Ga naar inhoud

Tim vandaag onder het mes


MarinaR

Aanbevolen berichten

En pfff wat een opluchting zeg. Zijn balletjes waren goed ingedaald en volgens de da was het heel verstandig gezien zijn gedrag om hem nu al te laten castreren.

Maar tussen ons gezegd en gezwegen, ik loop als een kip zonder kop door het huis. Om twaalf uur mag ik hem weer halen en intussen hoop ik maar dat alles goed gaat. Ben nog even een binnenverblijfje aan het maken. Ik zou een grote kooi lenen van een vriendin van me maar daar kwam gisteren ineens een kip met een zooi kuikens tevoorschijn en mamakip en kroost zitten nu binnen in dat hok. Dat moet daar wel want er nestelen buizerds in haar tuin.

Maar in verzin er wel wat op.

Duimen jullie mee dat alles goed gaat met ons ventje?

Ik kreeg nog een complimentje van de da, die het een ontzettend mooi konijn vond. Ik voelde me bijna een trotse moeder.

(Maar hij zegt dat natuurlijk tegen alle dierenmama`s:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tim is weer thuis en heeft al wat gegeten. Hij heeft bij de da nog wat spuitvoer gekregen maar hier knabbelde hij net een beetje aan wat hooi.

Ben opgelucht dat het achter de rug is. Vannacht blijft hij lekker binnen en ik hoop dat hij morgen weer vrolijk rondhuppelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tim is absoluut een prachtig konijntje en dat zegt de DA vast niet zomaar :) Beterschap voor je kleine vent en succes voor jou met de stress ;) Fijn dat hij weer thuis is en super dat hij ook alweer iets heeft gegeten. Verwen hem maar lekker....

aangepast door Fluf en Tinus
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben blij voor je dat het goed verlopen is, ik liep ook ontzettend zenuwachtig rond toen Flap gecastreerd moest worden:p

Ik kreeg nog een complimentje van de da, die het een ontzettend mooi konijn vond. Ik voelde me bijna een trotse moeder.

(Maar hij zegt dat natuurlijk tegen alle dierenmama`s

mijn da zei me dat ook eens en ik was er ontzettend trots op, ik ga er dan ook van uit dat ie het meende hoor :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg nog een complimentje van de da, die het een ontzettend mooi konijn vond. Ik voelde me bijna een trotse moeder.

(Maar hij zegt dat natuurlijk tegen alle dierenmama`s @Marina

was dat voor of na het afrekenen :lol::lol:

aangepast door jrjsieben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou sjonge jonge het was me het avondje en nachtje wel zeg. Hoewel hij thuisgekomen wat aan zijn hooi knabbelde trok hij zich daarna helemaal terug in zichzelf. Hij lag maar wat en deed helemaal niets.

Inmiddels was vriendin de binnenkooi komen brengen (mamakip met kuikens hebben ze anders ondergebracht, de lieverds) en konden we hem goed onderbrengen.

Na het een poosje aangezien te hebben vertrouwde ik het voor geen meter en heb een spuit gepakt en hem gespuitvoerd. Nog een hele opgave, er zat meer voer op mij dan in Tim, maar blijkbaar kikkerde hij er toch wat van op want toen at hij ook weer wat hooi, heel weinig, twee sliertjes of zo maar toch.

Ik had een ouderavond van de school van mijn dochter en samen met mijn vriendin nog voor we weggingen hem nog een spuit voer gegeven en bij thuiskomst nog eens. Maar ik maakte me heel ernstige zorgen, hij lag daar maar te liggen en er zat totaal geen fut in. Vannacht en vanmorge om 5 uur nog eens gespuitvoerd en voor ik naar mijn werk ging heb ik een wortelje met wat loof in kleine stukjes gesneden en dat at hij lekker op. Hij zag er ook een stuk alerter uit. Gelukkig hoef ik maar een half dagje vandaag want mijn zorgen zijn nog niet voorbij.

Misschien overdreven maar ik heb geleerd altijd op mijn intuĆÆtie te vertrouwen als het om mijn dieren gaat. En dan komt het nadeel van het wonen op een klein dorp weer naar boven. We hebben maar Ć©Ć©n auto en mijn man had late dienst dus dan ben je ook zo maar niet bij een dierenarts.

Tussen ons gezegd en gezwegen durfde ik bijna niet in de kooi te kijken vanochtend, zo kneep ik hem. Maar hij was er nog gelukkig.

Zit me net te bedenken, vriendin had de kooi voor ze hem bracht met Dettol gereinigd en die geur hing er nog behoorlijk aan. Kan zijn natuurlijk dat hij daarom niet at. Maar hoe dan ook hij is de nacht doorgekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

keutelt hij goed? je moet hem zo veel mogelijk dingen geven die hij graag eet. als hij groenten gewend is leg je er verschillende en dat eten ze meestal goed op, ook zien dat hij zijn biks wat eet en hooi en dat het keutelen op gang blijft. heft de da je pijnstilling meegegeven? ik weet toen Flap gecastreerd was hij steeds erg opkikkerde nadat hij pijnstilling had gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, heb er wel om gevraagd maar hij heeft een injectie gekregen en dat zou voldoende moeten zijn. Ik had nog Metacam staan van de katten maar dat durfde ik niet zo heel goed.

Hij keutelt wel en plassen doet hij ook. Ach misschien ben ik wel overbezorgd maar ja, dat stemmetje hĆØ? Als hij bij thuiskomst nog niet is zoals hij moet zijn hang ik weer aan de telefoon want zo ga ik in geen geval het weekeinde in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijnstilling lijkt me toch wel nodig, want een konijn met pijn voelt zich echt niet lekker en zal dus ook niet eten. Overigens zou je metacam voor de kat best kunnen geven, maar dat moet je de dosering aanpassen. Volgens mij is die dosering wel op internet te vinden en er zijn hier op BB ook wel mensen die je hierbij kunnen adviseren.

Sterkte voor jou en beterschap voor Tim!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net toch nog maar even gebeld met de dierenarts want het zit me niks lekker. Hij heeft eenpijnstillende injectie gekregen die twee dagen zou moeten werken dus het is goed dat ik niet op eigen houtje die Metacam heb gegeven. Wel is het mogelijk dat hij zo slecht eet omdat hij wat misselijk is van de narcose.

Het werk kan de pot op ik ga zo even langs de praktijk om een goed spuitvoer te halen dan kan ik in ieder geval wat doen. Hij is nog een uk en kan natuurlijk niet al te veel gewicht verliezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijnstilling werkt meestal niet zo lang bij konijnen. Toch vind ik het niet zo slecht klinken hoor, en denk ik niet dat het acuut nodig is om pijnstilling o.i.d. te geven. Probeer hem gewoon aan het eten te houden, zoals met de worteltjes. Dan moet het goed komen. Je hebt pijnstilling achter de hand mocht het tĆ³ch nodig zijn, dat scheelt ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel dwangvoer geef je hem precies? Je hoeft niet zo'n hele spuit leeg te drukken per keer he. Het gaat er nu maar op dat zijn darmen op gang blijven. 1-2 ml per keer is voldoende. Dan heeft hij zelf ook nog een hongergevoel zodat hij zelf wat kan eten. Als je te veel dwangvoer geeft (de aanbevolen hoeveelheid op het zakje) dan zal hij daarnaast zelf niks eten.

En inderdaad pijnstilling die 2 dagen werkt, bestaat niet. Konijnen hebben een veel snellere stofwisseling en hierdoor werkt het vaak maar 12-24 uur bij konijnen.

Als er keutels komen en hij eet wat zelf, dan hoef je hem ook niet te dwangvoeren. Dat levert alleen maar meer stress op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank iedereen voor het meedenken en meeleven. Toen ik uit mijn werk kwam had hij goed gegeten en was hij weer wat levendiger. Dus spuitvoeren hoefde niet. Ik heb de kooi open gezet en hij hupste ook al weer de kamer door. Opluchting dus. Maar vanmorgen vond ik hem ineens weer wat minnetjes, zat maar te zitten en wilde de kooi niet uit. Ik heb maar een handdoek over hem heen gelegd, ben boodschappen gaan doen en besloten het tot de middag aan te zien. Nog zo dan zou ik de dierenarts bellen. Gelukkig kwam hij toen wel de kooi uit, had gewoon gegeten en zo dus echt paniek was er niet meer.

Toch heeft het wel impact gehad op het ventje hoor, hij sprint nog niet echt, maakt geen binkies dus echt senang voelt hij zich nog niet. Voorlopig blijft hij nog binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .