Ga naar inhoud

baby konijntje??


demivermeeren

Aanbevolen berichten

heey allemaal,

wij hebben net een baby konijntje gevonden en er is geen moeder te vinden er lag ook een andere dood broertje/zusje van hem we willen hem graag verzorgen maar weten niet wat hij moet eten/drinken... weet iemand van jullie wat we haar moeten geven???

alvast bedankt

groetjes demi tane lois

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een wild konijntje?? Hoe oud is het konijntje ongeveer? Heeft hij zijn ogen al open?? Heeft hij haren??

Als hij nog heel jong is moet je konijnen melk bestellen bij stichting konijnenbelangen. Als hij wat ouder is hoef je hem geen melk meer te geven. Dan kun je hem een heel klein beetje biks geven, heel veel hooi en groenvoer.

Als je niet weet hoe oud hij is kun je een foto hier op zetten.

aangepast door NaOomkuuHh
Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij wild is de dierenambulance bellen of het konijntje zelf naar een opvang brengen. mij is pas heel duidelijk verteld als het een wild konijn is niet zelf aan te gaan klooien. geen biks omdat ze dat in de natuur ook niet krijgen en alleen dingen die hij/zij in de natuur ook vind. als het een wild konijntje is zou ik hem/haar naar een opvang brengen die daar ervaring mee hebben.

een wild konijntje hoort niet in een kooitje bij mensen thuis. maar wel super lief dat je haar/hem in ieder geval hebt meegenomen als het nog zo'n kleintje is. de dierenambulance hoort het te komen ophalen. succes!

aangepast door Anjo
Link naar reactie
Delen op andere sites

heey,

het konijntje heeft de ogen al open en huppelt rond en eet groenvoer en ook hooi ook drink ze al een beetje water. ik heb haar laten snuffelen met mijn konijntje pippi dat ging ook goed. we gaan waarschijnlijk zo nog even bellen maar het gaat dus wel lukken bedankt voor de reacties.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben laatst een nest jonge konijnen gevonden in de zandbak, 2 à 3 weken oud. De dierenambulance heeft ze opgehaald en naar Ureterp gebracht, daar zit een opvang voor dieren uit de natuur en die proberen ze uiteindelijk ook weer terug te plaatsen.

Wilde konijntjes krijg je zelf niet groot heb ik begrepen. We mochten ze niets te eten geven, zelfs geen hooi.

Verder moet je uitkijken met ziektes die ze bij zich kunnen hebben.

Het lijkt zo leuk zo'n kleintje grootbrengen, maar de kans dat het ook lukt is zeer minimaal en wat dan ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bij wet verboden om wilde konijnen of hazen als huisdier te houden. En geloof me, dat is niet voor niets. Breng het diertje naar een opvang die er verstand van heeft en die dit diertje kan voorbereiden op een terugkeer in de natuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .