Jessica en twee pootjes van Bailey en Pixie

tuurlijk geeft een winkel expres verkeerd advies zodat de klant nooit meer terug komt.......

daarnaast zijn zoutlikstenen net zo slecht als knaagstenen......

aangepast door wupsie
Link naar reactie
Delen op andere sites

aw een teddydwerg, wat een schatjes zijn dat... is het veel werk met borstelen enzo? Heeft hij/zij ook een vriendje?

Ik heb op dit moment geen konijnen (meer, binnenkort weer!) maar wel aquaria en daarbij is het precies hetzelfde. Op het aquariumforum waar ik lid ben hebben we ook altijd dit soort topics.. mensen die een vis mee naar huis krijgen die dik 25 centimeter wordt, voor hun 60cm lange aquarium... zucht. Of twee visjes terwijl het eigenlijk schoolvissen zijn die met minimaal 5 moeten.. of van die vreselijke plastic plantjes.. of scherp grind voor op de bodem waar je bodemvissen zich aan verwonden.. of.. moet ik doorgaan? :P

Ik zou persoonlijk voor die paar euro dat ding gewoon weggooien en jezelf beloven voortaan eerst in te lezen voordat je dingen koopt. Hou daarbij wel in gedachten dat op internet (en vooral fora) het ook vooral meningen zijn.. met wel als voordeel dat mensen hier er niet aan verdienen en de winkeliers wel. Voor die paar euro van je miskoop ben je nu de ervaring rijker ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alle dierenwinkels geven slechte adviezen, hoor.

Wij krijgen redelijk goede informatie (waar ik overigens niet blind vanuit ga, want ik lees liever informatie na op dit forum). En als ik bij de dierenwinkel ben en ik zie iets wat niet helemaal goed is, dan kan ik het daar gewoon uitleggen. Die vrouw van de winkel neemt mijn informatie ook altijd over.

Vroeger was de winkel van Pets Place, nu heeft de eigenares de winkel overgenomen en er een eigen zaak van gemaakt. In de Pets Place periode hing het vol met Vitakraft spullen. Maar nu overheersen de wilgen spullen. Als ik aan haar vraag of ze van die wilgentunnels heeft, zegt ze gelijk dat ze ze gaat bestellen. Dan hoef ik niet meer op internet te bestellen en heeft zij extra omzet.

Ik zou persoonlijk niet terug gaan met zo'n liksteen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta zelf op een dierenafdeling van een tuincentra, als je mij treft zul je dus ook geen slechte adviezen krijgen :)

Maar het klopt wel dat er veel foute adviezen worden gegeven. Ik ben wel benieuwd of je de knaagsteen nog teruggebracht hebt? Je kan het in ieder geval proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat ze bewust slechte artikelen gaan verkopen, iedereen wil dat klanten terugkeren. Het verhaal over snoepjes vind ik zeker niet gelijk aan knaagstenen. Snoepjes zijn gewoon extra en geven dan zeker geen problemen.

Ik zou terug gaan naar de winkel, als de knaagsteen nog niet gebruikt is kan je hem gewoon terugbrengen. Zou erbij vertellen waarom en wellicht neemt de eigenaar het advies mee, of gaat het verder uitzoeken. De winkel wil ook liever dat jouw konijn blijft leven, want dan kom je nog eens terug:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb zelf ook hele goede ervaringen met de dierenwinkel waar ik al mijn spullen koop. Zij hebben mij goed geholpen toen Garret mijten had en ook over het voer zijn ze erg goed met adviezen. Ook zijn ze geïnteresseerd in het verblijf van Garret, d'r gezondheid en als ze iets nieuws hebben qua voer, speeltjes of wat dan ook, dan laten ze het altijd zien (uiteraard voor de verkoop, maar altijd het "goede" spul). Vind het jammer om te lezen dat de meeste van jullie zulke slechte ervaringen hebben! Ze zouden allemaal zo moeten zijn als "mijn" dierenwinkel. Zou er een stuk minder overlast zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .