Ga naar inhoud

castratie 3 voesters, morgen is het zover!


ShinLi

Aanbevolen berichten

Goh wat gaat de tijd snel. Morgen worden Gwyn, Freya en Li gecastreerd. Driedubbel zo spannend eigenlijk, en als ik dr even bij stil sta wordt ik toch wel een beetje zenuwachtig. Ik mag ze morgen na 8en brengen. Ik ben benieuwd hoe het na de operatie gaat met de dames en hopelijk hoeven ze niet al te veel medicatie te krijgen nadien. Ik heb een 1.20m kooi voor Gwyn en Freya (natuurlijk komt dr een rennetje aan). En Li mag na de operatie samen met cooper in een 1m kooi die ik vorige week 2de hands heb gekocht. Hopelijk herstellen ze snel en kunnen we dan beginnen met een nieuwe koppelpoging om alle zes nijnen bij elkaar te krijgen.

Zal jullie morgenmiddag wel vertellen hoe het is gegaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou was vanmorgen om vijf over 8 al bij de dierenarts. De assistente keek wat vreemd op want ik had extra handdoeken mee, plus m'n eigen hooi (want dit vinden ze zo lekker XD). Maar ach....

Ben nu mijn kamer aan het opruimen (lees ruim maken en zooi op de overloop zetten). Want ik ga eerst proberen om de nijnen bij me op de kamer te houden. Zo kan ik ze het beste in de gaten houden. Plus dat ik er niet van houdt om ze in de huiskamer te zetten want mijn vader rookt erg veel in huis :erf:. Daarom zit ik de meeste tijd op mijn eigen kamer. Aan de ene kant komen Gwyn en Freya, en de andere kant Cooper en Li. Moet nog wat zeil neerleggen want ik heb vloerbedekking en das niet erg fijn als er per ongeluk een plasje op wordt gedaan XD.

Ik wordt gebeld als alle drie weer goed wakker zijn en weer hebben gegeten. Ben benieuw hoe lang het zal duren en toch wel een beetje spannend hoe alles is gegaan en of er al wat te zien was van binnen. Ze zijn allemaal 4 jaar dus ja. Nu ga ik eerst maar weer verder met opruimen en alles klaar maken, houdt m'n gedachten mooi bezig ^^.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje mina O.O. Werd net gebeld door de dierenarts. Ze was nu net met Freya begonnen en belde me omdat er een (dode) vrucht in haar baarmoeder zat. Echt wtf O.O. Haar baarmoeder zag er ook niet fijn uit. Jakkes ik snap er helemaal niks van hoe dat kan :/. Maar god wat ben ik nu blij dat ik dit beslist heb. Ze vroeg natuurlijk of ik mannetjes had, ja maar die zijn allemaal gecastreerd. Dus echt ik ben even helemaal zo van...... ik weet het echt niet. Maar jeetje wat blij dat ik de dames nu heb laten castreren en hopelijk komt het allemaal goed.

Nu ben ik echt zenuwachtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit me nu constant te bedenken hoe dat gebeurt kan zijn. Natuurlijik als ik ze ophaal vraag ik nog wel even om alles helder uit te leggen en wat de dierenarts ervan denkt. M'n moeder vroeg me zo of het niet gebeurt kon zijn voordat ze in de winkel kwam. Nou ja dat lijkt me niet want toen waren ze net het nest uit. Ik heb ze zelf binnen zien komen in de winkel en ze zelf dagelijks verzorgt totdat ik mijn ouders heb overgehaald dat ik die twee lieve dotjes mocht hebben XD. Maar ik weet het bij god niet. Misschien zit het er ook al best lang.... maar ja dat hoor ik wel als ik ze weer ophaal. Maar het houdt me nu wel bezig. Maar dan vind ik het ook wel logisch dat Freya nooit meer aankwam en altijd dunner is gebleven dan Gwyn. Arm ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja ik ken ze dus vanaf dat ze in de winkel zijn gekomen waar ik toen stageliep. En vanaf dat moment hebben ze met z'n tweeen in een hok gezeten, dus niet bij andere konijnen. En Baldr is er pas bijgekomen meer als een maand nadat hij gecastreerd is, als het al niet langer is geweest. Maar ja, ik zal in ieder geval wel even een heldere uitleg vragen als ik ze ophaal. Toen de DA me belde was ze net begonnen met de operatie dus ik kon moeilijk haar de oren van het hoofd vragen :P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok nou we rijden nu terug naar huis toe. Nou waar ik bang voor was is voor beide Gwyn en Freya uitgekomen. Ze hadden al baarmoederkanker :(. Dat was dus eerst wat de DA voor een vrucht aanzag. Echt minder. Li was gelukkig wel schoon. Het is nu gewoon een kwestie van tijd voordat we kunnen zien of het ook uitgezaaid is. Ik baal echt als een stekker, had ik het nu maar veel eerder gedaan. Maar ik heb mn lesje geleerd. Vanaf nu worden al mn konijnen preventief gecastrwerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ze liggen nu all drie rustig en languit. Alleen Gwyn heeft een klein beetje van de groente gepeuzeld, de andere twee dames willen nog niks hebben. Maar ja dat is logisch, de reis zelf is dan ook wel een beetje stressvol. Ik heb toch Cooper weer bij Li gezet en dat gaat heel goed. Ik zit er nu gewoon constant bij dus kan ze heel goed in de gaten houden. Alleen ben ik bang dat Cooper straks zo ontsnapt is constanteer ik nuXD. Maar ja dat zien we dan wel weer.

Ik heb nu nog mooi twee dagen vrij dus kan ik ze eerst goed in de gaten houden! En maar hopen dat ze snel hun eetlust weer terug hebben. Maar ja het was castratie en nog kiesjes behandelen, dus ff dubbel op. We gaan ons best doen.

Edit: woohoo, paardenbloemen zijn het wondermiddel. Ze eten, nu Li nog ff proberen of ze eentje wil!

aangepast door ShinLi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .