Ga naar inhoud

Weinig eten, zweten en rode achterpoot


Chai96

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn konijn eet de laatste 2 dagen weinig van zijn brokjes. Meestal eet hij zijn bakje in 24 uur op, maar nu is er steeds iets over. Is dit een probleem?

Hij kreeg nog een halve wortel en een stukje broccoli. en ook nog hooi.

Verder zweette mijn konijn vandaag erg veel, als je hem aaide voelde je dat zijn vocht een beetje nat was. Aan zijn poten was duidelijk te zien dat hij zweette want zijn vacht bij zijn poten was nat. Hij heeft zijn wintervacht nog.

Zou dit niet allang uit moeten vallen? (hij is een buitenkonijn)

Ook zag ik dat zijn rechter achterpoot aan de binnenkant een beetje rood was, ik heb vaker gelezen over sore hocks. Is dit beginnende sore hocks?

Er zitten ook nog vliegen steeds om het hok van nijn heen, terwijl ik zijn toilet en zn hok iedere dag schoonmaak. :(

Ik wil me konijn naar binnen brengen, maar gaat hij het dan niet erg warm hebben, en dat hij nog meer zweet?

Ik maak me erg ongerust :( Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vacht bij zijn achterpoten bedoel je? Het klinkt meer als urinebrand o.i.d. Dat zou ook bij rode pootjes kunnen passen.

Het is altijd moeilijk om medisch advies te geven n.a.v. een verhaal op een forum. Ik zou dinsdag even met hem naar de dierenarts gaan. Wordt hij het weekend echt ziek, of gaat hij nog minder eten, overleg dan toch even met de dienstdoende dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn zweet niet, dat vocht moet ergens anders vandaan komen. Als een konijn het warm heeft proberen ze via snel ademen en de oren hun warmte kwijt te raken. Maar zweten kunnen ze niet.

Hopelijk gaat het goed met je konijntje, wat zei de dierenarts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik een tijdje niet heb gereageerd, ik had het de afgelopen dagen erg druk :s

Mijn konijn heb ik nu binnen gezet (was ik al een tijdje van plan omdat hij buiten altijd zo eenzaam in regen alleen in zijn hok zit)

Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt bij de dierenarts, hopen dat het niet erg is :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh nee, ik heb net mijn konijn vrij in het huis laten lopen. Hij is gewoon vrolijk zo als altijd.. Maar ik zie dat hij op de achterkant van zijn achterpoot iets roods heeft :s ik heb weleens foto's gezien van sore hocks, en volgens mij is dit het..

Op dit moment heeft hij (behalve in zijn toilet) geen bodembedekking, want ik dacht dat hij het anders te warm zou krijgen daardoor. Is dat fout? Ik heb op dit moment alleen zaagsel in huis, moet ik nu tijdelijk zaagsel in zijn hok doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .