Ga naar inhoud

Chagarijnig konijn, soms snap ik het niet


ShinLi

Aanbevolen berichten

Ik snap soms ook helemaal niks van die konijnen van mij :he:

Ben dit weekend lekker bij mijn vriend geweest. Gelukkig heb ik een hele lieve moeder die mijn nijnen dan te eten geeft en ze in de gaten houdt! Nu was ik vanochtend weer aan de beurt om de konijnen eten te geven. En Baldr was me toch een partij chagrijnig. Klauwde het voerbakje bij me vandaan, sloeg bijna een voerbak tegen de grond uit het nachthok en zou mij ook nog eens bijna bijten! En gromde daar ook nog bij. Nou wat ik nu weer verkeerd heb gedaan? Was meneer niet blij om zijn baasje weer te zien :bad:

Hebben jullie dat ook welleens dat jullie echt niet snappen waarom jullie konijn ineens zo doet? Bijvoorbeeld afgelopen week nog waren Freya en Gwyn nog op archeologie expeditie. De strook modder bij het hekje moest het ontgelden en werd systematisch uitgegraven. Dit hebben ze nog nooit eerder gedaan. Dus wij de modder er weer in, aanstampen, uurtje later lag het alweer over de tegels :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

als wij op vanantie zijn geweest dan moet Mickey ook een paar dagen daarna niks meer van me weten.

hij loopt weg of te grommen.

de dierenarts zei een keer dat hij dan boos is omdat ik weg ben gegaan.

na een dag of drie trekt hij weer bij en is het weer een echt knuffelkonijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat een konijn boos kan zijn omdat je weg bent geweest , ik geloof het eigenlijk niet , is meer een menselijke eigenschap

Toch denk ik dat ze zeker wel kunnen reageren op de afwezigheid van hun baasje. Iemand missen en boos zijn vanwege zijn/haar afwezigheid zijn inderdaad vooral menselijke emoties, maar het is wel een verandering voor ze. En daar kunnen ze best gefrustreerd of 'boos' op reageren denk ik. Ik denk dat ze in die zin ook wel bepaald onderscheid kunnen maken, zo had ik afgelopen zomer een konijntje te logeren waarvan ik op een gegeven moment vermoedde dat hij slechtziend is. Normaal gesproken het liefste konijn op aarde (aldus zijn bazinnetje, maar dat geloof ik zeker) en eigenlijk vanaf het begin af aan is hij ronduit vals geweest bij mij. Hij zat niet in een klein hok, ik heb hem veel los laten lopen, aandacht gegeven.. Maar om het minste geringste viel hij mij aan. En dat werd aan het einde van de periode niet minder. Zijn bazinnetje kwam en hij waste haar maar míj ook. Het omschreven gedrag was haar ook volkomen vreemd, dat had ze echt nog nooit gezien bij hem. Ook niet toen ze hem net had. In deze situatie zal zijn beperkte zicht natuurlijk ook een rol gespeeld hebben, maar dat verklaart niet volledig waarom het gelijk over was toen zijn bazinnetje kwam. Blijkbaar gaf zij hem toch heel veel vertrouwen en voelde hij zich daardoor veel zekerder. Is wel een totaal tegenovergestelde reactie (tegen het bazinnetje dan) maar geeft denk ik wel aan dat konijnen toch bepaalde gedragingen kunnen hebben die wij heel makkelijk als menselijke emoties en eigenschappen zien en dat daar ook wel bepaalde dingen achter kunnen schuilen.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh vind het toch wel raar, vanmorgen was hij weer zo. Nu tegenover de voedsters. Die kregen af en toe een knauw in de kont als het hem niet zinde. Het gebeurt nu ook vaak rond voertijd. Dan zijn ze ook zo druk, maar Baldr doet even hard mee aan het druk doen, dus lijkt me niet dat hij de voedsters dan op z'n plaats zet. Ze springen dan uit het nachthok, en er weer in, en dit gaat door totdat ze hun voer hebben. Echt het lijken dan wel een paar opstandige peuters ofzo XD. En als laatst komt Jopelien rustig het nachthok binnen (wel via het trappetje) omdat de anderen haar simpelweg te druk zijn. Rare beesten, dat ze zo druk kunnen doen om een paar brokjes biks.

Ik heb ze nu trouwens ook snachts gewoon los, als in de deur van het kippenhok is ook gewoon open zodat ze de ren tot hun beschikking hebben. Ik dacht dat het drukke gedrag in de ochtend ook wel kon liggen aan het opgesloten zitten snachts. Maar ze zijn er niet minder druk om geworden :mdr:.

aangepast door ShinLi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij oogt mij niet ziek. Hij eet z'n bakje leeg, hij eet hooi, heldere ogen, schoon neusje! Dus ik kan niet ontdekken dat hem iets mankeert. Zijn ooglid is ook alweer goed geheeld en zijn andere wondjes ook. Misschien is het toch wel een reactie op de twee dames, die hebben nog steeds last van het voorjaar :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .