Ga naar inhoud

bloed urine?


Jikke

Aanbevolen berichten

Urine van 1 van de heren is enorm rood. Lijkt echt gewoon puur bloed te zijn en dan hele plassen. Echter beiden eten ze goed, drinken ze goed, zijn ze actief, verzorgen zichzelf enz. Wat kan dit nu weer zijn?

Voeding is niet aan gepast maar dat het mogelijk van de wortels kan komen is wel bekend echter ik vind het veel te rood.

Nu staat Bongo nog aan de anti biotica (duplo nog wat... om de dag) en heeft hij natuurlijk wonden aan zijn poten die wel dicht zijn. Echter die waren ontstoken en dat lijkt wel weg te zijn. Volgens de DA zaten ze tot op het bot die ontstekingen. Kan het zijn dat hij toch inwendig een zware ontsteking heeft maar daar eigenljik geen last van heeft maar wel bloed plast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem hier. Liet net muts uit dr hok en zag opeens wat bloedstreepjes op de grond. Nergens iets kapot aan de nagels e.d. Net de plasbak verschoond dus ff opletten of het echt bloedplassen is. Zoja maar ff een bezoekje doen aan de DA.

Ook muts eet goed, maakt binky's ect. Kan niet aan haar merken dat ze pijn heeft!

Wat zou het kunnen wezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

net een poos opgesloten in vervoersmand (beiden) en daarna weer los gelaten. beiden gelijk plassen (wat dus ook mijn bedoeling was) en beiden hele mooie gele plas. Snap er geen bal van!!!

Bongo zijn poten hebben wel meer korstjes dan eerst voel ik nu maar toch niet opgezet gelukkig wel voel je schijven dus goed is het niet. Hij ligt ook altijd met zijn achterpoten gestrekt naar achteren. Verder loopt en rent hij gewoon, maakt binkies (voor zover een log konijn dat goed kan) en eet/drinkt goed, is vrolijk en komt graag kroelen.

Op sluiten dan draait hij nu helemaal door dus hij voelt zich wel goed (2 weken lang opgesloten gezeten zonder problemen). Denk dat het echt nog afwachten is. Morgen avond kan ik toch Betty naar de konijnenopvang hier in de buurt brengen en die heeft al vele jaren te maken met konijnen. Ik neem Bongo nog eens mee naar haar om te kijken of zij er wat van kan zeggen hoe of wat.

Vind het vreselijk en zit weer helemaal in stress hier. Ben echt op het punt aan beland nieuwe adressen te zoeken voor allemaal en gewoon te stoppen. Afschuwelijk als je voor je gevoel er alles aan doet en zoveel kosten aan maakt zonder dat een moeite teveel is en je hebt nog ellende op ellende en problemen op problemen. Ergens zal ik iets fout doen maar wat???????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is hier vrijwel onmogelijk. Het heeft er nu alle schijn van dat het Bongo is en die staat al 2 weken op anti biotica (duplo) hoewel het goed zou kunnen want had 1 grote plas en nu al weer 4 kleine plasjes met bloed. Vanochtend dus beiden toen ik het zag geen bloed maar Bongo wel zeer geconcentreerd en Lobbus zeer waterig. Lobbus ook een enorme plas en Bongo maar een klein plasje.

Is het morgen nog zo (vandaag geen wortel gevoerd) dan gaat er hier toch weer 1 apart gezet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm ja als hij al antibiotica krijg is het wel raar. Het zit jou en je nijntjes ook niet mee zeg als ik je verhalen lees!

Heb toe straks het plasje weg gebracht, ze konden er niet veel bloed uithalen ( mevrouw had haar bloedplasje net op de bank gedeponeerd :s) maar voor de zekerheid antibiotica meegekregen. 10 dagen lang en dan weer een urine test doen.

Las dat ze van antibiotica ook diarree kunnen krijgen, ( ze krijgt bactrimel) moet ik verder nog ergens rekening mee houden ( bijwerkingen ect) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier ook wat plak poep van de anti biotica maar zolang het niet echt enorme diaree is vind ik het wel goed.

Bactrimel als anti biotica heb ik nooit gehad en heb al wat anti biotica's gehad met mijn nijnen door de jaren heen helaas. Kan dus geen bijwerkingen geven. HEb je geen bijsluiter mee gekregen? Anders even zoeken op i.net

Link naar reactie
Delen op andere sites

hetzelfde, niet geweldig dus hoewel ze zich vrolijk en fit voor doen maar de plas van ? en poten van Bongo zeggen anders. Ik geef het allemaal nog een maand, een maand dat ik nog alles probeer wat te proberen is. Daarna is het voor mij klaar. In elk geval toch klaar met vlamen als het niet goed komt. Dit is zo vreselijk rot voor hun en voor mij. Alleen maar stress en het ene middel na het andere, alleen op moeten sluiten en scheiden enz. enz. enz. ik kan gewoon niet genieten. Allemaal zo vreselijk balen. Geen idee wat er exact allemaal fout gaat maar in elk geval moet er verbetering in gaan komen. 2 konijnen in een half jaar tijd (jonge nijnen) in moeten laten slapen is vreselijk maar dat de derde ook zo slecht gaat en een ander (betty, de voedster) naar de opvang terug moet omdat het niet meer gaat is gewoon niet meer te doen :( :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ahhh wat balen zeg!!! Het zit je echt niet mee zeg!

Geef het nog niet op! Kan zomaar wat gebeuren dat alles weer goed gaat lopen! ( kan me wel voorstellen hoor, dat je het niet meer zit zitten) Het is verschikkelijk om te zien dat je dieren ergens last van hebben, terwijl je er alles aan doet!

Ik hoop dat muts er snel weer doorheen is, al denk ik toch dat het geen blaasontsteking is, na het bezoek aan de da heeft ze geen bloed meer geplast. Heb eerder het idee dat er een steentje ofzo inzit wat af en toe gaat irriteren en dat het dan bloed.

En was nog wel zo hard op zoek naar een vriendje voor haar, moet nu ook maar ff wachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is hier vrijwel onmogelijk. Het heeft er nu alle schijn van dat het Bongo is en die staat al 2 weken op anti biotica (duplo) hoewel het goed zou kunnen want had 1 grote plas en nu al weer 4 kleine plasjes met bloed. Vanochtend dus beiden toen ik het zag geen bloed maar Bongo wel zeer geconcentreerd en Lobbus zeer waterig. Lobbus ook een enorme plas en Bongo maar een klein plasje.

Is het morgen nog zo (vandaag geen wortel gevoerd) dan gaat er hier toch weer 1 apart gezet worden.

Zelf merk ik dat rode urine niet bij wortel maar vooral na het voeren van takken ontstaat. Op zich is rode urine niet erg, tenzij er dus inderdaad bloed door zit. Dat Bongo al twee weken antibiotica krijgt wil niet zeggen dat hij geen bloed plast, al kun je een blaasontsteking denk ik wel een beetje uitsluiten. Maar wellicht is er sprake van blaasstenen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zitten vannacht apart dus morgen weet ik zeker wie van de 2 het is. Wat moet dat moet heb ik besloten en dit is niet te voorkomen. Ik moet welke welke van de 2 het is.

Ze hebben wel wat wilgentakken gehad maar dat is nu al weer een week geleden. Geef alleen verse af en toe en dat zijn ze al jaren gewend (als ze hier al jaren zijn).

Reusje: hun gedrag is prefect vind ik hoor, alleen al de gezondheidsproblemen die ik er nu mee heb vind ik vreselijk. Maar ze zijn oh zo gaaf en oh zo geweldig. Helaas misschien toch niet het konijn voor mij gezien ik super allergisch ben voor stof en al die bodembedekkingen dus niet aan kan qua verzorging en onderhoud.

Betty de voedster was geen vlaam (zie onderschrift de zwart/witte) heb ze vanavond naar een nijnenopvang gebracht van waaruit ze verder herplaatst zal worden. Samen met wat speelgoed, voer e.d. Gelukkig was de opvang door veel herplaatsen de laatste 2 weken op 2 nijnen na helemaal leeg dus hoop dat ze snel ook weer een nieuw goed thuis heeft waar het wel klikt met het/de ander(e) nijn(en)

Bongo had ik ook meegenomen en ze gaf aan er niet veel ervaring mee te hebben maar het wel allemaal redelijk rustig eruit zag en niet verdikt of erg warm of erg overgevoelig. Dat geeft toch weer wel iets van rust.

Overigens ik zeg wel bloed in urine maar dat is op zicht want dit is nooit getest. We gaan het morgen weten in elk geval wie het is en dan kijken hoe we kunnen behandelen of opvangen en laten onderzoeken door de DA echter heb ik een zeer druk dag en avond programma dus even zien hoe ik het z.s.m. bij de DA kan krijgen dan (is half uur enkele reis rijden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier nu weer gekleurde urine nu ze samen zitten. Denk dat ik het maar even aan blijf kijken. Bloed kan het bijna niet zijn want dan zouden ze het ook moeten hebben als ze alleen zitten. Ik hou ze uiteraard heel goed in de gaten en kijk het even aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .