Ga naar inhoud

Plotselinge aggressie


mêmke

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen,

Onze gecastreerde ram en onze voedster uitten sinds 1 dag agressie naar elkaar brommen en elkaar bijten wat kan dit zijn?! en wat met ik ermee?? ze zitten nu al ruim een half jaar bij elkaar zonder problemen?

Groeten Liesan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud zijn ze??

Hier zijn zijn ze (is de laatste weken wel wat beter) ook niet zo vrolijk naar elkaar toe de laatste tijd. Rijden, brommen, etc. Komt door het voorjaar, en dan heb ik ook nog twee pubertjes erbij zitten. (bijna een jaar.)

hoeveel ruimte hebben ze?? misschien ergeren ze zich aan elkaar doordat ze te weinig ruimte hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ram is 9 maanden en de voedster 7 maanden, ze rijden al een tijdje op elkaar om waar de ram zich een paar keer heeft laten bereden. Hun hok is groot genoeg het heeft de afmeting die min nodig zijn voor 2 dwergkonijnen.

dus het voorjaar klint logisch kan ik ze dan gewoon bij elkaar houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten in de puberteit én het is voorjaar.. Je kunt ze wel bij elkaar houden als ze niet écht gaan vechten, dan zou ik ze uit elkaar halen.

Wat voor een maten zijn het denk je?? Is het zo'n dubbel hok? Hebben ze een ren? etc. Heb je misschien een foto van je hok? Want de minimale maten zijn niet genoeg vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht dat de dame last van het voorjaar in het kopje heeft, zorg voor ruimte veel ruimte. Een hok van 2 verdiepingen is te klein voor 2 konijnen, daar moet echt nog een grote ren aan vast waar ze hun energie kwijt kunnen. Geef ze daar ook mentale uitdaging, dingen verstoppen, lekkernijtjes, een zandbak etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .