Ga naar inhoud

Ruzie in de groep


Rabbits

Aanbevolen berichten

De groep bestaat uit een drietal konijnen, 2 voedsters en 1 ex ram. In eerste instantie was er sprake van een koppel, maar wat later kwam er nog een voedster bij.

De koppeling ging eigenlijk verbazend snel goed en voor ik het wist aten ze samen, speelden ze samen en sliepen ze samen.

Sinds kort is het echter plots helemaal omgeslagen: sinds de nieuwe voedster in de puberteit is gekomen is het een chaos in de groep. De voedster welke er eerder was, is nu het mikpunt gezien zij op dat desbetreffende moment niet helemaal lekker in haar vel zat. Daardoor is ze door alle 2 de konijnen aangevallen. Momenteel zit ze dan ook apart om weer beter te worden en om de wonden geheeld te krijgen. Het is opvallend dat zij steeds aangevallen wordt op momenten dat ze even wat ''zwakker'' is. Wanneer ze in haar element is, is er niks aan de hand.

Is dit bij jullie bekend, dat een konijn wordt aangevallen wanneer ze gezien een verminderde weerstand even de zwakste is van de groep?

Door de puberteit van de andere voedster wordt het daarnaast extra onrustig in de groep, maar de ram weet daar gelukkig wel goed mee om te gaan.

Vreemd genoeg lijkt het er op dat de ram de voedster welke er als eerste kwam beschermt tegenover de andere voedster, door die voedster op diens plek te zetten. Daar is weinig voor nodig en dan is de rust al snel weer wedergekeerd. Echter, zodra hij opmerkt dat die eerste voedster zwak is, valt hij haar juist samen met de andere voedster aan...

Herkennen jullie dit?

Momenteel wacht ik in ieder geval met het ze weer bij elkaar brengen, gezien de voedster eerst weer volkomen gezond dient te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst welkom.

Dit is heel herkenbaar in groepen is het zo dat een zwak konijn verstoten word en dat is een groot nadeel van groepen.. dit gebeurd in het wild ook.

Tevens plaats ik nooit een 3e bij een koppel, omdat het in veel gevallen erg onstabiel is en in veel gevallen vroeg of laat 1 buiten de boot valt. Ik plaats ze dan of in viertal of het blijft een koppel.. je merkt het nu en bij weer koppelen kan een trio zo weer instabiel worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .