Ga naar inhoud

Ruzie bij het eten!!


Mieke68

Aanbevolen berichten

Hoi BB'ers!

Ons koppeltje heeft sinds een poosje steeds ruzie bij het eten. Als we eten brengen, gaat het mannetje grommen tegen het vrouwtje en jaagt haar weg, rent soms zelfs achter haar aan, weg bij het eten. :grrrrrr:

Ik heb het idee dat dit sinds de lenteperiode gebeurt. Voorheen nooit iets van gemerkt. Vanochtend bood mijn dochter het groenvoer maar gescheiden aan, ieder een plukje groente. Maar eten is toch een sociaal dingetje voor konijnen? :yes:

Weet iemand waarom het mannetje dit doet?

Is er iets wat we eraan kunnen doen?

Ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een koppeltje wat dat doet. Ik geef ze maar gewoon gescheiden eten want ik zie ze ook regelmatig dicht bij elkaar zitten te slapen. Maar het zou zeer goed met de hormonen te maken kunnen hebben, het is natuurlijk voorjaar en dan spelen die dingen altijd weer lekker op bij veel konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dus hetzelfde verhaal en dat begon een week nadat ze hier zijn komen wonen.

Ik vermoed dat het hier een kwestie is van de overgang naar een enorme ruimte vergeleken bij hun oude situatie en dat hij daardoor een beetje van slag is geraakt (omdat ie al die ruimte niet gewend was)

Helaas is het hier niet beter geworden en lijkt het blijvend.

Ik voer nu apart, ieder aan een kant van het hok en dat gaat goed.

Heb wel geprobeerd om langzaam de bakken een stukje dichter naar elkaar te zetten, maar dan gaat het steeds weer mis.

Dan maar zo, ik denk dat ik het vervelender vindt dan zij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .