Ga naar inhoud

Voedster blijkt ram te zijn met ontstoken ballen?


Mill

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik zit hier een beetje met een probleem, ik heb hier een aantal teddy dwergen zitten volledig met stamboom.

Ik ben me vanochtend werkelijk waar kapot geschrokken.

Ik ga naar de schuur om de konijnen hun kambeurt te geven en Miss Moonlight (teddy dwerg voedster) lag in een hoekje in haar kooitje.

Ik haar uit haar kooitje gehaalt en rustig gekamt, wil ik haar buikje gaan doen draait ze de hele tijd weg.

Ik haar uiteindelijk op haar rug gekregen en toen schrok ik , ze heeft 2 enorme bulten links en rechts van haar anus en ze zijn niet hard maar het lijkt of er vocht inzit ofzo?

Nu mijn vraag dus zijn dit ontstoken ballen? Ik heb even naar het geslacht gekeken en ik vermoed dat het toch een ram is maar aangezien de geslachtsdeel ook ontstoken is is het lastig te zien nu.

Wat denken jullie, dierenarts raadplegen of even aankijken?

Ik heb de fokker al gemaild aangezien het konijntje toch 50,- heeft gekost en dan mag je toch verwachten dat je krijgt wat je wilt.?

Alvast bedankt allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet nog 8min wachten dan is mijn moeder afgewerkt.

Ik heb alle 22 konijnen gecheckt en er is er nog 1tje met beginende ontstoken ballen dus die neem ik ook mee naar de da.

Kan dit trouwens besmettelijk zijn? Anders moet ik ze even appart zetten, ze zitten nu in de schuur daar heb ik allemaal stellingen met kooien van 140 ze zitten wel appart allemaal ivm dat sommig mannetjes en sommige vrouwtjes zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep ik bedoelde 1 meter 40 kooien :P

Ik heb een afspraak gemaakt om 10 voor 4 vandaag , ik moest beide mannetjes meenemen.

Nu maar hopen dat de kosten meevallen, aangezien ik laatst nog over de 100 euro kwijt was voor mijn boefie,

Achja als ze beter worden vind ik het best.

Zo maar is de reismandjes klaar zetten en dan de nijntjes erin, hoop voor die mannetjes dat ze er goed vanaf komen en dat ze niet hun mannelijkheid af hoeven te staan haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen fokster ik heb 2 gecastreerde rammen hier rondlopen.

Het probleem is dat ze nog niet geholpen kunnen worden of althans de da wil dat nog niet doen aangezien ze pas 4,5 maand zijn en ze pas met 6 maanden helpen.

En ik weet dat je met zoveel konijnen da kosten hebt maar nu zijn er dus een paar tegelijk ziek geworden en dat zag ik niet aankomen omdat ik iedere maand rond de 100,- appart leg voor de nijnen voor de da kosten kwa enten enzo.

Eigenlijk heb ik zelf maar 12 konijnen ik heb er een aantal kleintjes opgevangen voor het dierenasiel omdat die geen plek meer had.

ik ga nu naar de da

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Waarom ik wacht tot de 6 maanden. Omdat de da het niet eerder wilt doen, weet ook niet waarom ze het niet eerder doen. Had liever gehad dat ze het nu al deden zodat ook die ontsteking verholpen kon worden voor altijd.

Miss Moonlight blijkt een Mister Moonlight te zijn, en de balletjes waren idd een beetje ontstoken dus heb ik zalf mee gehad en hij heeft een injectie gehad. Voor de rest was hij helemaal gezond.

Mister Brownie (hiervan dacht ik dat hij beginnende ontsteking had) is gewoon goed geschapen, dus dat is dan weer een meevaller.

Was in totaal 30,- kwijt dus dat viel mee.

Over een weekje moet ik even terug komen om te kijken of alles goed gaat met de zalf.

Nu zitten ze trouwens te genieten van een stukje witlof :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe kunnen rammen toch gewoon gecastreerd worden zodra de ballen goed zijn ingedaald (dus zichtbaar zijn). Dan kun jij ook weer sneller nieuwe huisjes vinden voor de konijnen lijkt mij. Kun je niet eens informeren bij een andere kkda in je buurt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb hier nu 10 kleintjes zitten van 6 weken oud, die krijgen een nieuw huisje de teddy dwergjes zijn van mijzelf en komen zodra ze gecastreerd zijn bij de dames dwergjes.

Niet alle konijnen zitten appart alleen de teddys die in de schuur zitten, ik heb buiten nog een grote konijnenflat van alluminium en daar zitten 2 koppels in en 1 ram die net geholpen is en dan een moeder met 7 jong, hiervan worden voor de kleintjes een goed huisje gezocht en de moeder komt bij de net gecastreerde ex ram.

In de schuur zit nog een andere moeder en die heeft 3 jonkies, deze jonkies gaan ook naar een leuk huisje en de moeder probeer ik bij een mooie dame te zetten (teddy dwerg) en dan heb ik nog de 2 teddy rammen waar ik net over schreef en nog 2 teddy voedsters en die komen dus samen als de rammen geholpen zijn.

Wat een gedoe toch allemaal haha ik heb dus in totaal straks 6 koppels zitten.

Ik heb voor 4 jonkies al een leuk huisje gevonden voor de rest moet ik nog gaan snuffelen.

Ik zal wel een keer allemaal foto's op mijn profiel zetten van al mijn eigen konijnen..:P

Lastig verhaal maar er zitten dus 9 in de schuur en 14 buiten. Sorry het zijn er in totaal 21 ipv 22 :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .