Ga naar inhoud

Gebroken heup


Annemieke601

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo, ik wil jullie laten weten dat mijn lieve Bunny het niet gered heeft. Hij begon de afgelopen dagen te stoppen met eten en drinken, hij werd erg suf en kon niet meer op zijn poten staan. Vanochtend kwam er diaree, hij liet alles stromen.. ben toen naar de dierenarts gegaan met spoed kon ik terecht.

Daar aangekomen konden ze niet eens zijn temperatuur opmeten, hij was al onderkoeld en zijn hart was slecht te horen, zijn heupje was in die vier weken tijd niets aangegroeid dat zou waarschijnlijk ook niet meer goed komen.

De dierenarts gaf het advies om hem in te laten slapen, hij had ongelovelijk veel pijn en was zo zwak dat hij dwangvoeding en dwangmedicatie waarschijnlijk niet had overleefd. Ook gaf de dierenarts aan dat hij waarschijnlijk vandaag sowieso had overleden..

Ik ben nu echt leeg van binnen, het is zo'n lege plek, vooral doordat hij echt speciaal was, hij kwam altijd bij je liggen en likken, at met ons mee ( hij at de vreemste dingen zo vond hij; appeltaart en kaas ontzettend lekker) ik heb hem de laatste dagen verzorgt met een warme kruik en geweekt eten, maar helaas was dat niet genoeg.

Ik voel me schuldig, toen hij viel had ik beter op moeten letten, ik voel me schuldig omdat ik niet weet of hij zelf nog wou of niet, hij vroette nog in zijn eten maar at het niet meer op.

Ik ga nu als een zombie door het leven, ik heb hem vandaag begraven op een mooi zonnig plekje, ik heb bloementjes gekocht en een stenen beeldje van een konijn voor erop.

Ik weet dat hij er niet meer is, maar ik bevat het nog steeds niet, ik ga constant terug naar de plek waar zijn kooi stond..

Ik wil jullie in ieder geval erg bedanken voor de steun, fijn dat jullie mij wilde helpen met jullie reacties.

Ps: Hij is 11 jaar geworden

Groetjes,Annemieke

aangepast door Annemieke601
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach nee, hoe kan dat nou? Toch te oud geweest dan misschien aangezien het bot helemaal niet aangegroeid was?

Naar zeg. Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je jezelf niet zoveel verwijten maakt want je hebt naar je beste weten gehandeld en meer kun je ook niet doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel strekte met het verlies,zo te horen heeft hij het super bij jullie gehad en heb je tot het laatst geweldig voor hem gezorgd,helaas was dit net te veel voor hem en 11 jaar is een ongelofelijk hoge leeftijd,veel konijnen halen dat niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Het is nu 2 dagen geleden dat ik mijn lieve Bunny heb moeten laten inslapen, ik voel me nog steeds schuldig, ik verwijt mezelf heel veel, misschien had ik beter op moeten letten, misschien had ik meer pijnstilling moeten geven, misschien had ik hem moeten laten opnemen..

Ik voel me zo leeg van binnen, ik kan het nog steeds niet bevatten, ik mis hem zo vreselijk erg.

In alles, als ik alleen thuis kom, als we gaan eten (hij zat dan onder de tafel te bedelen), als we tv aan het kijken zijn (dan lag hij bij ons en likte ons).. noem maar op..

Hij heeft een fijn leven gehad, dat geloof ik echt, hij kon er altijd uit, toen hij ziek werd hebben we zijn eten geweekt, een kruik met warm water bij hem gelegd waar hij tegenaan kon liggen..

Regelmatig geknuffeld, want het was zo'n knuffelkont...

Ik had een keuze, ik kon hem laten opnemen bij de dierenarts, maar de dierenarts gaf aan dat hij in een stresssituatie zat, bijna in shock was van de onderkoeling en dat dwang medicatie en dwangvoeding waarschijnlijk niet gaat helpen, de kans was zo groot dat hij dan smiddags alsnog zou sterven en dan bij de dierenarts en niet bij zijn vertrouwde omgeving.

Daarbij kwam kijken dat de dierenarts aangaf dat in die 4 weken tijd het heupje nog niets was aangegroeid en dit waarschijnlijk door de complexe breuk niet zou goedkomen..

Ook gaf de dierenarts aan dat een konijn zelf aangeeft wanneer hij niet meer wil, mijn konijn at donderdag nog 1 klein stukje kaak, daarna at hij helemaal niets meer... ik ben 4 dierenwinkels afgegaan om zijn favoriete snoepjes te kopen die kunnen weken... maar ook deze at hij niet op..

Ik wilde hem niet laten opnemen omdat hij al zo zwak was en zijn heup was in die 4 weken tijd helemaal niet aangegroeid en dit zou waarschijnlijk niet goed komen, ik wilde hem niet laten leiden en hem laten sterven in een vreemde omgeving.

Ik heb hem laten inslapen op mijn schoot, hij is in slaap gevallen op mijn schoot..

ik zie nog steeds dat beeld voor mij, ik voel me zo leeg.. ik wil hem terug maar het kan niet meer..

ik heb geen rust omdat ik niet weet of ik er goed aan gedaan heb, ik heb geen rust omdat ik niet weet of hij dit zelf ook wilde...

Ik weet in mijn achterhoofd dat het goed is geweest omdat hij al in shock was van de onderkoeling, als hij het al had gered was het nog niet goed gekomen met zijn heup waarschijnlijk, en wat voor dierwaardig leven had hij dan gehad..

Ik heb veel aan jullie steun, ik zoek steeds naar bevestiging dat ik er goed aan gedaan heb..

ik voel me zo vreselijk, ik hield/hou zoveel van hem, hij was meer dan alleen een konijn.

aangepast door Annemieke601
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .