Ga naar inhoud

Verstopping!? Help!


juudjuhlove

Aanbevolen berichten

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bel ajb nou even de dierenarts, ik durf je geen ja of nee te zeggen. Straks is het niet goed en dan heb ik het gedaan. Bij m'n eigen konijn die wel eens een gasaanval heeft weet ik wat ik moet doen. Maar ik ken jouw konijn niet en weet niet wat er exact aan de hand is.

Ik bedoel het niet rot hoor, maar wil niet verantwoordelijk zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om je toch even een hart onder de riem te steken, mijn vorige konijn, kruising vlaamse reus, had ook een keer na een operatie (zijn castratie) dat hij weigerde te eten. Zijn favoriete hapjes niet, wortelprakje niet, zelfs het dwangvoer met een spuitje achter zijn tanden spetterde hij met alle macht er weer uit. Grote zorgen, gestresste ik, gestressed konijn... en wat doet meneer na 1,5 dag paniek? Gewoon beginnen te eten alsof er nooit wat aan de hand was! Hopelijk gaat het bij jou ook zo, het zijn eigenwijsjes af en toe. Lastig met die dikkerds ook om zonder auto in het OV er mee te moeten sjouwen naar de dierenarts.. succes vannacht en morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga vanacht om drie uur nog een keer kijken...

Ze heeft nu ook dwangvoeding in de kooi staan, maar dat vind ze ook niks.

Vind dit maar drie keer niks, Annie hoort aan te vallen op haar eten!

Heeft de DA ook gezegd dat je pijnstilling mag geven? Want stel dat het nu geen verstopping is maar toch iets als bijv. aan het gebit dan zal ze misschien gaan keutelen door de meds maar niet eten want dat is te pijnlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, bij twee maak ik me niet echt zorgen als ze niet aanvallen op hun eten.

Maar als zij helemaal niet eet en het zelfs weigerd als ik het voor haar neus hou, dan is er toch echt iets mis!

En goed mis ook!

Altijd op je gevoel afgaan met dit soort dingen! Baasjes weten 't het best. Hopelijk geeft de dierenarts morgen fijn uitsluitsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de DA ook gezegd dat je pijnstilling mag geven? Want stel dat het nu geen verstopping is maar toch iets als bijv. aan het gebit dan zal ze misschien gaan keutelen door de meds maar niet eten want dat is te pijnlijk.

Als het haar gebit was geweest had ze niet van de een op de andere dag gestopt met eten.

En zachte dingen eet ze ook niet.

Waterige dwangvoeding ook niet, dus lijkt het me sterkt dat het haar gebit is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het haar gebit was geweest had ze niet van de een op de andere dag gestopt met eten.

En zachte dingen eet ze ook niet.

Waterige dwangvoeding ook niet, dus lijkt het me sterkt dat het haar gebit is ;)

Geloof me ik heb hier eentje die last van haakjes heeft (maandelijks). Eergisteren avond zat hij nog gezellig bij me op de bank gezellig te kroelen en gistermorgen ook nog niets aan de hand gisterenmiddag was het meteen raak: ik zag hem op zijn bakje zitten en maar zitten en er kwam geen keutel uit dus ik kijk in zijn voerbakje inderdaad niets gegeten. Ik heb hem nog van alles proberen aan te bieden voordat ik de DA belde maar hij draaide zich echt van me weg. Dus dat zegt echt niets hoor hij stopt er ook echt zo mee met eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spoedconsult.

Dat heb ik 1 keer gedaan toen mijn veertien caafs doodziek zijn,

Maar ik ga geen 100 euro betalen voor een consult waarin ze je alsnog weinig kunnen vertellen...

Dat is natuurlijk volledig je eigen keuze, kan me voorstellen dat je er zo over denkt na een eerdere slechte ervaring. Maar het klinkt gewoon echt niet goed... Succes in ieder geval! Duim voor jou en je nijn dat het allemaal mee valt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pijnstilling in huis.

Maar ik ben erg voorzichtig met het zomaar geven van medicijnen...

En ik geloof gewoon niet dat het haakjes zijn.

Daarvoor eet ze te graag, dus had ze ijsbergsla en dwangvoeding wel aangepakt.

Nou om heel eerlijk te zijn is het het minst erge scenario in dit geval maar dan blijft eten een must zeker als je pas morgenavond naar de DA gaat en dat doen ze soms met pijnstilling wel. Nou ja ik heb het je al een paar keer verteld maar wat denk je van mijn nijn dan die komt al aanrennen als ik de hond een botje geef. Het probleem met haakjes is dat het de tong en wang doorboord worden en dat elke beweging met de mond zeer pijnlijk is. Dus ze kunnen gewoon niet eten ook al willen ze het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .