Ga naar inhoud

Hope Farms Rabbit Balance & Hope Farms Super Trio


Suzimoo

Aanbevolen berichten

Zijn er ook mensen die Hope Farms Rabbit Balance voeren? Ik krijg het idee dat het meerendeel van de mensen hier Hope Farms Super Trio voert. Wat is nu eigenlijk precies het verschil??

Ik ben pas net begonnen met Rabbit Balance te geven, maar ik weet nog niet of ze het wel lekker vinden, ze lijken niet heel enthousiast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vorig jaar aan een drachtige voedster/nest gegeven maar vind dat er wel veel eiwitten en calcium in zitten voor gezonde konijnen. Dat was de oude versie, ze hebben een verbeterde versie op de markt gebracht maar daar weet ik zo de samenstelling niet van. Het vezelgehalte is wel mooier dan dat van Super Trio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zit een beetje in dubio...

Ik geef al een jaar SS, maar Gijs is gestopt met eten, zelfs een week na een behandeling aan z'n gebid eet hij nog steeds alleen groenten. Het werd dus tijd om andere merken te proberen.

Beaphar op dinsdag geprobeerd, daar werden beide konijnen helemaal wild van, vonden ze heel lekker.

Alleen toen hoorde ik dat dat niet zo'n goede brok is, maar meer een snoepje. Toen heb ik gisteren Rabbit Balance geprobeerd en die gaat er matig in.

Dus nu weet ik niet meer wat ik moet doen en ik wil eigenlijk niet blijven jojo-en.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm.. oh... verbazend..

Onze fokster.. kaatje-kim.. zei dat dit beter als snoepje is.

En ik heb hier ook zitten zoeken op het forum en begrepen dat sommige konijnen er plak-poep van krijgen. En daarbij is het eiwit gehalte ook weer iets hoger. Ik weet even niet meer hoeveel en ik kan t niet meer vinden...

Tja.. zo is het ook niks, dus ik zit sterk te twijfelen om weer Beaphar te geven.

Ik had alleen net voordat Gijs stopte met eten 20Kg SS besteld in UK. Dus daar zit ik nu mooi mee :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eiwitgehalte van Care+ ligt niet veel hoger dan dat van de HF Balance, als het al echt verschil maakt. Zal zo even kijken, heb nog een zak staan. Sommige konijnen krijgen er inderdaad plakpoep van, maar dat is een kwestie van uitproberen bij je eigen konijnen. Heb hier een tijdje één van mijn voedsters op de Care+ gehad omdat ze niks anders wilde eten. Bovendien is het calciumgehalte weer veel beter dan dat van zowel de Super Trio als de Balance. Dus persoonlijk zou ik Care+ gaan geven. Ik geef het zelf wel als snoepje, maar dat is omdat ik de brok die ik zelf voer (nog) beter vind en mijn konijnen echt dol zijn op Care+.

Ik heb nog wel belang bij SS.. momenteel een drachtige dame + vijf jongen die een dure smaak hebben.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De samenstelling van pro gold is.

Plantaardige bijproducten

Granen

Groenten

Vruchten

Zaden

Olien en Vetten

Mineralen

Analyse

Ruw eiwit 13,95%

Ruw vet 2,10%

Ruw as 6,00%

Ruw celstof 15,50%

Vocht 10,80%

Toegevoegd

Vit A 14,300IE/KG

Vit D3 1,175 IE/kg

Vit E 41mg/kg

Vit C 60mg/kg

Koper cu 3 mg

Kan iemand mij vertellen of die een goede voeding is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het calciumgehalte in de nieuwe brok is lager, net zo hoog als bij de Super Trio (0,9). Je kunt even kijken waar je konijnen het het beste op doen. De Balance is geen slechte brok, zeker niet met de verbeteringen.

Oke, ik ben inmiddels weer thuis en ik heb alledrie de zakken even naast elkaar gezet:

SS: eiwit- 14, calcium 0,6

Rabbit balance: eiwit- 15,9, calcium 1,0 (ik heb denk ik nog een oude verpakking te pakken...)

Care+: eiwit- 16, calcium 0,67

Dus SS is zonder twijfel de beste, maar die wilt ie niet. Rabbit Balance en Care+ zitten allebei hoog in de eiwitten, waardoor meer kans op plakpoep. Qua calcium is Care+ beter.

Supertrio lijkt vergelijkbaar met SS, maar ik ga niet nog een vierde soort in 1 week proberen... ik weet nu al geen raad meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na veel getwijfel heb ik vandaag weer eens heel eigenwijs gewoon een bak SS voorgeschoteld. En wat denk je? Ze hebben vol smaak zitten eten. Hij is nu leeg en als beloning hebben ze een wilgentak gekregen :)

Hopelijk morgen weer!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gijs kreeg helaas een bruine kont van Beaphar care+, dus kaatje-kim had wel degelijk gelijk... helaas want hij vond ze wel lekker.

Hij eet op het moment weer heel slecht, dus wellicht dat ik binnenkort weer iets anders ga proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gijs kreeg helaas een bruine kont van Beaphar care+, dus kaatje-kim had wel degelijk gelijk... helaas want hij vond ze wel lekker.

Hij eet op het moment weer heel slecht, dus wellicht dat ik binnenkort weer iets anders ga proberen.

Volgens mij is ook meerdere malen aangegeven dat er konijnen zijn die sterk reageren op het hoge eiwit gehalte. Jammer dat dat bij Gijs ook is. Dat wil niet zeggen dat het geen kwalitatief goede brok is natuurlijk. Ik ken ook konijnen die haken krijgen van Science Selective.. En problemen door het calciumgehalte in Hope Farms Super Trio.

Balen dat hij weer slecht eet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is ook meerdere malen aangegeven dat er konijnen zijn die sterk reageren op het hoge eiwit gehalte. Jammer dat dat bij Gijs ook is. Dat wil niet zeggen dat het geen kwalitatief goede brok is natuurlijk. Ik ken ook konijnen die haken krijgen van Science Selective.. En problemen door het calciumgehalte in Hope Farms Super Trio.

Balen dat hij weer slecht eet..

Bij mij bijvoorbeeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gok dat dit gemengd voer is?? Dat kan in principe geen kwaad als alles wordt opgegeten maar ik persoonlijk vind er weinig ruwe vezels in zitten. Misschien toch eens Hope Farms proberen of een andere brok met meer vezels?

De samenstelling van pro gold is.

Plantaardige bijproducten

Granen

Groenten

Vruchten

Zaden

Olien en Vetten

Mineralen

Analyse

Ruw eiwit 13,95%

Ruw vet 2,10%

Ruw as 6,00%

Ruw celstof 15,50%

Vocht 10,80%

Toegevoegd

Vit A 14,300IE/KG

Vit D3 1,175 IE/kg

Vit E 41mg/kg

Vit C 60mg/kg

Koper cu 3 mg

Kan iemand mij vertellen of die een goede voeding is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga Ed & Elly overzetten op HF Supertrio.

Momenteel krijgen ze SS, maar ze eten me letterlijk arm...in 2 joekels van FH's gaan aardig wat kilo's ;)

Voor 1 zak SS 10 kg. betaal ik momenteel €36,- & voor 1 zak HF Supertrio 15 kg €15,- bij de Welpenhoeve.

Dit vind ik best wel een verschil & vind de Supertrio net zo goed.

*Pumbaa* kreeg ook altijd HF in zijn eerste jaren & had het er altijd goed op gedaan.

Doordat Ed & Elly beide gezonde goede eters zijn & veel kunnen hebben, verwacht ik bij hen ook geen problemen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .