Ga naar inhoud

Help! Konijn heeft wss e.cuniculi


Honey

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn fantastische 7 jaar oude konijn met enorme persoonlijkheid liep gisteren nog nietsvermoedend door zijn ren te springen, totdat ik vandaag bij hem kwam. Normaal staat ze ALTIJD op me te wachten als ik aan kom lopen maar vandaag niet. Ik loop naar haar toe en zie haar liggen op haar zij. Eerst riep ik haar naam zoals gewoonlijk maar ze stond niet op!!!! Toen gingen de alarmbellen rinkelen. Ik dacht eerst aan een beroerte/verlamming/breuk. Echter haar poten bewegen allemaal, al haar reflexen doen het nog, maar ze ligt op haar zij en komt niet overeind. Ik heb haar eten met de hand gevoerd, ik zie dat ze wel wil, maar gewoon niet kan. Haar hoofdje komt heeel lichtjes overeind zodra ik met de biks bak schud. Ik heb snel op internet rondgezocht en vermoed dat het e.cuniculi is. Nu kan ik niet meteen naar de DA want het is weekend en dan zijn hier geen dierenartsen. Ik heb haar nu op een handdoek gelegd, mijn ouders willen haar echt niet naar binnen hebben. Ik weet mijn god niet wat ik moet doen. Moet ik haar nu steeds voeren, ook snachts? Ik las op internet dat genezing mogelijk is,ik zal er dan ook alles aan doen. Ik heb geen idee hoelang het herstel duurt en las ook dingen over dwangvoeren. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik weet het even niet :(:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Honey,

Ook in Drenthe zijn er dierenartsen die gewoon avond en weekenddiensten hebben. ;) Het nadeel daarvan is dat je wel een hoger tarief moet betalen. Maar als je denkt dat het EC is, is het wel zaak om zo snel mogelijk met medicijnen te starten. Hoe eerder hoe beter. Er kunnen ook andere oorzaken zijn, maar dat kan alleen een dierenarts goed bekijken.

Hopelijk kun je alsnog een dierenarts opzoeken. Als je het nummer belt, krijg je altijd een bandje te horen met welke dierenarts er op dit moment bereikbaar is voor spoedgevallen. Succes in ieder geval! En probeer ajb niet te lang te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie persoonlijk nog niet zo snel reden dat dit zo zeker EC zal zijn. En overal zijn dierenartsen die je met spoed kan bereiken en dit s echt GROTE spoed. Daarbij is het maandag ook nog weekend ivm 30 april... echt bel de spoeddierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .