Ga naar inhoud

iemand ervaring met versele laga cuni complete?


manon24

Aanbevolen berichten

ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met dit merk van konijnenvoeding en wat die er van vindt? is het te vergelijken met SS? momenteel krijgen de konijnen hier SS maar het wordt me wel wat duur, et 1 konijn viel het wel mee maar 2. dus ik zou wel willen overschakelen maar enkel als de kwaliteit te vergelijken is met die van SS ;). hier is de samenstelling van de voeding:

Analytical constituents

Crude protein 15 %

Crude fat 3 %

Crude fibre 20 %

Crude ash 8 %

Calcium 0,9 %

Phosphorus 0,6 %

Vitamin A 10.000 IU/kg

Vitamin D3 1.500 IU/kg

Vitamin E 30 mg/kg

Vitamin C 100 mg/kg

Copper-cupric(II)sulfat 10 mg/kg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo daar!

Ik ben mij hier zelf ook een beetje in aan het verdiepen, dus geheel zeker ben ik niet, maar ik geloof dat het de ideale verhouding calcium phosfor 2:1 was, en dat is hier niet het geval. Of dat ook echt geheel belangrijk is weet ik niet, en ervaring met dit voer heb ik ook niet, het viel mij alleen op.

Ik ben zelf ook een beetje aan het rondkijken naar het ideale voer aan een redelijke prijs (wat ik nu voer is duurder de SS), dus ik ga jou topic even aandachtig volgen :)

Ik meen wel al gelezen te hebben op dit forum dat dit goed voer zou zijn, of het alleen kan tippen aan de SS die je nu geeft weet ik niet.

Groetjes,

Annelies

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja de fabrikant heeft ook een assortiment met gemengd voer voor konijnen waar ik ook niet achtersta maar dit leek me wel wat meer kwaliteitsvol. 20% vezels staat er dat is evenveel als SS? voor de rest qua samenstellingen interpreteren ben ik echt niet goed.

@annelies en Basje ik had je andere topic gelezen over kruiden en had me voorgenomen om dat ook te volgen, ik vind het wel een interessant onderwerp voeding :P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja fiba first heb ik hier liggen maar die krijgen ze als snack, vind het zo'n rare stokjes om als volledige voeding te geven bovendien kruimelen ze verschrikkelijk :P. nee ze eten goed hooi alle 2 ga nog even afwachten om te zien of er iemand zijn konijnen dit voer geeft en er goede ervaringen mee heeft of misschien een alternatief voorstelt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit wel een goede brok hoor! Niet zo goed als Supreme (het calciumgehalte is vrij hoog, op zich niet té hoor, en ook wat veel eiwitten maar valt ook mee) maar zeker te vergelijken met bijvoorbeeld Hope Farms Super Trio. Het vezelgehalte is zelfs beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het niet, wij zijn vandaag ook een eind omgereden om toch maar HFST te gaan halen want da's de helft zo duur als SS en we zitten krap bij kas, dus het moet maar even. Gelijk 3 zakken gehaald maar als dit beter is en net zo duur dan heb ik daar nu spijt van natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als deze Versele Laga beter is, zeker qua vezels (ivm moeilijke hooi-eter (ja Hazel eet weer helemaal geen hooi meer)) dan had ik niet vanmiddag 3 pakken HFST gekocht om daarop over te stappen.

Vandaar dat ik in dat geval spijt heb van de aankoop van 9 kilo HFST, had ik beter die Versele Laga gekocht waar ik tot nu toe nooit van gehoord had.

Oh laat maar, ik keek nu even op de site en het wordt hier toch nergens verkocht hier dus had het toch niet kunnen kopen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hope farms heb ik hier in Belgie nog nooit gezien, deze versele laga verkopen ze in haast elke dierenwinkel en die blauwe zak van "Beaphar care +" kom je ook overal tegen. Vitakraft is ook heel populair.

Ik vind SS hier niet zo goed verkrijgbaar overigens, voor de Belgjes die het zich zouden afvragen: het is sinds 1 of 2 weken verkrijgbaar bij tom & co.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht dat versele laga een pak duurder is dan HFST... SS is inderdaad ook niet overal te koop en bovendien schandalig duur in België.

weet niet of het mag... een link zetten naar sites... maar voor de Belgen die HFST willen kopen: het kan via huisdierplein.nl geen verzendkosten vanaf bepaalde prijs (ik bestel altijd grote zak voor de konijntjes en hondenvoeding en dan zit ik aan die prijs) en je kan betalen na ontvangen.

moest link niet mogen, sorry, dan verwijder ik hem wel, en moeten de mensen die de site willen weten me maar een pb sturen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of de prijs gelijk is hoor, ik weet alleen dat het in België goedkoper is dan SS. Overigens heb ik ook begrepen dat Hope Farms lastig(er) te krijgen is in België, terwijl Versele Laga hier veel minder verkocht wordt.

ja daarom dat ik eerder overwoog om over te stappen naar Versele laga ipv hope farms ;)

SS is inderdaad sinds kort te koop bij tom&co maar kost 10.50 voor anderhalve kilo en grotere zakken zijn niet te verkrijgen in de dierenwinkel. versele laga is 10 euro voor 2.5 kilo dus toch wel wat minder en ik heb een winkel gevonden waar ze grotere hoeveelheden verkopen daarmee dat ik wilde overstappen. ik vind het altijd veiliger om een dierenwinkel in de buurt te hebben voor het geval ik om de een of andere reden zonder geraak maar gewoonlijk bestel ik het online. dus het is qua kwaliteit goed volgens jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 euro 50 voor anderhalve kg? Ben je zeker? Wat belachelijk duur zeg. Op het internet is het veel goedkoper, dan betaal je bij zooplus 8 euro voor dezelfde hoeveelheid.

ja helemaal zeker, er was gedurende een week een promotie waardoor het even duur was als op internet maar nu is het weer 10.50 voor SS.

Het is 13 euro voor 2,5 kilo. Dan is HFST toch echt goedkoper.. ongeveer 1 euro per kilo..

ik heb in de winkel 10 euro zien staan voor 2.5 kilo, dat is in Belgie. HFST daar schakel ik liever niet naar over want het is hier nergens te koop. als ik dan eens zonder kom te zitten omdat ik vergeten ben op tijd bij te bestellen dan zitten de konijnen 3a4 dagen zonder korrels omdat het hier nergens te verkrijgen is, dus dat is voor mij geen optie. bovendien is het vezelgehalte beter dan HFST dus waarom niet ;)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja helemaal zeker, er was gedurende een week een promotie waardoor het even duur was als op internet maar nu is het weer 10.50 voor SS.

ik heb in de winkel 10 euro zien staan voor 2.5 kilo, dat is in Belgie. HFST daar schakel ik liever niet naar over want het is hier nergens te koop. als ik dan eens zonder kom te zitten omdat ik vergeten ben op tijd bij te bestellen dan zitten de konijnen 3a4 dagen zonder korrels omdat het hier nergens te verkrijgen is, dus dat is voor mij geen optie. bovendien is het vezelgehalte beter dan HFST dus waarom niet ;)?

Jemig wat een prijzen zeg... Ik heb het al eerder geopperd, maar dewelpenhoeve.nl levert ook in Belgie.. daar koop je 15 kilo voor 15 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef dus momenteel ook nog steeds versele laga cuni complete aan mijn 2 konijnen! Ze doen het er prima op maar ik vind het toch ook vreselijk duur! 28 euro voor 8 kilogram, terwijl Cuni pro of cuni pro fit ofzo iets, aan 25 euro voor 25 kilogram te verkrijgen was geloof ik?! En bij mijn weten is de samenstelling amper anders... Maar ik verander voorlopig niet tot ik echt heb uitgezocht wat het beste qua prijs kwaliteit is. Plus is er net een kennis van me met een online dierenwinkel gestart, wie weet kan ze wel iets bestellen voor me van goede voeding in grote hoeveelheden die aan huis kan geleverd worden zonder al te veel bijkomende kosten!

HFST heb ik hier nog noooit ergens gezien... Ik moet al een eindje rijden om aan een grote zak cuni complete te komen! Verder is er hier enkel gemengd voer te krijgen met kilo's... SS geef ik enkel als ze ziek zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hope farms heb ik hier in Belgie nog nooit gezien, deze versele laga verkopen ze in haast elke dierenwinkel en die blauwe zak van "Beaphar care +" kom je ook overal tegen. Vitakraft is ook heel populair.

Ik vind SS hier niet zo goed verkrijgbaar overigens, voor de Belgjes die het zich zouden afvragen: het is sinds 1 of 2 weken verkrijgbaar bij tom & co.

Ik haal de mijne al een jaar ofzo bij Tom & Co Brasschaat en heb het in nog een paar andere winkels gezien. Maar de prijs van SS is pas weer opgeslagen (3kg voor 19 ipv 16 euro), dus ga ik mijn voer weer online bestellen. Veel goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemig wat een prijzen zeg... Ik heb het al eerder geopperd, maar dewelpenhoeve.nl levert ook in Belgie.. daar koop je 15 kilo voor 15 euro.

ja ik weet wel dat ik HFST online kan verkrijgen maar nog eens als ik zonder zit is het hier nergens te verkrijgen in de winkels in Belgie ;).

Ik geef dus momenteel ook nog steeds versele laga cuni complete aan mijn 2 konijnen! Ze doen het er prima op maar ik vind het toch ook vreselijk duur! 28 euro voor 8 kilogram, terwijl Cuni pro of cuni pro fit ofzo iets, aan 25 euro voor 25 kilogram te verkrijgen was geloof ik?! En bij mijn weten is de samenstelling amper anders... Maar ik verander voorlopig niet tot ik echt heb uitgezocht wat het beste qua prijs kwaliteit is.

Cuni pro of cuni pro fit ga ik vanavond eens op mijn gemak bekijken wat het verschil juist is met cuni complete wat betreft prijs en kwaliteit, bedankt voor de tip ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .