Ga naar inhoud

Dames blijven onzindelijk


ShinLi

Aanbevolen berichten

Mijn 2 voedsters Gwyn en Freya zijn erg met onzindelijkheid (de rode nijnen op de foto). 1 van de redenen waarom ze binnen een week naar het hok zijn verplaatst vanaf mijn slaapkamer na castratie.

Heb alles al bijna geprobeerd, plaats hun wc op de plekken waar ze plassen. Maar dan plassen ze weer ergens anders. Ik veeg de plasjes op met papier, gooi deze in de wc, en de papiertjes liggen er een uur later naast :s. Plaats hun hooruif boven de wc, ze plassen nog overal behalve op de wc. Het wordt zo er zo vies van, en zelf gaan ze er ook in zitten. De handdoeken heb ik er na 3 dagen ook al uitgehaald want ze worden toch weer onder geplast. Heb al geprobeerd om hun wc 2x daags te verschonen, en dan zonder en met goed schoonmaken (zodat de geur erin blijft hangen. Of de wc wat langer laten staan.... maar nog niks.

Ik ben een beetje ten einde raad. Plus al het hooi wat dan op de grond komt, hun keutels en daaroverheen nog plassen, als ik het goed schoon wil houden mag ik wel 4x per dag alles opvegen en dweilen. De andere 4 beginnen nu net zindelijker te worden (zowieso met plasjes), waarom hun niet?

Wie o wie kan mij nog wat tips geven om ze toch misschien proberen nog zindelijk(er) te krijgen voordat ik weer een groepskoppeling ga proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet hoe vervelend het is

ik heb hier drie konijnen die ook helemaal niet zindelijk zijn.

in hun ren liggen overal tegels alleen in de toiletten ligt bodembedekking.

ik kan ook geen knuffel,mandjes,dekentjes of iets weg leggen want ze plassen het gewoon onder net als de kattenspeeltunnel.

ik ben nu met Mickey al drie jaar bezig maar lukt gewoon niet.

ik heb helaas geen tip voor je want wat je al heb geprobeert heb ik ook allemaal al gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is soms zo frusterend. Buiten maakt het me nog niet zoveel uit, plots water over de tegels heen en even boenen. Maar binnen is het gewoon vervelend.

Heb nu net alles weer schoongemaakt, zeil en kooi. En heb nu een hanging basket weer als hooiruif, en daaronder zo breed mogelijk 2 wc's uitgezet zodat ze hooi eten altijd op een wc moeten zitten. Maar ja die wc's kunnen ze ook wel weer aan de kant slaan, dan leggen we d'r wel tegels tegenaan :P. Je blijft maar keutels en plasjes in de wc gooien en ze veranderen niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me nu de moeite besparen. De hormonen zijn waarschijnlijk nog flink aanwezig in hun lichaampjes en als er één ding niet goed is voor zindelijkheid.. Dan is het echt een koppeling! Ik snap dat het, nu ze binnen zitten, extra hinderlijk is maar ja.. Persoonlijk zou ik het na de koppeling, zodra ze een beetje stabiel zijn samen, nog eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .