Ga naar inhoud

weinig brokken eten, help!


camila27

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb even een zeer brandende vraag want ik zit er ontzettend mee.

Ik heb een franse hangoor van 9 weken en een gewone hangoor van ongeveer 7 maanden. Beiden eten ze naar mijn meming niet voldoende brokjes. nu weet ik dat dit niet het aller belangrijkste is maar omdat ik een hangoor in de groei heb vind ik dit wel erg belangrijk dat hij alles binnen krijgt.

De franse hangoor eet maar een paar brokjes per dag dit is ongeveer 20 gram als ik geluk heb.. Natuurlijk veel te weining. hooi eten doet ze ook al niet goed en heb ook al veel dingen geprobeert te doen om haar dat maar te laten eten. zonder succes. Groen voer eet ze wel heel erg goed en dit krijgt ze dan ook 2 keer per dag ( 4 blaadjes andijvie, halve wortel, 1 radijs en een hele witlof per keer).

zou het kunnen dat ze de brokjes gewoon niet lekker vinden, ik voer hope farms super trio. Zou het door de warmte kunnen komen dat ze minder brokken eten. Wat adviseren jullie mij om te doen want ik wil geen franse hangoor met groei/ ontwinkelings problemen.

hoop dat jullie me kunnen helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ KoenSilvertant

ik ben niet van plan om minder groente te geven. Het gene wat ik geef is per keer voor 2 konijnen dus naar mijn idee echt niet te veel. Hooi hebben ze inderdaad onbeperkt tot hun beschikking op verschillende plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ stamper: je had echt helemaal gelijk,, ik heb de hope farms brokjes weer vervangen door de ss voeding. En ja hoor mevrouw eet me nu helemaal arm ,, gelukkig maar.

de ss heb ik altijd eerder aan mijn ram gegeven maar vond het duurder worden dus ben ik overgeschakelt naar hope farm.. had ik dus niet moeten doen. ben nu weer oud en vertrouwt ss aan het voerenm

bedankt allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben voor het eerst Hope Farms Super Trio aan het voeren nu aan een aantal konijnen en merk ook dat ze minder enthousiast zijn. Toevallig kregen zij eerst ook SS. Gelukkig wordt er nu wel weer goed gegeten! Als je de SS uit Engeland (bijvoorbeeld via thehayexperts.co.uk of petplanet.co.uk) vallen de kosten ook nog wel mee. Een FH, zeker van deze leeftijd, moet inderdaad echt wel meer dan 20 gram per dag eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@michelleloveelmo: het gaat dan om een bos peentje met loof. Dit zijn echt hele kleine worteltjes en ze krijgen er 1 per dag voor 2 konijnen. Dus ik noem dit echt niet veel.

gelukkig (zoals eerder vermeld) is het probleem opgelost en eet ze meer als voldoende. De hope farm super trio brokken waren gewoon het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .