Ga naar inhoud

ophol geslagen konijn?


Daante

Aanbevolen berichten

Sinds een tijdje doet Guusje een beetje vreemd.

Als ik bij haar hok in de buurt kom, komt ze helemaal naar het gaas, gaat van links naar rechts rennen (zovan, ik wil eruit!) en ze knort er ook bij.

Als ik haar door de kamer laat lopen, gaat ze alleen maar rondjes om mijn voeten heen rennen. Of als ik op de grond zit rent ze ook rondjes om mij heen. En steeds maakt ze weer dat knorrende geluid.

Ook laat ze overal keuteltjes achter als ze zich zo gedraagt (die stinken trouwens veel erger dan normaal).

Af en toe liggen er ook kleine druppeltjes urine waar ze dan ook maar loopt.

Ze laat zich wel gewoon aaien. Ze drukt zelfs haar koppie onder mijn hand.

Ik ben er heilig van overtuigd dat Guusje een voedster is, maar misschien heb ik het ook wel mis?

Ze is ongeveer een half jaar oud (augustus 2011).

Oja, eerder had ze ook heel netjes een wctje maar sinds kort liggen de keuteltjes helemaal door het hok versprijdt en plast ze ook in verschillende hoekjes...

aangepast door Daante
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt in mijn oren als een konijntje, dat stijf staat van de hormonen.

Dat rondjes rennen om je benen en het knorren (hoewel ik vaker lees over een soort zoemend geluid) schijnt normaal gedrag te zijn voor een hormonenbommetje. Die keutels en plas laat ze, volgens mij, achter om de mannen in de buurt te laten weten, dat ze paringsbereid is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt inderdaad als een nijntje dat vreselijk last heeft van de hormoontjes.. in deze extreme mate kom ik wel zelden bij voedsters tegen en meer bij rammen dus ik zou dat sowieso eens controleren. Maar ook bij dames kan het voor komen uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga wel even bij de dierenarts langs, dan weet ik zeker of Guusje nou een hem of een haar is :mdr:

Misschien een goed idee om een maatje voor Guus te zoeken? Jammer genoeg is mijn vriend niet zo enthousiast over konijnen als ik dat ben! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vriend zegt dit ook niet te zijn maar als ze loslopen en ik ze op zijn schoot zet gaat ie er toch mee kroelen en vind ie t stiekem wel leuk.

misschien dat mannen zicht dat in hun mannelijkheid voelen aangetast als ze er open voor uit komen dat ze konijnen wel leuk vinden hihi

hij zei ik wil geen konijnen erbij en toen we ze gehaald hadden kwam ik thuis had ie bijna de hele dag met de kleintjes op de bank gezeten hahah.

gr becky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .